הסגר השני כבר בעיצומו ולא ברור עד מתי יימשכו המגבלות. יש מי שבחר להעביר את תקופת החגים חסרת התקדים הזאת בחו"ל. "הופתענו שאתמול ירד כאן מבול, אבל הטמפרטורות נעימות מאוד ונועת סביב 25 מעלות", סיפרה מונדה קנצפולסקי שנופשת עם משפחתה באתר הופש כרתה מאריס בכרתים. מה שבטוח זה שכיף לנקות את הראש ולצאת לחופש מכל המצב בארץ. זו תקופה קשוחה מאוד".
מונדה, גולשת מקצועית ומדריכה במועדון הגלישה במבו סרף בפולג היא נכדתו של טופסי , נצר למשפחה חובבת ים וגלישה. סבה ז"ל הוא טופסי קנצפולסקי ז"ל, המציל המיתולוגי מחוף פרישמן ומחלוצי הגלישה בישראל.
5 צפייה בגלריה
משפחת קנצופולסקי נופשת בכרתים
משפחת קנצופולסקי נופשת בכרתים
משפחת קנצפולסקי מוסרת ד"ש מכרתים
היא ארזה את בעלה, השחיין האולימפי יונתן קופלב, ואת בנם הפעוט קאי, וביחד עם שאר המשפחה המורחבת הם טסו עם חברת אג'יאן איירליינס לכרתים. "לא צריך אפילו לעטות מסכות, רק אנשי הצוות במלון עוטים מסכות", סיפרה בשיחה עם ynet. "אנחנו משפחה של גולשים ומתנחמים בכך שכשנחזור ארצה עדיין יהיה מותר לגלוש לפי המתווה. עצרנו את הקייטנות לילדים, ונקווה שעד שנחזור יהיו הקלות ולא עוד החמרות".
5 צפייה בגלריה
משפחת קנצופולסקי נופשת בכרתים
משפחת קנצופולסקי נופשת בכרתים
חלק מבני המשפחה מתכוונים להישאר שם גם בכיפור
עוז מזרחי, הבעלים והמנהל של הרדיו החברתי הראשון, נופש עם משפחתו בבורגס שבבולגריה. "נסענו לחופשה משפחתית בבורגס בולגריה לפני שבוע", סיפרה. "היינו אמורים לחזור במוצאי החג, אבל כשהודיעו על הסגר החלטנו להאריך את החופשה לפחות עד ה-29 בחודש. אנחנו עוקבים מרחוק אחר ההתפתחויות בארץ ובינתיים נהנים כאן בחופשה מכל רגע בלי מגבלות. זה יעד נפלא עם חופים זהובים, מלונות נהדרים ואפשרויות לטייל עם רכב למי שמעוניין".
5 צפייה בגלריה
משפחת מזרחי נופשת בבורגס
משפחת מזרחי נופשת בבורגס
משפחת מזרחי נופשת בבורגס
5 צפייה בגלריה
משפחת מזרחי נופשת בבורגס
משפחת מזרחי נופשת בבורגס
בריכה במקום בידוד

כרטיסים זולים, אבל האם ייתנו לכם להיכנס?

האפשרויות של התייר הישראלי הצטמצמו לשני יעדים ירוקים עיקריים שלאחר החזרה מהם אין צורך בבידוד – יוון ובולגריה. קרואטיה הייתה גם היא ברשימה, אך הפכה למדינה אדומה, ולכן מי שישוב ממנה החל ממחר יצטרך לשהות 14 ימים בבידוד. במקרה שמדינה ירוקה הופכת לאדומה – התיירים הישראלים יכולים לשוב ממנה ארצה תוך ארבעה ימים ובכך להימנע מבידוד.
שוקלים לטוס בעצמכם? נזכיר כי ניתן לרכוש כרטיסים רק לטיסות שאושרו לפני הסגר, כך שמלאי הכרטיסים אינו גדול, אך עדיין לא אזל, והמחירים לא זינקו. רשימת המדינות הירוקות כוללת את המדינות הבאות: קובה, איסלנד, סרביה, איי סיישל, איטליה, גיאורגיה, ניו זילנד, קנדה, דנמרק, אנגליה, פינלנד, הונגריה, אוסטריה, גרמניה, בולגריה, סלובניה, ירדן, אסטוניה, לטביה, ליטא, רואנדה, הונג קונג, קפריסין, אוסטריה, אורגוואי, פורטוגל, איחוד האמירויות, אירלנד, נורבגיה, יוון, טיוואן, סינגפור ותאילנד.
5 צפייה בגלריה
איפה התורים הגדולים? דלפקי הצ'ק אין באולם הכניסה
איפה התורים הגדולים? דלפקי הצ'ק אין באולם הכניסה
נתב"ג בימי קורונה
(צילום: גלעד ילון)
לחלק גדול מהיעדים ברשימת ה"מדינות הירוקות" אין קווים ישירים מישראל, אולם ישראלים יכולים להגיע אליהן באמצעות טיסות המשך (קונקשן) במדינות ברחבי העולם, דוגמת מוסקבה ואיסטנבול. ביקור ב"מדינה אדומה" לצורך ביצוע טיסת קונקשיין אינו מצריך כניסה לבידוד בחזרה לישראל.
לפני שמזמינים כרטיס טיסה חשוב לבדוק מה הדרישות של כל מדינה באשר להכנסת תיירים ממדינה אדומה כמו ישראל. איטליה, לדוגמה, מאפשרת תנועת נוסעים ללא הגבלה בינה למדינות האיחוד האירופי ולחמש מדינות נוספות שישראל היא לא אחת מהן. כמו כן, היא מאפשרת לנוסעים מ-15 מדינות נוספות מחוץ לאיחוד האירופי להיכנס לתחומה בתנאי שייכנסו לבידוד של 14 יום. לכן, כרטיסי טיסה ב-12 דולרים שמצאנו באתר קיווי.קום, לדוגמה, נשמעים אמנם מפתים אך הם לא רלוונטיים בשלב זה לישראלים ללא דרכון זר או אישור קונסולרי.
נזכיר גם כי יוון שוקלת להטיל מחדש מגבלה על כמות הישראלים שיורשו לבקר בה בזמן נתון.