רונן כץ הגיע אתמול (ב') לאוסטריה יחד עם שני עמיתים. השלושה הופתעו לגלות עד כמה קלה ומהירה הייתה הכניסה למדינה - שאומנם נחשבת ירוקה עבור ישראלים אבל אין לה הסכם עם ישראל - האדומה. מה שאומר שישראלים עם דרכון ישראלי לא אמורים להיכנס לשם בקלות אם בכלל, אלא אם מוכיחים שהם מגיעים לצורך עסקים וצריכים למלא מראש טפסים ולהציגם ואז להיכנס לבידוד - כך על פי אתר המדינה. אך התמונה במציאות התבררה כשונה לחלוטין.

"נכנסנו למדינה בצורה הכי מהירה שיש"

"עלינו ביום ראשון בערב על המטוס, מטוס מלא של 160 אנשים מתוך 180 מושבים. נחתנו ב23:00 בלילה באוסטריה והדרך החוצה הייתה מהירה מאוד", מספר רונן כץ בריאיון לאולפן ynet.
3 צפייה בגלריה
רונץ כץ באוסטריה
רונץ כץ באוסטריה
כך נראית קפיצה לאוסטריה
(רונן כץ)
3 צפייה בגלריה
רונץ כץ באוסטריה
רונץ כץ באוסטריה
רונץ כץ באוסטריה. "אין כאן חובת חבישת מסכה"
(רונן כץ)
לכץ יש אומנם דרכון אירופאי, אך הגיע עם שני ישראלים שלהם רק דרכון ישראלי ולכן מילאו את כל הטפסים שהיה למלא מראש. "הרבה חבר'ה בטיסה היו עם דרכונים ישראלים, היינו בטוחים שתהיה בעיה. אבל האוסטרים לא שאלו יותר מדי שאלות, הכניסו את כולם פנימה - גם את מי שהיה רק עם דרכון ישראלי. בדקו רק בדיקות קורונה תקינות וזה הכל.
"התכוננו כבר מראש. באנו לאתר סקי לעשות הכנות לחורף הקרוב ובאתי עם חבר'ה ללא דרכון אירופאי, היינו מצויידים בדף פגישות מסודר כדי להראות לאוסטרים בכניסה למדינה. בסופו של דבר לא ביקשו את זה. נכנסו למדינה בצורה הכי מהירה שראיתי אי פעם לאוסטריה. לא היה תשאול ושום דבר, כולם נכנסו. עם דרכונים ישראלים או בלי דרכונים ישראלים - זה לא כל כך שינה למישהו", מתאר כץ ומוסיף כי באוסטריה אין בכלל חובת עטיית מסכה.
3 צפייה בגלריה
רונץ כץ באוסטריה
רונץ כץ באוסטריה
הנוף של רונן כץ הבוקר
(רונן כץ)
אתמול (ב') פרסמנו כי משרד הבריאות מעביר את קרואטיה והונגריה לרשימת המדינות האדומות. משמעות ההחלטה היא שכעת יש רק שתי מדינות – יוון ובולגריה – שישראלים יכולים להיכנס אליהן ולשוב ארצה ללא צורך בבידוד. הונגריה הייתה ברשימה של מדינות ירוקות שרק החזרה מהן ארצה לא הצריכה בידוד. נציגי משרד הבריאות הזהירו היום כי גם בולגריה עשויה לעבור בקרוב לרשימה האדומה.
המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו אמר אתמול בתדרוך לכתבים כי "יכול להיות שכבר מחר נוציא רשימה חדשה של חלק מהמדינות הירוקות שהפכו לאדומות". ככל הנראה בולגריה תשנה את צבעה לאדום גם כן.
כמו כן, יוון שוקלת להטיל מחדש מגבלה על כמות הישראלים שיורשו לבקר בה בזמן נתון. לאחר שיוון פתחה את שעריה לתיירים מישראל לפני כחודש היא הסכימה תחילה כי רק 600 ישראלים בשבוע יורשו להיכנס לתחומה. לאחר מכן מכסה זו הוכפלה ל-1,200 ישראלים ולבסוף בוטלה לגמרי. כעת, בעקבות הזינוק בתחלואה בישראל, שוקלים באתונה לקבוע מחדש מכסות של כמות ישראלים שיורשו לבקר ביוון. מדובר ככל הנראה בכמה אלפי תיירים מדי שבוע.