דניאל וולפסון, הישראלית הראשונה שהעפילה לפסגת האוורסט, בדרך לאתגר קשה במיוחד. בהמשך החודש תנסה וולפסון להיות הישראלית הראשונה שתעפיל לפסגת הר מקלו (Makalu), ההר החמישי בגובהו בעולם – 8,462 מטר מעל גובה פני הים. "יש התרגשות גדולה והרבה חששות ופחדים, אבל אני מחלקת את זה לאט-לאט לשלבים", אמרה בשיחה עם אולפן ynet. "תמיד אני אומרת שהכי חשוב שההר יאפשר לי להגיע לפסגה, אבל עוד יותר חשוב שההר ישחרר, כי אם ההר לא משחרר זה לא שווה כלום, חשוב להגיע לפסגה, אבל גם לרדת מההר ולחזור הביתה לישראל".
5 צפייה בגלריה
דניאל וולפסון באולפן ynet
דניאל וולפסון באולפן ynet
דניאל וולפסון בדרך לאתגר נוסף
(צילום: אבי חי)
וולפסון מנסה להיות האישה הישראלית הראשונה שתכבוש את 14 הפסגות הגבוהות בעולם, וכדי לעשות זאת נותרו לה עוד 12 פסגות בגובה של מעל 8,000 מטר – K2, קנצ'נג'ונגה, מקלו, צ'ו אויו, דהאולָגירי, מנסלו, ננגה פרבט, אנפורנה 1, גאשרברום 1, פסגת ברוד, גאשרברום 2 ושישהפנגמה.
5 צפייה בגלריה
פסגת הר מקלו
פסגת הר מקלו
פסגת הר מקלו
(צילום: shutterstock)
5 צפייה בגלריה
רכס הרי ההימלאיה כפי שצולם מתחנת החלל הבינלאומית
רכס הרי ההימלאיה כפי שצולם מתחנת החלל הבינלאומית
רכס הרי ההימלאיה כפי שצולם מתחנת החלל הבינלאומית
(צילום: NASA. כיתובים: Janderk Jan Derk)
מקלו הוא חלק מרכס הרי ההימלאיה, והוא ממוקם 22 קילומטר מזרחית לאוורסט. פסגת ההר מזכירה בצורתה פירמידה והטיפוס עליו מצריך יכולת טכנית גבוהה ביותר. הוא פחות עמוס מהאוורסט ואין בו שבילים או נתיבים מוכנים.
וולפסון תצא אל הטיפוס במסגרת משלחת 14 peaks expedition. המסע מתוכנן להימשך 50 ימים שבמהלכם יגיעו המטפסים למחנה הבסיס ולאחר מכן ינסו לטפס אל הפסגה כאשר בדרך הם עוצרים בארבע נקודות שונות ומקימים בהן מחנות.
"זה קשוח", אמרה וולפסון, "אבל בהרים הכול מחולק לצעדים קטנטנים, עוברים צעד-צעד ותופרים את ההר. הכל קורה באיטיות, מטפסים למעלה ויורדים לנוח, מטפסים עוד קצת למעלה ויורדים לנוח, עוד קצת ולמטה. זו הסיבה שלוקח כל כך הרבה זמן. לא מסתכלים על הפסגה, אלא על הצעדים הקטנטנים, וככה מתקדמים, ובסוף מגיעים אל היעד".
דניאל הדגישה כי "מקלו הוא הר יותר טכני מהאוורסט, הוא יותר קשוח, והוא כולל אלמנטים של טיפוס סלע". היא לא מכחישה את החששות: "יש פחד, בטח שיש פחד, אני מדברת איתך ויש לי כאבי בטן רק מהמחשבה, אבל על פחד מתגברים".
5 צפייה בגלריה
דניאל וולפסון באנטרקטיקה בדרך לפסגת הר וינסן
דניאל וולפסון באנטרקטיקה בדרך לפסגת הר וינסן
כך נראות הכנות לטיפוס מקצועי
(צילום: דניאל וולפסון)
5 צפייה בגלריה
הישראלית הראשונה על הפסגה: דניאל וולפסון על פסגת הר האוורסט
הישראלית הראשונה על הפסגה: דניאל וולפסון על פסגת הר האוורסט
וולפסון בפסגת האוורסט. גם הפעם היא לוקחת דגל
(מתוך עמוד הפייסבוק של דניאל וולפסון)

הפציעה הקשה - והשיקום שאיש לו ציפה לו

לפני כעשור נפצעה וולפסון באורח קשה כאשר נפלה מרכבל במהלך חופשת סקי בבולגריה. לפני קצת יותר משנה, כחודש לפני כיבוש האוורסט, סמדר שיר פרסמה ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet את סיפורה. לאחר שנפצעה הרופאים לא נתנו לה סיכוי לחזור וללכת. על טיפוס הרים לא היה בכלל מה לדבר. "התעוררתי מחוברת להמון צינורות", סיפרה באותו ריאיון. "הסבירו לי ששברתי את עצם הירך ושהשתילו לי פלטינה. לכל אורך רגל ימין יש לי פלטינה".
במהלך השבוע בבית החולים בסופיה היא כבר סימנה לעצמה מטרה. "הרגשתי שאני חייבת לעשות משהו מעבר ליכולות שלי. אמרתי לעצמי, 'אני אראה לכולם, אני עוד אטפס לפסגת האוורסט'. זה היה הזוי, על גבול הלא-שפוי. לפני עשר שנים לא ידעתי שום דבר על טיפוס, חוץ מזה שהאוורסט הוא ההר הכי גבוה בעולם".