13 צפייה בגלריה
כיכר פרלמנט לונדון
כיכר פרלמנט לונדון
חשבתם שאתם מכירים כבר את כל האתרים בבירת הממלכה?
(צילום: shutterstock)
השבוע הכריז ראש ממשלת בריטניה, שהחל מה-19 ביולי, תתייחס הממלכה המאוחדת לקורונה כמו אל "שפעת רגילה" והיא תהיה לבירה הראשונה בעולם שבה יוסרו כל המגבלות ההתקהלות, תבוטל חובת עטיית המסכות ומועדוני הלילה, כמו כל העסקים האחרים, ייפתחו. תוסיפו לזה את הטיסות שעוד די זולות כרגע ואת השקל הישראלי שעדיין חזק ביחס לפאונד - קיבלתם גן עדן לשופוהוליקים והזדמנות טובה לחנוך את המטבע החדש של חמישה פאונד עם דיוקנו של הנסיך פיליפ או השטר החדש של 50 פאונד עם דיוקנו של אלן טיורינג.
13 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
תתפלאו אבל יש עוד מה לחדש לכם בלונדון
(אלבום משפחתי)
מעטות הערים בעולם שיש בהן הכל מהכל והכי טוב שאפשר. לונדון היא ללא ספק כזו: ארמונות (עם בני מלוכה אמיתיים שגרים בהם), פארקים רחבים וירוקים, מסעדות מעולות, תיאטרון משובח, פאבים מלאי חיים, שווקים תוססים, אנשים צבעוניים, מוזיאונים, שופינג אינסופי ואבקת קסמים בנוסח מרי פופינס (או הארי פוטר – תלוי לאיזה דור אתם שייכים), שאופפת תמיד את הרחובות היפים של העיר הזאת, עם השיק ההיסטורי והקצב האורבני.
כחובבי טיולים מושבעים, המוטו שלנו הוא שאם כבר אורזים מזוודה, זה חייב להיות למקום טוב יותר מהבית. לונדון תמיד עונה על הקריטריון הזה – בקיץ או בחורף, עם הילדים ובלעדיהם, לסוף שבוע רומנטי או לנסיעת עסקים. אז עם ההתעוררות המחודשת של לונדון, אספנו עבורכם את הפנינים הנסתרות של העיר, שיהפכו את הנסיעה לחוויה יוצאת דופן.

תעלת הגרפיטי – The Graffiti Tunnel

ממש מתחת לתחנת הרכבת התחתית Waterloo נמצאת תעלת גרפיטי באורך 300 מטר, הנקראת Leake Street Tunnel. אם תרצו, מדובר בגלריה תת קרקעית של ממש לאמנות אורבנית בה יכולים אמנים פשוט להגיע עם תרסיסי צבע ולהשאיר מאחור יצירות אמנות ססגוניות ומרהיבות, פעילות שביתר רחובות לונדון היא בלתי חוקית.
13 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
האוצר שמתחת לתחנת ווטרלו
(אלבום משפחתי)
13 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
מנהרת גרפיטי שלא תפסיקו לצלם
(אלבום משפחתי)
כיאה לגלריה אורבנית, שמכבדת את עצמה, כתובות הגראפיטי מתחלפות בקצב מסחרר ואמן אחד מצייר על גבי יצירתו של אמן אחר. סביר מאוד שבכל ביקור שלכם במקום תגלו יצירות שונות בתכלית מאלה שראיתם בביקור הקודם.
טיפ קטן: תפאורה מושלמת לסלפי באווירה אמנותית מחמיאה.

המרינה של לונדון - ST Katharine Docs Marina

אם נסעתם בזוג ואתם בענייני רומנטיקה, הטיפ הזה הוא בשבילכם.
ממש בין שני האתרים האייקוניים של לונדון - Tower Bridge ו- Tower of London נמצאת המרינה היחידה של העיר לונדון. במרינה היפה, ששופצה ב-2017, עוגנות סירות ישנות לצד יאכטות חדישות ונוצצות מכל רחבי העולם.
13 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
הידעתם שיש ללונדון מרינה? והיא רומנטית להפליא
(אלבום משפחתי)
המרינה היא אי של שקט בתוך העיר הסואנת. בשנים האחרונות, התפתחו הרחובות הסובבים אותה והתמלאו במסעדות וברים, כך שהאזור כולו הוא אופציה נהדרת לארוחת ערב לאור נרות או לכוס יין רומנטית לאור פנסי רחוב, שמרצדים על פני המים בדרך חזרה מ-Shoreditch או ה-West End.
אם נסעתם עם הילדים ואתם מחפשים דווקא פעילות משפחתית, מוזמנים לדלג לטיפ (ולאוטובוס) באופציה הבאה.

Afternoon Tea Bus Tour

אולי המנהג המזוהה ביותר עם הבריטים: שעת התה בחמש אחר הצהריים. המנהג הזה, אגב, הוא המצאה מבריקה של אנה מבית בדפורד, דוכסית רעבה, שלפני יותר מ-150 שנה, ביקשה לגשר על שתי הארוחות היחידות ביום, שהיו נהוגות עד אז ועלתה על טרנד גאוני - ארוחת כריכונים קטנים ומסוגננים, סקונס חם וטרי עם חמאה וריבה וכמובן, הרבה ספלי חרסינה של תה אנגלי עם חלב בצד.
13 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
נשנוש אחר הצהריים רגיל שיש בכל בית. אוטובוס ההפתעות של בריג'יט
(אלבום משפחתי)
Brigit's Bakery לקחה את העניין צעד אחד קדימה ויזמה סיור אוטובוס לכל המשפחה, שנקרא Peppa Pig Afternoon Tea Bus Tour. הוא עובר באתרים התיירותיים המרכזיים, כמו בית הפרלמנט, כנסיית ווסטמינסטר והביג בן - שעדיין מוסתר בשל מתיחת פנים שהוא עובר בשנים האחרונות וצפוי להסתיים בקיץ 2022.
הסיור משולב עם תפריט שעת תה כמיטב המסורת הבריטית הכולל מבחר תערובות תה, כריכונים מסורתיים ועוגות. הילדים יאהבו את מגוון מיני המתיקה, המבוגרים יותר יוכלו ליהנות גם מבר יין ושמפניה. האוטובוס פעיל פעמיים ביום, בימים חמישי עד ראשון.

הארי פוטר בשוק – Leadenhall Market

חובבי הארי פוטר יזהו בוודאי את הלוקיישן האופנתי והיפהפה הזה מהסצנה המפורסמת בסמטת דיאגון, מתוך הסרט ״הארי פוטר ואבן החכמים״.
13 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
תגיעו רעבים. שוק לידנהול
(אלבום משפחתי)
13 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
טוב לימים הגשומים הרבים שיש בעיר וגם לימים חמים
(אלבום משפחתי)
השוק המקורה, שנבנה במאה ה-14 ושימש למכירת בשרים, הוא מבנה עוצר נשימה ומקום בילוי אטרקטיבי לא רק לחובבי ארכיטקטורה. בשוק צבעוני, ניתן למצוא בין השאר פאבים, בתי ממכר לעשרות סוגי יינות משובחים, מסעדות וחנויות בוטיק. בהחלט שווה ביקור. מומלץ להגיע רעבים.

תאי הטלפון האדומים ב-Covent Garden

אחד מסימניה המוכרים ביותר של לונדון הוא תא הטלפון האדום. התא המפורסם עוצב לראשונה בשנת 1924 בתחרות שערכה חברת הדואר הבריטית ואין ביקור בלונדון שיהיה שלם בלי תמונה בתוך פיסת ההיסטוריה הבריטית הזו.
13 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
תקראו לזה קיטשי או סאחי אבל בסוף הרי תעשו כאן סלפי
(אלבום משפחתי)
ב-Broad court שב-Covent Garden ניצבים להם 5 תאי טלפון אדומים זה לצד זה. אז נכון, זה קצת קיטשי, אבל בינינו, מי יכול לעמוד בפיתוי ולא להנציח רגע כזה?

תחנת המשטרה הקטנה ביותר בממלכה

בשיא הזה מחזיקה תחנת המשטרה בכיכר Trafalgar המפורסמת. סביר להניח שאם ביקרתם כבר בלונדון, חלפתם על פניה וחשבתם שמדובר בפנס רחוב שמנמן או בעמוד אבן מהודר.
13 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
זה לא עוד עמוד - זו תחנת משטרה
(אלבום משפחתי)
13 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
אל תשכחו לעצור לתמונה בפעם הבאה שאתם בכיכר טרפלגר
(אלבום משפחתי)
התחנה, שעשויה בעצם מפנס רחוב חלול, הוקמה בשנת 1926 והיא בנויה להכיל עד שני עצורים או שני שוטרים רזים במיוחד, כולל קו ישיר לסקוטלנד יארד. כיום התחנה אינה פעילה, אבל בהחלט מומלץ לחזות בפלא הזערורי הזה (ולא לשכוח להצטלם).

עסקית משתלמת עם 3 כוכבי מישלן ב-The Dorchester Hotel

כמי שכותבים בלוג טיולי יוקרה, אנחנו ממליצים לעשות בכל טיול לפחות דבר אחד שלא הייתם עושים בדרך כלל. כמו שאומרים, חיים פעם אחת – תעשו את זה כמו שצריך.
13 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
חיים פעם אחת. מסעדת דוצ'סטר עם שלושת כוכבי המישלן
(אלבום משפחתי)
ארוחה במסעדה של 3 כוכבי מישלן הוא משהו שרוב המטיילים לא חווים. באופן מפתיע, דווקא לונדון מאפשרת ארוחה כזו במחיר שפוי. מסעדת השף המעוטר אלן דוקאס היא מסעדה צרפתית המתהדרת ב-3 כוכבי מישלן ומציעה ארוחת צהרים עסקית בימי רביעי-שישי. הארוחה כוללת שלוש מנות, שתי כוסות יין והרבה מאוד טקס, כיאה למסעדה במעמדה והכל במחיר 70 פאונד בלבד.
המסעדה נמצאת במלון דורצ׳סטר The Dorchester על גבול Hyde park וכמו לכל הדברים הטובים, צריך להזמין בה מקום מראש.
13 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
יובל ויהודה עושים את לונדון ומחדשים
(אלבום משפחתי)
יובל ויהודה הם כותבי בלוג טיולי היוקרה Two Flying Boys באתר ובאינסטגרם.