לרגע היה נראה שהקיץ האחרון סימל את החזרה לחופשות, עם הירידה בתחלואה בארץ ופתיחת מדינות רבות לתיירים, ואז הגיע הגל הרביעי. אז אם גם אתם ויתרתם על חופשת הבטן-גב שלכם או שממש מתחשק לכם לברוח למקום שמשי בחורף הקרוב - הכתבה הזאת בשבילכם.
ריכזנו כאן את כל היעדים הכי חמים, תרתי משמע, לחופשת קיץ בעונה הקרה הבאה עלינו לטובה. אל רובם יש טיסות ישירות עם אפשרות לרכוש חבילה מובנית או טיסות לחוד ומלונות לחוד. אז אל תמהרו להעביר את בגדי הים לאחור בארון, בחרו יעד ועופו על זה.
"חורף 2021 מתאפיין בחופשות קיץ ביעדים חמים. הישראלים לא מוכנים לוותר על חופשת הקיץ שלהם ולכן חוגגים אותה בחורף. אנחנו רואים הסתערות על יעדים כמו דובאי, בחריין, מרוקו, מיאמי וסיישל. יעדים שיש אליהם טיסות ישירות והמלחמה על ליבו של הצרכן הישראלי מייצרת מחירים מצוינים לחופשת קיץ בחורף", אמרה טלי נוי, סמנכ"ל שיווק ומכירות של איסתא.
"לחובבי חופשת הבטן-גב שרוצים לחזור הביתה שזופים בשילוב טיולי טבע, תרבות והיסטוריה, חודשים נובמבר עד פברואר הם הזמן המתאים ביותר לנפוש במדינות החמות. היום כבר לא צריך לטוס יום שלם כדי ליהנות מחופשת קיץ בחורף, כשנפתחו לישראלים יעדים יחסית קרובים כמו: דובאי, בחריין ומרוקו בטיסות ישירות כשהמחירים בחורף הרבה יותר נמוכים", כך נאמר ל-ynet בשיחה עם ישראייר.
ואכן לפי הבדיקה שעשינו נראה כי חופשה בחודשים הקרובים היא משתלמת כלכלית יותר, במיוחד אם אתם גמישים בתאריכים.

האיים המלדיביים

קבוצת האיים באוקיינוס ההודי הייתה נחשבת עד לא מזמן ליעד אקסקלוסיבי השמור לרוב לעשירון העליון משתי סיבות עיקריות. הדרך לשם הייתה מסורבלת והצריכה הרבה טיסות לא זולות, ורמת האירוח הגבוהה באיים גם היא ביקשה להוציא סכומים לא קטנים מכיסי התיירים.
אלא שעם המגמה העולמית להנגיש עוד ועוד יעדים ליותר סוגי תיירים, האיים הטרופיים נכנסו לתמונה ואיתם סוכנויות נסיעות וחברות תעופה שהחליטו שאפשר לעשות את המלדיביים במחירים די שפויים.
אחת מהם היא חברת קאמינוס הישראלית, שנכנסה לשוק דווקא באמצע משבר הקורונה והחליטה שהיא "שוברת את השוק". שאיפה שהרבה חברות שקדמו לה חרטו על דגלן אך לא תמיד עמדו בהבטחה לאורך זמן. כאן עוד מוקדם לומר אך נראה שהחברה אכן יוצרת תקדימים, הן מבחינת מחירים ולא פחות חשוב - היא הביאה לישראל לראשונה טיסות ישירות (בערך) למלדיביים.
10 צפייה בגלריה
אפשר להבין למה. המלון בארוס באיים המלדיביים
אפשר להבין למה. המלון בארוס באיים המלדיביים
המלון בארוס במלדיביים שהוכתר כ"טוב בעולם" ע"י טריפ אדווייזר ב-2020
(מתוך אתר המלון)
החברה מטיסה את הישראלים ליעד האקזוטי עם אייר סיישל בטיסה שאורכת קצת יותר משמונה שעות. המטוס עוצר לתדלוק קצר בדרך (בהלוך באבו דאבי ובחזור בסיישל) שאורך כחצי שעה בלי ירידה מהמטוס כמובן, וממשיך משם ישירות למאלה, בירת המלדיביים.
כך לדוגמה, מצאנו שחבילת נופש בתאריכים 23.11.21 - 30.11.21, הכוללת שבעה לילות במלון KURUMBA MALDIVES ברמת חמישה כוכבים, על בסיס לינה וארוחת בוקר כולל טיסות והעברות - תעלה 1,995 דולר לאדם.
גם חברת התעופה גאלף אייר, שנכנסה לישראל רק לפני כחודש, החלה להטיס למלדיביים במחירים נמוכים יחסית. החברה, שמיוצגת בארץ על ידי "טל תעופה", יצאה עם מחירי השקה של 399 דולר הלוך ושוב למלדיביים עם קונקשן בבחריין. אנחנו מצאנו טיסות החל מ-198 דולר לכיוון באתר החברה. אך שימו לב, אלו ישתנו בקרוב, לאור הביקוש. החברה תעלה את מחירי הטיסות למלדיביים ל-759 דולר לאדם החל מנובמבר הקרוב.
החברה הבחריינית עוצרת בדרך לאיים המלדיביים בבחריין - בהלוך לכחמש שעות, כך שהדרך לשם אורכת סך הכל כ-14 שעות (כולל הקונקשן) ובחזור תעצרו ללילה בבחריין. בטיסות החברה מקבלים שירות מלא - הושבה, מזוודה עד 23 ק"ג, טרולי, אוכל ושתייה ומסכים, במחיר הכרטיס ללא תוספות.
10 צפייה בגלריה
מלון פטינה במלדיביים
מלון פטינה במלדיביים
חופשה יוקרתית פלוס! מלון פטינה במלדיביים
(WTC)
ולמי שמכוון גבוה יותר, יש את חופשות הביוקר, של החברות WTC וספיריט. כך למשל, חבילה הכוללת שבעה לילות בדצמבר, על חופשת חנוכה, בריזורט PATINA MALDIVES, FARI ISLAND על בסיס חצי פנסיון, עיסוי זוגי של 60 דקות ולכל אחד, בריכה פרטית בחדר וכמובן טיסות והעברות, תעלה החל מ-16,900 דולר לאדם דרך WTC.

איי סיישל

את התהליך שהמלדיביים עוברים עכשיו, סיישל כבר עשתה לפני כשנתיים. רגע לפני פרוץ משבר הקורונה מדינת האיים החלה לקבל הרבה יותר ישראלים וזאת הודות לפתיחת עוד קווי טיסות אליה והנגשת מחירי החופשות שם.
כיום החברה היחידה שמבצעת טיסות ישירות לסיישל היא אייר סיישל - טיסות רגילות וצ'רטר. חברת אל על הייתה מטיסה בעבר גם בטיסות ישירות אבל רק בשיתוף פעולה עם חברת ספיריט, שמוציאה חבילות נופש מוסדרות אל יעדי יוקרה כמו סיישל, מלדיביים, מאוריציוס ועוד. כעת אל על הפסיקה לטוס לסיישל אבל בספיריט אומרים שזה עשוי להשתנות בעתיד הקרוב.
חבילת נופש בחנוכה בתאריכים 11.30.21 - 6.12.21 עולה 2,600 דולר לאדם בחדר זוגי. המחיר כולל טיסות ישירות, שישה לילות על בסיס חצי פנסיון והעברות, דרך חברת ספיריט.

טנריף, האיים הקנריים

"אחד היעדים הבולטים השנה לחופשה בחודשי החורף עשוי להיות האיים הקנרים שבאוקינוס האטלנטי, הנהנים ממזג אוויר אביבי וחופי ים מזמנים עם שמש כל השנה. עונת החורף באיים הקנרים היא האביב לתיירות מאירופה, עם ישראלים רבים שגילו את היעדים ומגיעים לאיים טנריף, גראן קנריה ולנזרוטה, שנכון לעכשיו מוגדרים ירוקים וערוכים לתיירות", נאמר ל-ynet מחברת WTC, אחת המשווקות היחידות כרגע אל היעד הספרדי.
בטנריף ובגראן קנריה נערכים עכשיו לקרנבל שנחגג בסוף פברואר. עם הערכה שהשנה יהיה ביקוש שיא לתקופת הקרנבל לאחר שבוטל בשנה האחרונה.
10 צפייה בגלריה
טנריף
טנריף
לא רחוק כל כך. טנריף
(WTC)
10 צפייה בגלריה
טנריף
טנריף
מלון Botanico and the oriental spa בטנריף
(WTC)
לחנוכה מצאנו חבילות של שישה לילות הכוללות טיסות, השכרת רכב, מלונות ברמת חמישה כוכבים. כך למשל חבילה במלון ספא Botanico and the oriental spa בטנריף עולה החל מ-1,400 אירו לאדם.
באי גראן קנריה בחנוכה חבילה עם אותם מרכיבים, בריזורט ספא Radisson Blu Resort & Gran Canaria Mogan עולה החל מ-1,100 אירו לאדם. שתי החבילות דרך חברת WTC.

תאילנד

ביום חמישי האחרון משרד החוץ התאילנדי יצא בהודעה דרמטית ובה למעשה נמסר כי שערי תאילנד נפתחים לתיירים מחוסנים מ-46 מדינות. ישראל נמצאת ברשימת המדינות מהן תינתן כניסה - בדיוק בזמן לקראת העונה המומלצת באזור.
מה זה אומר? החל מ-1.11.21 יהיה ניתן להיכנס לתאילנד גם מבנגקוק הבירה ומערים נוספות. נזכיר כי עד כה היה ניתן להגיע רק לפוקט ומשם להמשיך לאזורים נוספים. לאחרונה התווספו גם קו סמוי וקופנגן לרשימת הכניסה הראשונית למדינה, אך אליהן אין טיסות ישירות מישראל.
הכניסה בשלב הראשון תותר רק למי שהתחסן בשני חיסונים ומעלה, אין התייחסות כרגע למחלימים וללא מחוסנים.
כל תייר מחוסן יצטרך לעשות בדיקת קורונה PCR עד 72 שעות לפני ההמראה מישראל ועוד בדיקה נוספת עם הנחיתה בשדה התעופה בתאילנד. מרגע הבדיקה בבנגקוק או ביעד שבו נוחתים, צריך יהיה לשהות בבידוד במלון שהוגדר מראש, עד לקבלת התשובה שאמורה להגיע עד 24 שעות.
10 צפייה בגלריה
התגעגעתם? מלון בפוקט
התגעגעתם? מלון בפוקט
הבשורה לה חיכינו: תאילנד נפתחת כמעט לחלוטין בדיוק בזמן
(shutterstock)
את המלון התיירים יצטרכו להציג מראש ולהראות שהוא אחד מהמלונות המאושרים לקליטת תיירים, מתוך רשימת מלונות מוגדרת הנקראת SH+. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר.
בנוסף, על כל תייר להציג ביטוח בריאות עד 50 אלף דולר שמכסה את כל הוצאות הקורונה.
נכון להיום, החברה היחידה שמטיסה ישירות לתאילנד מישראל היא אל על, שעד לא מזמן הוציאה טיסות ישירות לפוקט לראשונה בהיסטוריה. לאחרונה החלה החברה להוציא גם טיסות לבנגקוק, אך שתי טיסות שבועיות עוברות דרך פוקט ורק אחת ישירה. כעת ניתן להניח שהקו הישיר לבנגקוק יחזור להיות יותר פעיל עם יותר מטיסה אחת בשבוע.
אל תאילנד אפשר לטוס גם בטיסות קונקשן מישראל דרך אירופה, האמירויות ובחריין במחירים דומים, רק יש לשים לב שלא שוהים מעל 12 שעות במדינה שנחשבת "אדומה" מבחינת התאילנדים.
באתר אקספלורר מצאנו טיסות ישירות עם אל על בחנוכה בתאריכים 4.12.21 - 16.12.21 ב-640 דולר בלבד. אך אלו לא כוללות שליחת מזוודה. הן כן כוללות תיק יד וטרולי, אוכל ושתייה, צ'ק אין בחינם ומערכת בידור מלאה.

בחריין

הזכרנו את בחריין כיעד ביניים בדרך למלדיביים עם אפשרות לעצור בו ללילה בחזור, אבל אם כבר - אז כבר. על בחריין אפשר גם להסתכל כיעד עצמאי לחופשה של כארבעה ימים, סופ"ש ארוך אם תרצו. הטיסות הישירות החדשות של גאלף אייר מאפשרות להגיע ליעד שהיה עד לא מזמן סגור עבור ישראלים. שעתיים וחצי שעות זה אורך הטיסה בלבד, כאמור עם שירות מלא.
10 צפייה בגלריה
ברוכים הבאים למדינת האיים - בחריין
ברוכים הבאים למדינת האיים - בחריין
היעד החדש לישראלים שמתאים בדיוק לחורף
(צילום: שירי הדר)
במדינת ה-33 איים הזאת שבמפרץ הפרסי, תרצו לבלות כנראה במלון מפנק של אחת מהרשתות הבינלאומיות הטובות ביותר כמו פור סיזנס, ריץ קרלטון, נובוטל, הילטון ועוד. המחירים נוחים מאוד, אפילו יותר מאלו אצל שכנותיה מהאמיריות - דובאי ואבו דאבי. כשכאן האווירה היא מעט יותר משוחררת מבחינת חוקי האסלאם לגבי הלבוש, שתיית אלכוהול, שוויון זכויות לנשים ועוד.
מצד שני, אם אתם מחפשים המון ריגושים, פעילויות אקסטרימיות בכמויות ואת העושר שרואים בנסיכויות מהמפרץ, אתם עלולים להתאכזב מעט, כי בחריין קטנה יותר ורגועה יותר - לטוב ולרע.
כך למשל, חבילה במלון ריץ קרלטון בתאריכים 29.11-2.11 הכוללת טיסות והעברות תעלה 869 דולר לאדם. במלון פור סיזנס היוקרתי, תשלמו עבור חבילה דומה 1,010 דולר לאדם. חבילה במחיר טוב יותר תמצאו עם מלון סופיטל שתעלה 570 דולר לאדם, דרך איסתא.
ישנן גם חבילות זולות וקצרות יותר במחיר שמתחיל ב-449 דולר לאדם לשלושה לילות, במלונות: ibis seef manama hotel, Arman hotel ו-Delmon hotel. בתאריכים 29.11.21 - 2.12.21, כולל טיסה וכבודה. גם הן דרך אתר איסתא.

דובאי

את דובאי כבר אין באמת צורך להציג, אבל לאחר הפוגה מהנהירה הראשונית לשם, שהביאה בזמנו גם גל תחלואה שבלם את הכל, נראה שהמצב הן אצלנו ואצלם, התייצב לטובה מבחינת רמת התחלואה. בנוסף, האמירויות הכניסו בשבוע שעבר את ישראל לרשימת המדינות הירוקות. מה זה אומר?
ישראלים מחוסנים יידרשו לבצע בדיקה אחת עם הגעתם ואם יישארו שישה ימים ומעלה אז גם ביום השישי, ולא ברביעי כפי שהיה עד עכשיו. לא מחוסנים גם מורשים להיכנס לנסיכויות ואף ללא בידוד, אך יידרשו לבצע בדיקה עם הגעתם, בדיקה נוספת ביום השישי וביום התשיעי אם יישארו עד אז.
עוד בשורה חשובה לישראלים היא לגבי הוויזות. ב-10.10.21 הוסרה הדרישה לוויזת כניסה עבור ישראלים, עניין שהיה מייקר את החופשה בכמה מאות דולרים.
10 צפייה בגלריה
מלון בורג' אל ערב
מלון בורג' אל ערב
לא צריך להכיבר במילים. מלון בורג' אל ערב בדובאי
(ספיריט)
ברוב החברות שמטיסות אל היעד כמו שלוש הישראליות ופליי דובאי - אין צורך בבדיקת PCR עבור מחוסנים. עם זאת, בחברת איתיחאד איירווייז זה שונה. כל הנוסעים מחוייבים להציג בדיקה PCR שלילית לפני הטיסה, לא משנה מאיזה יעד ולאיזה יעד.
בנוסף, פליי דובאי, חברת הלואו-קוסט האמירותית, הודיעה על הגדלת הטיסות שלה בקו נתב"ג - דובאי ותוציא כעת ארבע טיסות יומיות.
כך למשל, מצאנו כי מחירי טיסות עם ישראייר לדובאי בחודש נובמבר יעלו החל מ-220 דולר לאדם ובדצמבר החל מ-240 דולר לאדם. חבילה לשלושה לילות על בסיס ארוחת בוקר במלון קרלטון פאלס ברמת חמישה כוכבים, תעלה בנובמבר ובדצמבר החל מ-505 דולר לאדם.
המחיר לטיסה למרקש בחודש נובמבר החל מ- 465$ ובחודש דצמבר המחיר יורד החל מ- 399$ לאדם חבילה למלון AYOUB HOTEL AND SPA 4* ל- 3 לילות בחודשי נובמבר דצמבר תעלה החל מ- 604$ לאדם. המחיר לטיסה ישירה לקזבלנקה בחודשי נובמבר דצמבר החל מ- 399$ לאדם
חבילות נופש בדובאי מצאנו גם עם ארקיע, בתאריכים 18-21.11 ו-22-25.11, הכוללות שלושה לילות במלון Hyatt Place Dubai Jumeirah, טיסות והעברות ב-399 דולר לאדם בחדר זוגי.

מרוקו

עוד יעד שנכנס השנה לישראל הודות להסכמי אברהם והטיסות הישירות שהחלו להתבצע לא מזמן הוא מרקש, בירת מרוקו. בהמשך יהיו טיסות ישירות גם לקזבלנקה. גם במרוקו תוכלו ליהנות ממזג אוויר נעים וחמים במהלך החורף.
חבילת נופש בתאריכים 7-11.12.21, 14-18.12.21 וב-21-25.12.21 הכוללות טיסות וארבעה לילות במלון ברמת הארבעה כוכבים Riad Jona, מצאנו דרך חברת ארקיע ב-599 דולר לאדם.
10 צפייה בגלריה
מרקש
מרקש
היעד העולה השנה - מרוקו
(shtterstock)
החברה גם תוציא טיולים מאורגנים למרוקו בני שמונה ימים. מחירם, כולל טיסות ישירות וכבודה על בסיס חצי פנסיון יעמוד על 1,247 דולר לאדם בחדר זוגי, באמצע דצמבר.
עם ישראייר המחיר לטיסה למרקש בחודש נובמבר עולה החל מ-465 דולר לאדם ובחודש דצמבר המחיר יורד לכ-400 דולר לאדם. חבילה למלון AYOUB HOTEL AND SPA ברמת ארבעה כוכבים לשלושה לילות בחודשים נובמבר ודצמבר תעלה החל מ-604 דולר לאדם. המחיר לטיסה ישירה לקזבלנקה בנובמבר ובדצמבר עולה החל מ-399 דולר לאדם.

מאוריציוס

יעד חדש-ישן שנוסף לרשימה הפוטוגנית הוא האי מאוריציוס באוקיינוס ההודי. בתחילת אוקטובר היעד נפתח לישראלים לאחר תקופה ארוכה שהיה לא רלוונטי עבורנו. נכון להיום, החברה היחידה שמספקת לשם טיסות וחבילות נופש היא ספיריט. דרכם טסים כמעט ישירות, בדומה למלדיביים - עם אייר סיישל, שעוצרת לתדלוק קצר (כ-40 דקות) בסיישל. הטיסה אורכת סך הכל כשמונה שעות וחצי.
בחנוכה יוצאת טיסה שכזאת בתאריכים 27.11.21 - 4.12.21. החבילה הכי זולה באתר החברה מתחילה ב-2,065 דולר לאדם, כולל טיסות, העברות ולינה במלון טרופיקל אטיטיוד (Tropical Attitude) שמתאים מאוד לזוגות ויש גם חבילה באותם תאריכים למלון המפואר שנגרילה לה טואסרוק (Shangri-La's Le Touessrok Resort & Spa) ב-3,490 דולר לאדם.
מבחינת תנאי כניסה בזמן קורונה, מחוסנים וילדים להורים מחוסנים יכולים להיכנס למדינה ללא בידוד אך עם הצגת בדיקת PCR שלילית מ-72 השעות שלפני הטיסה, מילוי טופס אינטרנט באתר הממשלתי ובדיקת אנטיגן במלון ללא עלות. לא מחוסנים ייאלצו לשהות בבידוד של 14 ימים במלון, מה שהופך את הסיפור לפחות רלוונטי.

מיאמי

את הרשימה השמשית סוגרת מיאמי הרחוקה. היעד האמריקאי שנושק לאזור הקריבי ומספק את המראות של מי הטורקיז והחופים הלבנים רק בוייב מערבי יותר (ויקר יותר) ועם טיסה ישירה. גם במקרה הזה, היחידה שמטיסה לכאן ישירות היא אל על. בחנוכה המחירים לטיסה הם החל מ-899 דולר לאדם, בכרטיס מסוג LITE, כלומר ללא מזוודה, רק עם תיק יד, טרולי ושירות מלא בטיסה.
10 צפייה בגלריה
899 דולר ישירות למיאמי בחנוכה
899 דולר ישירות למיאמי בחנוכה
899 דולר ישירות למיאמי בחנוכה
(צילום: Shutterstock)
בתקופה הזאת בשנה מיאמי נעימה מאוד עם 26-27 מעלות צלזיוס בממוצע. עדיין אפשר להיקלע לגשמים מקומיים ומעט רוחות, כמו בכל יעד שקרוב לקו המשווה, אך לרוב נעים מאוד לטייל בעונה הזאת.
כל הנכנסים לארה"ב מגיל שנתיים ומעלה, כולל אזרחי ארה"ב וכולל נוסעים מחוסנים, מחויבים בהצגת בדיקת קורונה שלילית שנערכה במהלך 72 השעות שלפני הטיסה. לחלופין, ניתן להציג תעודת מחלים רשמית באנגלית, עד 90 יום לאחר ההחלמה. בנוסף, על כל נוסע למלא את טופס ההצהרה.

הודו

החל מ-15.11.21 גם הודו הכה אהובה על הישראלים, תיפתח לתיירים אחרי תקופה ארוכה מאוד שהייתה סגורה. נכון להיום, המדינה לא דורשת בידוד - ממחוסנים, מחלימים ולא מחוסנים אך יש להציג בדיקת PCR שלילית מ-72 השעות שלפני הטיסה וגם למלא טופס כניסה להודו.
אם כבר נוסעים להודו (מדינה שרמת התחלואה בה עדיין גבוהה) אז כדאי להגיע לדרום המדינה בתקופת החורף שלנו. מדינת קרלה או חופי גואה מספקים תפאורה יפה עם מזג אוויר מעולה לחופשה.
10 צפייה בגלריה
חוף אראמבול בגואה
חוף אראמבול בגואה
מנובמבר נפתחת לתיירים. חופי גואה בהודו
(צילום: shutterstock)
כיום ניתן לטוס להודו או עם אייר אינדיה ישירות לניו דלהי או בטיסות קונקשן דרך בחריין או איחוד האמירויות. נזכיר בעד משבר הקורונה החברות הישראליות - אל על וארקיע החלו להטיס ישירות למומבאי ולגואה, הטיסות האלו הופסקו מאז אך יש להתעדכן לאור הצפי להשבתן.
בנוסף, אל תשכחו שיש להוציא ויזה להודו, אותה ניתן להוציא דרך האתר והיא תקפה ל-30 יום בתוך 120 יום מרגע הנפקתה, הוצאת ויזה לא כרוכה בתשלום.
וכמה עולות הטיסות? באתר אקספלורר מצאנו בתחילת דצמבר טיסות לא ישירות עם חברת התעופה LOT הפולנית שעוצרת לקונקשן בוורשה, החל מ-636 דולר. בינואר המחיר עולה כבר ל-658 דולר. עם טורקיש איירליינס הטיסה תעלה 740 דולר. בשני המקרים הטיסות כוללות מזוודות ושירות מלא.