"לאור חשש כי גורמי טרור ינסו לפגוע בישראלים השוהים בסיני, זאת על רקע מלחמת 'חרבות ברזל', יש להימנע מנסיעות למדינה זו ובמקרה של שהייה יש לעזוב את המדינה" – כך נכתב באתר של המטה לביטחון לאומי שמגדיר את האיום בכל שטח מצרים כאיום ברמה 4, הרמה הגבוהה ביותר, אך נראה כי לא כולם משתכנעים.

2 צפייה בגלריה
תמונת החוף בסיני
תמונת החוף בסיני
חושות בסיני - עלולות להוות יעד לפיגועי טרור
(צילום: Shutterstock)
במהלך היום (א') צפויים לעבור במעבר טאבה כ-1,200 ישראלים בדרך לחופשה בחצי האי סיני. אלירן לוי, שביקר בסיני בחודש ופברואר ובימים הקרובים ייסע לשם שוב, שוחח הבוקר עם אולפן ynet וסיפר כי הוא אינו חושש.
"בכל שנה יש אזהרות ועדיין ישראלים כן נוסעים לסיני ונהנים והכל בסדר", אמר אלירן. "מה שהשתנה זה כאן אצלנו בארץ, אצל הבדואים בסיני בחושות הכל נשאר אותו הדבר".
ישראלי נוסף שמתכוון לנפוש בסיני הוא רן גולדן שהגדיר את אנשי משרד החוץ כ"מנותקים שלא ביקרו בסיני". בשיחה עם אולפן ynet אמר גולדן: "נסעתי בפעם האחרונה בטיול ג'יפים עם חבר'ה מצריים צעירים מקהיר ומאלכסנדריה, ולא מצאנו דעאש ולא קינים של דעאש או חמאס. מצאנו הרים, מעיינות, אוכל טוב, אנשים חמים וטובים, מארחים, אוהבי אדם".
רן הוסיף ואמר כי אין כעת הרבה תיירים בסיני. "המקום שקט, יפה ונקי, כל מה שאפשר לבקש. אולי הם שונאים את ישראל, אבל הם לא שונאים ישראלים – וחשוב מאוד להבין את זה, צריך לבוא עם לב פתוח". לדבריו, גם בארץ מסוכן והיו פיגועים בירושלים, גן יבנה ותל אביב: "מספיק משוגע אחד, וכמו שראינו יש הרבה יותר משוגעים בארץ מאשר בסיני".
2 צפייה בגלריה
אזהרת המסע לסיני
אזהרת המסע לסיני
אזהרת המסע לסיני
(מתוך אתר המטה לביטחון לאומי)
בסוף החודש שעבר, נזכיר, המטה לביטחון לאומי (המל"ל) פרסם את הערכת האיום לישראלים בחו"ל מצד גורמי טרור, במטרה להגביר את המודעות של הציבור הישראלי לאיומי הטרור במקומות שונים בעולם. במוקד: בקשה מהישראלים להימנע מהגעה לטורקיה, מרוקו, מצרים (כולל סיני) וירדן, ובאופן כללי לא להחצין סממנים ישראליים.
באתר המל"ל מפורסמת רשימה מעודכנת של אזהרות המסע לישראלים בחו"ל בכלל מדינות העולם והמלצות להתנהלות בהתאם . בנוסף, ישנו מענה טלפוני לשאלות האזרחים (24/7 במשך כל ימות השנה) במספר 02-6667444.