רנו קוליאוס הוא רכב הפנאי הגדול ביותר שיש ליצרנית הצרפתית להציע לכם כיום, כארבע שנים לאחר שהוצג בעולם. אגב, ב"צרפתית" הכוונה למעטפת, שכן הפלטפורמה ומכלולי ההנעה שייכים לניסאן אקסטרייל המוכר. ואתם בטח שואלים עצמכם אם כמוהו, גם ברנו יש שורת מושבים שלישית החשובה במיוחד בסביבת מחיר זו. התשובה לכך שלילית, אבל יש גם נקודות אור.
בסיומו של מבחן: אין שום ספק שקרסו, המייבאת את הקוליאוס, הייתה מאושרת הרבה יותר אילו רנו הייתה מציעה בו שורת מושבים שלישית. בעיקר רואי החשבון שלה. שכן ברור לחלוטין שכך הוא היה אטרקטיבי יותר. מכיוון שבאופן טבעי רנו פחות מתרשמת ממה שהציבור בישראל רוצה, הוא חסר את התוספת הזו. וחבל. כי במקרה כזה - ובהתחשב בתג המחיר - הוא מתמודד עם דגמים מהקצה העליון של קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים, פולקסווגן טיגואן ומאזדה CX-5.
נכון, הוא שונה ויש שיתרשמו מההקפדה על העיצוב, מרחב המחיה הנדיב ונוחות הנסיעה הגבוהה. אלא שמצד שני הוא נושא בחרטום מנוע דיזל עצל ולא מספיק חסכוני. כך שבסופו של יום, הוא בעיקר צפוי לקסום לרוכש שמעוניין ב"משהו אחר". לא הבחירה הטבעית של מר ישראלי.
איך הוא נראה ומרגיש: הוא אינו צעיר והמתחרים אינם עוצרים, אבל הקוליאוס בכל זאת נראה עדכני ונכון. הצעה לרנו: על גימור ניקל-דמוי-מפלט אפשר לוותר. תא הנוסעים לעומת זאת אינו מצליח לחמוק משיני הזמן. מסך המגע קטן ("7), הצבע השחור שולט, רק חלון הנהג עולה ויורד בלחיצה בודדת ושקעי USB יש רק מלפנים - אפילו בקפצ'ור הזול בהרבה יש גם מאחור. המושבים מצוינים, מציעים נוחות ותמיכה מרשימות ושומרים על כך גם בנסיעות ארוכות. אבל רנו מתעקשת להציב גם כאן את ההגה אופקי מדי.
2 צפייה בגלריה
רנו קוליאוס
רנו קוליאוס
(צילום: ניר בן זקן)
מרחב המחיה ליושבים מאחור מצוין אבל לא ברורה לנו הבחירה בדיפוני דלתות נוקשים וזולים למראה ותחושה. תא המטען גדול (579 ליטר) וכולל תא ייעודי ו"נסתר" מתחתיו, אך אין בו גלגל חלופי. רוצים אחד? שלמו 900 שקל לקרסו תמורת גלגל חלופי קטן מידות.
רשימת האבזור ראויה וכוללת כבר בגרסת הבסיס מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות חשמלית, מפתח חכם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ריפודי עור חלקי, חלון שמש ענק וחישוקי "18 קלים. בטיחות: בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב ושטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית שלא עוצרת לגמרי ולכן לא שימושית בפקק.
איך הוא נוסע: הקוליאוס משווק אצלנו רק עם מנוע טורבו-דיזל (1.75 ליטר) עם 150 כ"ס, תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. הביצועים? הוא עצל במיוחד בזינוק מהמקום ובתאוצות ביניים, ובמהלך שיוט מציג יכולת סבירה בלבד, וכל זאת כשהוא אינו עמוס בנוסעים. איתם הוא צפוי להיות מגושם וגמלוני עוד יותר. המנוע אמנם שקט והבידוד מנתק את הנוסעים גם מרעשי דרך ורוח, בזמן שתיבת ההילוכים - עם שבעה יחסי העברה קבועים מראש - נעימה. אבל צריכת הדלק אינה מחפה על העצלות שכן הוא סיים את המבחן הרגוע עם 11.9 ק"מ לליטר בממוצע.
2 צפייה בגלריה
רנו קוליאוס
רנו קוליאוס
(צילום: ניר בן זקן)
המיתלים רכים יחסית ויכולת הספיגה שלהם במהירות נמוכה (עירונית) טוב למדי, אך הוא מתמודד פחות טוב עם שיבושים במהירות גבוהה, בכביש שאינו סלול היטב למשל. ההתנהגות בטוחה וצפויה אבל שוב, הוא מרגיש כבד ורך מדי כמעט בכל מצב. ובשורה בתחתונה, מעדיף נסיעה איטית ומאוד רגועה על פני שיוט מהיר מחוץ לעיר.
מנוע: 4 צילינדרים, 1.75 ליטר, טורבו-דיזל
הספק: 150 כ"ס ב-3,500 סל"ד
מומנט: 34.7 קג"מ ב-1,750 סל"ד
תמסורת: אוטומטית רציפה, הנעה קדמית
אורך: 467.2 ס"מ
רוחב: 184.3 ס"מ
גובה: 166.7 ס"מ
בסיס גלגלים: 270.5 ס"מ
משקל עצמי: 1,758 ק"ג
נפח תא מטען: 579 ליטר
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 11.8 שניות, 190 קמ"ש
צריכת דלק, פליטת מזהמים: 16.4 ק"מ לליטר, 162 גרם CO2 לק"מ
כריות אוויר: 6
דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
מחיר: 165 אלף שקל