היצרנית היפנית תחשוף בחודש הבא את היאריס GR בגרסת קצה שעברה השבחה בחטיבת המרוצים (ר"ת GAZOO Racing) של המותג כמכונית ראלי עם רישוי חוקי לכביש ציבורי. בתפריט: מנוע מוגדש, הנעה כפולה קבועה וביצועים של מכוניות ספורט באריזה של סופר מיני קומפקטית.
את 2019 מסיימת חטיבת המרוצים של טויוטה עם שלושה הישגים יוצאי דופן, ניצחון ראשון בראלי דקאר בינואר עם הנהג נאסר אל-עטייה, ניצחון שני ברציפות ב-24 השעות של לה מאנס ביוני ואליפות עולם בראלי (WRC) עם הנהג האסטוני אוט טאנק באוקטובר. טאנק הביא את תואר האליפות לטויוטה 25 שנים בדיוק מאז הפעם הקודמת שזה קרה ב-1994 עם הנהג דידייה אוריול.
היאריס GR תהיה לדברי טויוטה גרסת הומולוגציה ייחודית עם רישוי חוקי לכביש הציבורי למכונית המשתתפת ב-WRC. בשנות השמונים נדרשו חברות הרכב לייצר גרסאות הומולוגציה עם רישוי חוקי לרכבי המירוץ על מנת להשתתף באליפות העולם, עם דגמים מפורסמים ואקזוטיים כמו לנצ'יה דלתא S4, פיז'ו 205 T16, מטרו 6R4, פורד RS200 או רנו 5 טורבו, אך כיום הן כבר לא נדרשות לשם כך.
עד ההשקה הרשמית טויוטה שומרת את הפרטים הטכניים על המכונית קרוב לחזה. למרות זאת ניתן להבחין כי המכונית מצויידת במנוע מוגדש, ובהנעה כפולה קבועה, לעומת קדמית ביאריס GRMN הקודמת, שהתקנתה התאפשרה תודות לפלטפורמת TNGA החדשה בה עושה שימוש הגרסה הרגילה של היאריס החדשה. היא צפויה לשלב חומרים מורכבים במטרה לאפשר משקל עצמי נמוך, מערכת המיתלים תכלול קפיצים ובולמי זעזועים יעודיים, מפסקי הסרנים הורחבו והבלמים שודרגו. עוד ניתן להבחין בתוספת של מסיטי אוויר שונים וצמד צינורות פליטה בפגוש האחורי.