בקצרה:
  • טיאגו הוא רכב פנאי שביעי של פולקסווגן באירופה
  • מבוסס על ה-T-קרוס שמשווק כאן, עם מרכב דמוי קופה
  • ביבואנית לא יודעים לומר מתי, ואם בכלל, יגיע ארצה
פנאי כמו קופה: הטיאגו הוא למעשה גרסה אירופאית לניבוס, רכב פנאי של פולקסווגן שמיוצר בברזיל עבור אמריקה הלטינית. הגרסה שתשווק באירופה, ואולי בעתיד גם אצלנו, תיוצר במפעל פולקסווגן בפמפלונה, ספרד, לצד ה-T-קרוס עימו הוא חולק פלטפורמה ורכיבי הנעה. אך בעוד ל-T-קרוס מראה קשוח וזוויתי, הטיאגו מאמץ מראה דינמי יותר, עם מרכב רך דמוי קופה.
תא הנוסעים כולל לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע ("9.2), בעוד מתגי בקרת האקלים שונים מאלה שב-T-קרוס. הממדים דומים לרכב הפנאי הקטן ולכן מרחב המחיה ליושבים מאחור צפוי להיות דומה, אם כי ניתן להמר על מרווח ראש צנוע יותר בגלל הגג המשתפל.
המנועים לא שינוי: פולקסווגן תציע בטיאגו את מנועי הבנזין מוגדשים המוכרים. שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (110 כ"ס) וארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס). שניהם עם תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית. מערכות הבטיחות יהיו דומות, לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: היצע הדגמים של פולקסווגן באירופה עשיר מאוד ומגוון, אולי המרשים ביותר בתעשייה, בישראל הוא צנוע משמעותית, עם רשימה ארוכה (מדי) של דגמים וגרסאות שלא עשו עליה. זה חבל, וזה מתבטא גם בנתוני המכירות העכשוויים והמאוד מאכזבים של המותג הבכיר.
הטיאגו? נראה כמו מתחרה מעניין ורלוונטי לקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים שזוכה כאן (ובאירופה) לפופולאריות אדירה. אם תבחר היבואנית להנחית אותו כאן, הוא עשוי להיות תוספת חשובה לאולם התצוגה הדל שלה כיום. בינתיים לפחות, לא נראה שזה קורה.