בקצרה:
  • אודי מפתיעה, תתחרה בדקאר הבא עם רכב היברידי
  • שני מנועי חשמלי יספקו 670 כ"ס, מנוע בנזין יטעין סוללה
  • מאחורי ההגה ישבו שלושה נהגי על מעוטרים
בכוח החשמל: לאודי היסטוריה עשירה של שילוב טכנולוגיה חדשנית בזירה הספורט-מוטורית. למשל מערכת הנעה כפולה-קבועה באליפות עולם בראלי בשנות השמונים, או שילוב מערכת היברידית סופר מתקדמת במירוץ 24 השעות של לה מאן. ולאחר שהצהירה כי היא מתכוונת להתמודד בראלי דקאר, מירוץ השטח הקשה בעולם, מעדכנת היצרנית כי תהיה ראשונה לעשות זאת עם רכב היברידי.
רכב המירוץ המכונה RSQ e-tron מצויד בצמד מנועים חשמליים - אחורי וקדמי - שמגיעים מקבוצת הפורמולה E - הגרסה החשמלית לפורמולה 1 בה משתתפת אודי. הנתונים: הספק משולב של כ-670 כ"ס והנעה כפולה-קבועה מבוקרת מחשב עם אפשרות להכוונת מומנט לפנים-אחור.
המנועים ניזונים מסוללת 50 קוט"ש עם מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר תרומת ה-RS5 בסבב מרוצי DTM, אשר ישמש כגנרטור לטעינת המצברים. אודי לא מפרסמת נתוני ביצועים אבל טוענת כי טווח הנסיעה יעמוד על כ-800 ק"מ, מספיק כדי להשלים קטעי דירוג ארוכים בשטח.
נבחרת החלומות: בראש קבוצת המירוץ של היצרנית הגרמנית עומד סוון קוואנדט שניהל בעבר ובהצלחה את קבוצת מיני X-רייד בדקאר. "לדעתי זו אחת המכוניות המורכבות והמתוחכמות שראיתי אי פעם. זה קצת כמו לטוס לירח, כי אנחנו בטריטוריה חדשה ולא ממש יודעים למה לצפות" אמר קוואנדט.
עוד הוסיף כי "בדקאר אתה יכול להיות עם המכונית המהירה ביותר, ועם הנהגים הטובים ביותר. אבל בלי אמינות מכלולים לא תגיע לשום מקום. אנחנו אומרים שכדי לסיים ראשון אתה קודם כל צריך לסיים, ובמקרה שלנו זה נכון פי כמה. מבחינתנו זה בעיקר לסיים את המירוץ, וכל דבר נוסף יהיה מתנה נחמדה".
עוד אמר כי "מערכת ההנעה החשמלית היא כזו המחייבת תקשורת בין רכיבים ומערכות שונות, עם הרבה מאוד חיווטים. וזה אתגר. המשימה שלנו לחודשים הקרובים היא לבצע כמה שיותר בדיקות אמינות לצד היכרות טובה בין הצוות הטכני והנהגים".
רשימת הנהגים של אודי כוללת את סטפן פטרהנסל הבלתי נגמר, "מר דקאר" שעל שמו רשומים לא פחות מ-14 גביעי מקום ראשון (שישה על אופנוע, שמונה ברכב). עמו בקבוצה ינהג קרלוס סיינז, פעמיים אלוף עולם בראלי ופעמיים מנצח דקאר. הצעיר בחבורה עבורו תהיה זו השתתפות ראשונה במירוץ השטח הוא מתיאס אקסטרום, פעמיים אלוף גרמניה במירוצי מכוניות סלון.