הונדה חושפת בתערוכת CES קונספט המכונה "נהיגה מוגברת" האמור להרגיע את חובבי הרכב החוששים מעתיד הנהיגה האוטונומית והעברת השליטה לידי מחשב. לדברי היצרנית היפנית, גם בעתיד נהגים ירצו לקחת שליטה ידנית במכונית, מה שיחייב יצירת איזון בריא בין השניים.
3 צפייה בגלריה
הונדה CES
הונדה CES
(צילום: הלל פוסק)
הונדה בחרה בקונספט במרכב נטול גג, סוג של הצהרה מסוימת על יורשת פוטנציאלית ל-S2000 - הרודסטר המפורסמת שיוצרה כמתנת יום-הולדת לרגל חגיגות יובל למותג. עשור לאחר מכן, ב-2009, הופסק הייצור, ועד היום היא נחשבת לאחד הרכבים הקרובים ביותר לאופנוע ספורט שיש לתעשיית הרכב להציע.
הדגש באב-הטיפוס הוא על יצירת מעבר חלק ככל הניתן, בין נהיגה אוטונומית מלאה, לנהיגה סמי אוטונומית בה השליטה היא בידי הנהג, אבל המערכות השונות משמשות כאמצעי גיבוי במקרי חירום – כמקובל כיום במכוניות מודרניות המצוידות במערכות בטיחות אקטיביות. החלפה בין שני המצבים תתבצע דרך בורר, עם אפשרות לשמונה שלבים שונים בין אוטונומי מלא לידני.
מרשים לא פחות הוא עיצוב ההגה, המשמש ברכב לא רק לשליטה בכיוון הנסיעה, אלא גם להנעה על ידי שתי תפיחות יד על חלקו העליון. גם השליטה במהירות מתבצעת דרכו - משיכתו לכיוון הנהג תגרום להאטה ודחיפתו קדימה להאצה.

הכתב היה אורח חברת ב.מ.וו