בשיתוף רב-קו אונליין
רב קו יגאל קיוסק תחנה מרכזית תל אביב
(צילום: ירון שרון)
כתבת: מור גורן-גבאי | עריכה ובימוי: גיא פוקס | צילום: ירון שרון | הפקה: עדי וקשי
לפני 22 שנים, בתחנה המרכזית בתל אביב, נפתח קיוסק בשם "המקום של יגאל". תמצאו שם את כל מה שהייתם מצפים – שתייה, חטיפים, סיגריות ומוצרים רבים נוספים – אבל את מרכז תשומת הלב תופס דווקא מכשיר הטעינה של "רב-קו אונליין", שהפך למוצר הנמכר ביותר בקיוסק.
20/08/2025זריאב, ומאז שנפתחה הפיצוצייה הוא לא נח לרגע. המונים פוקדים אותה מדי יום, בין אם זה כדי להתרענן או ביציאה מהתחנה – ובמרוצת השנים, דווקא עמדת הטעינה הפכה לדבר המבוקש ביותר בקיוסק. "אנשים באים להטעין 'רב-קו' וקונים עוד מוצרים על הדרך", שיתף יגאל.
3 צפייה בגלריה
יגאל ואלון עזריא
יגאל ואלון עזריא
הפינה הפופולרית בקיוסק: מכשיר הטעינה של "רב-קו אונליין"
(צילום: ירון שרון)
לצידו של יגאל עובד בשנים האחרונות גם בנו, אלון, שסיפר גם הוא על הגדלת המכירות בקיוסק בזכות הטענת כרטיסי ה"רב-קו". לדבריו, "ה'רב-קו אונליין' עובד הכי חזק והכי טוב פה - ובזכות זה גם ההכנסות גדלו ממכירת מוצרים נוספים. לא לכולם יש רכבים, ואנשים משתמשים הרבה יותר בתחבורה הציבורית".
בעל העסק סיפר כי הוא היה בין הראשונים שהחלו לעבוד עם "רב-קו", והוסיף כי "כל יום המכירות של 'רב-קו' עולות". הוא שיתף בגאווה כי העסק "לא מפסיק לעבוד", וציין כי "כמעט כולם משתמשים פה ב'רב-קו', כל האוכלוסייה, כל הגילאים, כל הלאומים". עוד אמר כי "כמעט לכל אזרח בישראל גם יש הנחות".
3 צפייה בגלריה
יגאל ואלון עזריא
יגאל ואלון עזריא
"כמעט לכל אחד יש הנחות". אלון אזריאב
(צילום: ירון שרון)
"כבר שנים אומרים שזה הסוף של התחנה, אבל אנחנו פה"
על העבודה בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב סיפר כי "כבר כמה שנים אומרים ש'זה הסוף של התחנה', שרוצים להעביר אותה למקום אחר. אבל בינתיים אנחנו פה, ונראה מה יהיה". לדבריו, "לפני הקיוסק הזה היה לי עסק בדיזנגוף, אבל פה יותר קל לי לעבוד מאשר שם. פה אנשים פשוטים, כיף לעבוד איתם".
את "המקום של יגאל" פותחים בני המשפחה כבר ב-5:45 בבוקר, והוא נשאר פתוח עד השעה 22:00 בלילה, כך שהוא נגיש, זמין ונוח כמעט לכל אדם שעובר בתחנה המרכזית. "אנחנו נמצאים על הכניסה הראשית של התחנה המרכזית, ככה שכל מי שעובר שם ישר מגיע לשאול. אנשים באים להטעין 'רב-קו' וקונים מוצרים נוספים". המוצר הנמכר ביותר בקיוסק הוא כאמור כרטיס ה"רב-קו", ולצידו בפסגת הטבלה נמצאים גם הסיגריות והשתייה.
אך במהלך המלחמה בכלל - ובתקופת מבצע "עם כלביא" בפרט - ירדו ההכנסות באופן משמעותי. "העבודה ירדה שם כמעט ב-40 אחוזים", סיפרו בני המשפחה שמפעילים את העסק. לדבריהם, "אנשים פחדו לצאת לרחובות, היו סגורים יותר בבית. גם כרטיס ה'רב-קו' קצת פחות עבד, כי לאנשים באמת לא הייתה עבודה והם לא נסעו לשום מקום".
3 צפייה בגלריה
יגאל ואלון עזריא
יגאל ואלון עזריא
"יש פה אנשים פשוטים, כיף לעבוד איתם". יגאל אזריאב
(צילום: ירון שרון)
"לאנשים אין מה לפחד מהתחנה המרכזית"
גם בימי המלחמה האינטנסיבית המשיכו בני המשפחה להפעיל את "המקום של יגאל" ולתת שירות לכל אדם שעבר בתחנה המרכזית - למרות שאין בקרבתם מרחב מוגן שאליו ניתן להגיע בזמן קצר. "יש מרחב מוגן בקומה מינוס אחת, אבל קצת בעייתי להגיע לשם בזמן כל כך קצר, גם כי לוקח לנו זמן רב לסגור את העסק", סיפרו.
לצד הפעילות העסקית בקיוסק, בני המשפחה שיתפו כי לא פעם פתחו בפניהם לקוחות את מה שעל ליבם ושוחחו איתם. "יש המון אנשים שמספרים לנו על הבעיות האישיות שלהם", אמרו. "זה ממש נוגע לנו בלב".
בצל הסטיגמות על האוכלוסייה בתחנה המרכזית, הדגישו כי "יש שם גם אוכלוסייה בסדר גמור. לא כולם פה כמו שאנשים חושבים, יש בתחנה המרכזית גם אנשים נורמליים לגמרי". הם ציינו כי כן מדובר ב"מקום קצת מאתגר עם אוכלוסייה לא פשוטה", שם יש בין היתר הומלסים ונרקומנים, אך הבהירו: "לאנשים אין מה לפחד להגיע לתחנה המרכזית".
בשיתוף רב-קו אונליין
פורסם לראשונה: 07:00, 20.08.25