בקצרה:
  • מאן TGE נראית רגילה, אבל הופכת במהירות למפלצת שלג
  • הלגלים מוחלפים בזחלים תוך שעה בלבד
  • אולי תגיע לייצור, הסיכוי שנראה אותה כאן אפסי
להזדחל: מאן TGE הוא אח תאום לפולקסווגן קראפטר המוכר, מסחרית נפוצה בעיקר כרכב שילוח סחורות או מוניות שירות. כלי רכב כאלה משווקים לעיתים גם בגרסאות הנעה כפולה, לטובת הובלת ציוד או נוסעים או אף כרכב חילוץ והצלה באזורים נידחים.
במקרה שלפנינו, אב הטיפוס שהוצג מיועד להוביל גולשים באתרי סקי באלפים האוסטריים. שימו לב, לא אל האתר אלא בתוכו. המנגנון הזחלי מאפשר שטח מגע ענק ולכן הוא ייעודי לנסיעה בשלג בתולי, כשהוא מחלק את משקל הרכב על-פני שטח גדול בהרבה ונמנע כך משקיעה. המנגנון גם מגביה משמעותית את הגחון מהקרקע.
את הקיט מייצרת חברת TrackSystems ולדבריה, ניתן לפרק את הגלגלים הרגילים של הרכב ולהרכיב את מנגנון השרשראות בתוך שעה בלבד, ללא צורך בשינויים במערכות היגוי או בלימה. אגב, כך יכולים הזחלים לנוע גם על כביש עד מהירות של 50 קמ"ש.
מה עוד צריך לדעת עליו: כבסיס משמשת גרסת TGE3.180 עם מנוע מוגדש בנפח 2.0 ליטר (177 כ"ס) ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. מערכת ההנעה היא ה-4Motion המוכרת של פולקסווגן – כפולה-קבועה של האלדקס המעבירה את הכוח לאחור כנדרש, עם אפשרות לנעול את הדיפרנציאל האחורי. אב הטיפוס מיועד להוביל שמונה נוסעים על ציוד הסקי שלהם פלוס נהג, אבל ניתן יהיה לבצע את ההסבה לכל שימוש ותצורה נבחרת, לרבות גרסאות טנדר.
מה אנחנו חושבים: הרכבת הזחל מאפשרת שיפור משמעותי ביכולת העבירות, בתוואי ספציפי של בוץ טובעני או שלג בתולי, לא ממש מאלו הנפוצים כאן, אלא אם אתם מהנהלת אתר החרמון או יחידת האלפיניסטים. אגב, אנחנו היינו מסתפקים בגרסת ההנעה הכפולה הרגילה, עם הסבה של החלק האחורי לתצורת מוטורהום.