בקיצור:
  • טויוטה תריץ טנדר משודרג מאוד בדקאר 2022
  • עם מנוע חדש וחזק יותר ומערך מתלים משופר
  • מי על הכוונת במדבר הסעודי? אודי ופרודרייב
מורשת: טויוטה שייכת לקבוצה אקסקלוסיבית של יצרניות רכב, בהן גם פיז'ו ופורשה, שמחזיקות בארון הגביעים ניצחונות בשלושה מהמירוצים המפורסמים בעולם: סבב אליפות העולם בראלי, מירוץ הסיבולת 24 השעות של לה מאן ומרוץ השטח הקשה בעולם, דקאר.
ואחרי שנתיים שחונות במירוץ המדבריות היוקרתי, חושפת היצרנית את רכב המירוץ החדש שיתחרה בדקאר 2022, לאחר שעבר את מסכת השינויים הגדולה ביותר מאז השתתפה טויוטה בפעם הראשונה בקטגוריה הבכירה לפני כעשור. זאת הודות לשינויי תקנות הקטגוריה (T1) שמטרתם לאפשר תחרות צמודה יותר.
מה חדש: כמו רכב המירוץ היוצא, גם החדש רק נראה כמו טנדר היילקס. לעומת הקודם יש לו צמיגים גדולים ורחבים יותר ("37 לעומת "32, 320 מ"מ לעומת 245 מ"מ) שאמורים להפחית משמעותית את כמות התקרים – כ-50 במספר ממנה סבלו במירוץ אשתקד. גם המיתלים תוכננו מחדש עם מהלך מתלה ארוך יותר (35 ס"מ, 7 ס"מ יותר מבעבר) בעוד ששלדת הצינורות נותרה במבנה דומה לזו של רכב המירוץ היוצא.
על ההנעה מופקד כעת מנוע V6 בנזין מוגדש מהלנד קרוזר 300 לאחר התאמות ושינויים ועם 414 כ"ס. תוספת של כ-100 כ"ס ל-V8 בנזין האטמוספרי (5.0 ליטר) בטנדר המירוץ היוצא, ובעיקר עם זמינות כוח טובה משמעותית.
נבחרת החלומות: מה שלא השתנה הם נבחרת הנהגים של הקבוצה הכוללת את נאסר אל-עטייה שהביא לטויוטה ניצחון היסטורי בדקאר 2019 ולפני כן ניצח את הדקאר פעמיים ב-2015 עם מיני X-רייד וב-2011 עם פולקסווגן. ג'ינל דה-ויל יהיה הנהג השני בצוות, עם רזומה צנוע יותר שכולל "רק" ניצחון אחד במירוץ (2009 עם פולקסווגן) אבל ניסיון עצום שכן מאז זינק בפעם הראשונה לדקאר ב-2003, הגיע לקו הסיום בכל המרוצים - שבע פעמים על הפודיום.
ברכב נוסף ינהג האנק לטנגן הצעיר (26) שהפגין ביצועים מרשימים אשתקד עד שנאלץ לפרוש בעקבות התרסקות בקטע הדירוג החמישי. ברכב הרביעי ינהג שמיר ווריאווה.
3 צפייה בגלריה
טויוטה היילקס דקאר נאסר אל-עטייה מתיו באומל
טויוטה היילקס דקאר נאסר אל-עטייה מתיו באומל
הפייבוריטים לניצחון: נאסר אל-עטייה והנווט מתיו באומל
מה אנחנו חושבים: יש להניח שהשינויים המהותיים שעבר טנדר המירוץ של טויוטה יאפשרו לו להציג יכולת גבוהה מבעבר, בעיקר בתנאים התובעניים של המדבר הסעודי. והוא יידרש לזה מול הקבוצה הצעירה של אודי עם ה-RSQ e-tron החשמלי ומפלצות דקאר דוגמת סטפן פטרהנסל (14 פעמים מנצח הדקאר), וקרלוס סיינז (שלוש פעמים דקאר, פעמיים אלוף העולם בראלי). או קבוצת פרודרייב עם סבסטיאן לואב (תשע פעמים אלוף העולם בראלי) ונאני רומה (שני ניצחונות בדקאר). קל זה לא יהיה, אבל טויוטה מסתמנת כעת יותר מאי פעם כפייבוריטית לניצחון.