בקצרה:
  • מעכשיו גם עם מערכות בטיחות מתקדמות ואבזור נוחות מרשים
  • התוספות המעניינות באמת, רק בגרסה הבכירה והיקרה
  • מחיר הכניסה יהיה 250 אלף שקל, גבוה ב-5,000 שקלים מבעבר
לא רק לנד קרוזר: הרקסטון הוא אחד מרכבי השטח האמיתיים הבודדים שעדיין משווקים כאן (ובעולם), ונשאר נאמן לרעיון המקורי בשונה ממרבית מתחריו הקוריאניים (קיה סורנטו, יונדאי טראקן) שהפכו לרכבי פנאי רכים, והיפניים (איסזו טרופר, מיצובישי פאג'רו וניסאן טארנו ופאת'פיינדר) שלא מיוצרים עוד. בכך הוא ממצב עצמו כאלטרנטיבה זולה משמעותית לטויוטה לנד קרוזר למשל.
יותר בשטח ובכביש: השינוי העיקרי ברקסטון המעודכן הוא מעבר למתלה אחורי רב-חיבורי לעומת סרן חי בדגם היוצא, פתרון שנועד בעיקר לשפר את נוחות והתנהגות הנסיעה על הכביש, על חשבון מהלך מתלה מוגבל שעשוי להפריע מעט בשטח. כדי לנטרל זאת, הוא מצויד בנעילת דיפרנציאל אחורית אוטומטית ונהנה ממרווח גחון גבוה בס"מ (22.4 ס"מ) לעומת הדגם היוצא.
המנוע נותר כשהיה, טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר שעבר שינויים קלים (מגדש ומזרקים חדשים, מערכת קירור שונה) וזכה לתוספת של כ-10% עם 202 כ"ס (21 כ"ס יותר). יש תיבת שמונה הילוכים אוטומטית (עם מנופי שליטה מאחורי ההגה) במקום תיבת שבעה הילוכים הוותיקה מאוד של דיימלר. אלה מקצצים 1.2 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש - 10.7 שניות. תיבת העברה (של בורג-ורנר) נותרה ללא שינוי ומאפשרת הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.
מה עוד צריך לדעת: שינוי העיצוב מתמקדים בחרטום אגרסיבי מבעבר ופגוש אחורי שונה, ללא שינוי בנתוני זוויות הגישה נטישה הצנועים (22-20.5 מעלות בהתאמה). תא הנוסעים התעדכן עם בורר הילוכים והגה מעוצבים מחדש, אבל ללא לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) שמוצע בחו"ל. כבעבר, לרקסטון שבעה מקומות ישיבה. התקנת מיכל האוריאה מתחת לרצפת תא המטען מונעת אפשרות להתקנת גלגל חליפי כמתבקש ברכב שטח. מטיילים ייאלצו להניח אחד כזה בתא המטען.
רשימת האבזור שודרגה מעט בגרסת הבסיס בעוד הגרסה הבכירה (287 אלף שקל) מוסיפה אוורור למושבים הקדמיים וחימום גם למושבים האחוריים לצד דלת תא מטען חשמלית, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכונים חשמלית וחלון שמש שהוצעו בעבר.
מערכות הבטיחות של הגרסה הבכירה כוללות כעת שמירה על נתיב שמתאפשר לאחר המעבר להגה בתגבור חשמלי, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על שטחים מתים כולל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי. אבזור הבטיחות של גרסת הבסיס נותר ללא שינוי ומסתפק בבלימה אוטונומית והתרעה על סטייה מנתיב.
מה אנחנו חושבים: לסאנגיונג רקסטון יש פינה חמה אצלנו, בעיקר מכיוון שהוא אחד האחרונים שנותרו נאמנים לפורמט רכבי שטח משפחתיים, מבלי לזנק במחיר לגבהים שמרחיקים אותם ממרבית הקהל. בדגם היוצא הוא היה רכב כביש-שטח שמסוגל להתמודד עם תנאים מורכבים מעבר לאספלט, מבלי לוותר על נוחות ראויה על הכביש, ואין סיבה להניח שכעת זה יהיה פחות טוב. נכון, הוא לא מיוצר על ידי טויוטה ולכן גם אינו נתפס כמתחרה ישיר אבל כבעבר, זו טעות לפסול אותו מסיבה זו.