סובארו חושפת באירוע שנערך בטוקיו קונספט לרכב פנאי, שיצוייד ביחידת הנעה חשמלית לראשונה במותג. הוא יפותח בשיתוף טויוטה וצפוי לראות אור עד 2025. זאת כחלק מהאסטרטגיה של היצרנית להציע יחידות הנעה חשמליות או היברידיות בכל אחד מדגמיה עד 2030, במטרה לעמוד בתקני הזיהום המחמירים.
בהשוואה ליצרניות הגדולות בתעשייה, סובארו נותרה מאחור בכל הקשור ליחידות הנעה חשמליות או משולבות חשמל, עם היצע הכולל גרסאות היברידית קלות ל-XV ולפורסטר, והיברידית נטענת ל-XV. בהמשך היא תציע יחידות היברידיות נוספות, שישלבו מנועי בנזין בתצורת בוקסר עם צמד מנועים חשמליים שיותקנו בתוך תיבת ההילוכים. הנעה כפולה קבועה, מנקודות החוזק המסורתיות של היצרנית, תישמר גם בגרסאות אלו.
אב הטיפוס לרכב החשמלי שהוצג הוא בתצורת רכב פנאי קומפקטי, קטגוריה ההופכת למשמעותית ביותר בתעשיית הרכב. מהתמונות שנחשפו ניתן לראות כי בדומה לחשמליות עדכניות גם הוא מוותר על סבכה קדמית שאינה נדרשת, כמו גם על מראות צד אותן מחליף צמד מצלמות. פרט לכך הוא משלב צורות גיאומטריות חדות, לרבות שמשה קדמית המשתפלת בחדות לפנים על מנת לסייע למקדם גרר נמוך ככל הניתן המשפיע על צריכת החשמל. כמקובל ברכב פנאי, בתי הגלגל מודגשים בצבע שחור ומסייעים ליצרנית אשליית גובה.
3 צפייה בגלריה
סובארו BRZ טויוטה GT86
סובארו BRZ טויוטה GT86
(צילום: נועם עופרן)
בנוסף לכך, סובארו הודיע כי תפתח דור שני למכונית הספורט שלה, ה-BRZ, במתכונות דומה לשיתוף פעולה בדגם הנוכחי עם טויוטה שתייצר את ה-GT86. כבסיס תשמש פלטפורמת TNGA של טויוטה, ככל הנראה מדגמי לקסוס, המותאמת לתצורת מנוע אורכי והנעה אחורית.
סובארו תהיה אחראית על יחידת ההנעה, שתהיה ככל הנראה על בסיס מנוע 2.4 ליטר טורבו-בנזין, שהוצג לראשונה באסנט ובו מצוידות גם הגרסאות הבכירות של הלגאסי והאאוטבק העדכניות. היחידה מפיקה בדגמים אלו 260 כ"ס, 60 כ"ס יותר מיחידת ה-2.0 ליטר האטמוספרית, בה מצוידות הגרסאות הנוכחיות וגם זמינות הכוח צפויה להיות טובה משמעותית.