• קיה סורנטו PHEV יהיה הדגם החזק בהיצע אך מרבית הפרטים עדיין חסויים
  • בחרטום: 1.6 ליטר טורבו-בנזין עם תמיכה חשמלית, 265 כ"ס והנעה כפולה-קבועה
  • הסורנטו הרגיל ינחת אצלנו בעוד מספר שבועות, תמהיל הגרסאות עוד לא ברור
אל תראו אותה ניידת: הסורנטו שזכה לעדנה על כבישי ישראל הודות לרכש נאה של המשטרה לצרכי סיור ואכיפה, התחדש השנה עם דור רביעי שהוצג זה מכבר. אם להתרשם מהמפרט והנראה לעין, קיה - תנסה לפחות - למצב אותו (מעט) גבוה מבעבר, עם מראה מוקפד משמעותית בחוץ ותא נוסעים מקורי ומעניין. קיה משווקת את הסורנטו אמנם משני צידי האטלנטי, אבל אצלנו נראה היצע מנועים דומה למקובל באירופה - טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר (202 כ"ס) ותיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד, והיברידי עם 1.6 טורבו-בנזין עם מנוע חשמלי, 230 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית.
קיה עוד לא חושפת את הפרטים המלאים על הגרסה ההיברידית נטענת (PHEV), אותם היא שומרת לתחילת השיווק בינואר 2021. אנחנו כן יודעים שמנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר זהה ליחידה שממוקמת בחרטום ההיברידי ה"רגיל" (180 כ"ס), אבל המנוע החשמלי חזק יותר (91 כ"ס לעומת 60 כ"ס). לכן עולה ההספק המשולב ל-265 כ"ס והוא עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. קיבולת המצברים עומדת על 13.8 קוט"ש, כ-40 עד 50 ק"מ נקיים מזיהום.

נראה בדיוק כמו גרסאות רגילות: למעט ציון שם הגרסה על דלת תא המטען ותצוגה נתונים שונה בלוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ובמסך המגע ("10.25), אין כל שינוי לעומת הגרסאות הרגילות. המידות נשמרו גם במקומות פחות אופייניים, וקיה מתגאה בכך שנפח תא המטען - בין 175 ל-809 ליטר בהתאם למושבים - כמעט זהה לגרסאות רגילות.
אבזור בטיחות מתקדם: מרבית (אם לא כל) מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית יוצעו בו, כולל יכולת עקיבה משופרת של בקרת השיוט האדפטיבית ומערכת השמירה על נתיב, לטובת 'נהיגה אוטונומית' חלקית עד למהירות של 180 קמ"ש. יש גם בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור והתראה על שכחת ילדים. עוד ברשימה הארוכה: התראת שטחים מתים אקטיבית (מעבר נתיב, יציאה מחניה ופתיחת דלת כשהשטח לא פנוי) המקרינה בזמן איתות את מראה האזור על לוח המחוונים, באמצעות מצלמות המותקנות במראות הצד. בנוסף יש אפשרות לנהיגה ברכב מהשלט לצורך חניה צפופה או יציאה ממנה, אופציה שספק אם תוצע כאן עקב מגבלות רגולטוריות.
מה אנחנו חושבים עליו: הסורנטו מעולם לא הצליח לזכות למדד נחשקות דומה לזה של יונדאי סנטה פה למשל, וזה מפתיע, שכן בתחומים רבים הוא הטוב מהשניים. הפעם נראה שיש לו את הכלים לשנות את המצב שכן הוא נראה טוב בהרבה, כולל מערכות בטיחות סופר-מתקדמות וגם יחידות הנעה מודרניות. על כך יש להוסיף כמובן את גרסת ה-PHEV שמציעה באופן נדיר - יחד עם וולוו XC90 ופורד אקספלורר היקרים משמעותית - צריכת דלק נמוכה מאוד לרכב עם שבעה מקומות ישיבה.