קיה חושפת פרטים מלאים על הסורנטו החדש, דור רביעי לרכב הפנאי הגדול שאמור היה לזכות בפרימיירה חגיגית בתערוכת ז'נבה שבוטלה. הגעה ארצה צפויה במחצית השניה של השנה.
קיה מאשרת כי הסורנטו יוצע גם עם יחידת הנעה היברידית חדשה, המשלבת בין מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין (180 כ"ס) למנוע חשמלי (60 כ"ס), עם תפוקה משולבת של 230 כ"ס. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית או כפולה-קבועה כאופציה.
לצידו יוצע מנוע טורבו-דיזל חדש בנפח 2.2 ליטר המבוסס על בלוק אלומיניום קל מהמנוע היוצא ומפיק 202 כ"ס. הוא משודך לתיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד (שמונה הילוכים אוטומטית ביוצא) והנעה קדמית או כפולה-קבועה. לגרסאות ההנעה הכפולה בורר מצבי נהיגת שטח (שלג, בוץ וחול) המשנה את אופי יחידת ההנעה ובקרת היציבות.
הסורנטו גדל במעט וכעת הוא ארוך ורחב בסנטימטר (481 ו-190 ס"מ בהתאמה), גבוה ב-0.5 ס"מ (169.5 ס"מ) ובעל בסיס גלגלים שגדל ב-3.5 ס"מ (281.5 ס"מ). לספסל האחורי אפשרות כיוון למרחק (4.5 ס"מ לפנים-אחור) העשויה לשפר את מרחב המחיה. תא המטען מכיל 187 ליטר כשכל שבעת המושבים בשימוש (45+ ליטר), או 821 ליטר לאחר קיפול השורה השלישית (216+ ליטר).
קיה גם מציינת כי למרות הגידול בממדי, הסורנטו קל בכ-21 ק"ג מקודמו. המיתלים שומרים על תצורה דומה (מקפרסון מלפנים ועצמות-עצה מאחור), אבל כוילו מחדש על-מנת לשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. גם כיול ההגה שונה.
מראה הרכב נחשף כבר בעבר, והוא אגרסיבי בהרבה מהדגם היוצא, עם אפשרות לבחירת חישוקי "20 קלים. סביבת הנהג עברה שינוי משמעותי לא פחות לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע גדול ("10.25 לעומת "8 בדגם היוצא) וחוגה במקום בורר הילוכים.
יש הגה חדש, ידיות פתיחת דלתות ענקיות, פתחי מיזוג מקוריים ומתגי שליטה בבקרת האקלים בקונסולה המרכזית. אף הוא עושה שימוש בדיפוני אלומיניום ועור, כולל תפירה משובצת למושבים. יש גם משטח טעינה אלחוטית שקעי USB לטעינה לכל אחד מהנוסעים ומערכת שמע של Bose.
הסורנטו יוצע עם מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית, הכוללות כעת גם יכולת עקיבה למערכת בקרת השיוט האדפטיבית, מערכת שמירה על נתיב מאפשרת נהיגה אוטונומית חלקית עד למהירות של 180 קמ"ש. יש מערכת להתראת שטחים מתים אקטיבית (מעבר נתיב, יציאה מחניה ופתיחת דלת כשהשטח לא פנוי), בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור והתראה על שכחת ילדים. בנוסף יש אפשרות לנהיגה ברכב מהשלט לצורך חניה צפופה או יציאה ממנה.