בקצרה:
  • ה-SL הבאה חוזרת למקורות, עם גג בד נפתח
  • תיוצר רק ב-AMG, תציע לראשונה הנעה כפולה
  • תגיע ארצה, עוד לא ברור מתי
מסופר קלה, לסופר מפוארת: ה-SL היא שם הדגם הוותיק ביותר בהיצע העכשווי של מרצדס, שכן הופיע לראשונה ב-1954. לשם השוואה, שם הדגם המוכר ביותר - "S קלאס" - הגיע רק 18 שנים מאוחר יותר. פירוש שתי האותיות "SL" בגרמנית הוא "Super-Leicht" (בעברית: קלה במיוחד). וזה היה נכון בעיקר בדור הראשון והנחשק עם דלתות "כנפי שחף" המפורסמות, למעשה גרסת הומולוגציה לכביש הציבורי של מכונית המרוץ המפורסמת.
4 צפייה בגלריה
גם לפני 15 שנה, ה-SL כנפי שחף הייתה מאוד ישנה, ומדהימה לא פחות
גם לפני 15 שנה, ה-SL כנפי שחף הייתה מאוד ישנה, ומדהימה לא פחות
גם לפני 15 שנה, ה-SL כנפי שחף הייתה מאוד ישנה, ומדהימה לא פחות
(מ.ב)
רק מעטים יודעים, אך ה-SL הפכה לרודסטר נטולת גג עקב דרישתו של היבואן הגדול ביותר לרכבי יוקרה אירופאים בארה"ב באותן שנים, מקס הופמן, אשר ביקש ממרצדס לייצר לו גרסה בלי גג קשיח לקופה המפורסמת. לאורך השנים היה השוק האמריקאי לאחד הגדולים עבור המכונית, וה-SL התאימה את עצמה לקהל היעד והפכה מפוארת יותר, נוחה יותר, טכנולוגית יותר, רחוקה מגרסת המקור הראשונה.
בחזרה למקורות: ה-SL החדשה, תהיה דור שמיני בשושלת ונראה כי מרצדס מעוניינת לחזור למקורות, שכן היא תיוצר כדגם ייעודי של חטיבת ביצועים AMG. המשמעות היא דגש על ביצועים ויכולת דינמית, לא משהו שאפיין אותה מאז השילה גג.
היצרנית לא מפרסמת פרטים רבים על המכונית שנמצאת כעת בניסויי נהיגה בתנאי חורף קיצוניים בשבדיה, לקראת השקה רשמית בהמשך השנה. מרצדס מציינת שהיא תוצע לראשונה בהיסטוריה של הדגם גם עם הנעה כפולה קבועה, בעוד היצע מנועי הבנזין המוגדשים יתחיל ב-3.0 ליטר שישה צילינדרים טורי ועד 4.0 ליטר V8.
התמונות שפרסמה היצרנית חושפות כי העיצוב יהיה אגרסיבי מבעבר, כמובן כולל סבכת פאנאמריקנה. מנגנון גג קשיח בו היא מצוידת בשני העשורים האחרונים יפנה מקום לטובת גג בד שיאפשר הפחתה במשקל העצמי והורדת מרכז הכובד. מרצדס ציינה שה-SL החדשה תצוייד בשני מושבים מאחור, בדומה לפורשה 911 קבריולה, אך כמו במתחרה הגרמנית הם יתאימו בעיקר לילדים.
מה אנחנו חושבים: ה-SL של מרצדס הייתה בעבר מהדגמים הנחשקים ביותר בתעשיית הרכב, אבל כיום מדובר בדגם הוותיק ביותר של היצרנית, שלא ממש מצליח להתמודד עם מתחרות עדכניות, וגם בתוך אולם התצוגה של היצרנית מתמודד - לא בהצלחה יתרה - מול דגמים נטולי גג כמו S קלאס קבריולה מצד אחד ו-AMG GT רודסטר מצד שני. כל זאת לצד ירידה כללית בביקושים של שוק הרכב לדגמים שכאלה.
למרות שעתיד ה-SL כלל לא היה ודאי, מרצדס החליטה בכל זאת לשמר את אחד הדגמים המפורסמים ביותר שלה. עד כמה זו החלטה נכונה עבור היצרנית נדע רק בעתיד, אבל בעוד תעשיית הרכב פונה יותר ויותר לדגמים חשמליים ונקיים מזיהום, הצגת גרסה מודרנית למכונית האייקונית שמבטיחה לחזור למקורות ההיסטוריים, היא בשורה משמחת עבור חובבי הגה.