בקצרה:
  • סיטרואן הפסיקה את ייצור הקקטוס, רכב הפנאי הראשון שלה
  • הדגם המקורי הפך לאחד המעניינים בהיצע של המותג
  • בישראל יש עוד כמה יחידות שלא נמכרו
קקטוס, הסוף: סיטרואן הציגה את ה-C4 קקטוס ב-2014 כדגם ראשון שהחזיר את היצרנית לערכי הייחודיות שאפיינו אותה בעבר, ונשחקו עד דק תחת השותפות עם האחות התאומה פיז'ו. הקקטוס שהתבסס על פלטפורמת PF1 של היצרנית, המשותפת ל-C3 הקודמת, סובב ראשים וקסם לרבים בזכות תג-מחיר ידידותי, אך גם מקוריות נדירה כיום. היו בו למשל חידושים עיצוביים כמו כריות אוויר (Airbump) בדלתות ובפגושים להגנה בפני פגיעות חניה, אותם חיסלה סיטרואן לצערנו במתיחת הפנים שעבר ב-2017.
כך גם במקרה של עיצוב הפנים המקורי כמו למשל תא כפפות בעיצוב תיק או ידיות דלתות כחגורת עור. יש גם מסך מגע ולוח מחוונים דיגיטלי ומעט מתגים, וכמובן מושבים שגם כיום הם מהנוחים שניתן למצוא. והיו בו גם את המוזרויות המוכרות של היצרנית, למשל חלונות הצד האחוריים נפתחים רק לכדי חרך בסגנון מכוניות מיני בסיסיות וזולות במיוחד.
זמנים מודרניים: הקקטוס היה שונה וייחודי, וזכה להצלחה בעיקר הודות לתג-מחיר נמוך יחסית שקוזז במתיחת הפנים. ללא קשר, בסיטרואן הבינו כי הם חייבים לאמץ גישה שתתאים לקהל רחב יותר, ובהתאם החליטה החברה על פיתוח רכבי פנאי תחת השם איירקרוס. למשל C3 איירקרוס על בסיס פיז'ו 2008, C5 איירקרוס על בסיס ה-3008.
3 צפייה בגלריה
סיטרואן C4 קקטוס
סיטרואן C4 קקטוס
(צילום: רונן טופלברג)
אגב, את מקום הקקטוס הנעלם תתפוס C4 חדשה שהוצגה לפני כחצי שנה על בסיס פלטפורמת אופל מוקה. עדיין עם עיצוב ייחודי ומקורי, מידות גדולות יותר, מנועים ותיבות הילוכים מודרניים המוכרים של היצרנית, לרבות מנוע חשמלי ונקי מזיהום. אבל ספק רב אם היא תשמור על מחיר אטרקטיבי כבעבר.
מה אנחנו חושבים: לקקטוס יש מקום של כבוד בהיסטוריה של סיטרואן. הוא אולי אינו מקורי ומיוחד כ-DS ודה-שבו, אבל הוא כן דגם ראשון שהצליח לרענן את פני המותג אחרי שנים של שיממון. אהבנו מאוד את הקקטוס הראשון שהביא לשוק הרכב מכונית ייחודית ומקורית מכל בחינה, וזולה. סיטרואן מבוססת כיום טוב משמעותית ממצבה בתחילת העשור, הרבה בזכות הרכב שהוצא לגמלאות. צריך רק לקוות כי למרות ההחלטה על הפסקת הייצור, היצרנית תמשיך ליישם את המוטו עליו הצהיר מנכ"ל סיטרואן דאז פרדריק בנזנט: "עיצוב, נוחות וטכנולוגיה שימושית בתקציב נמוך".