• סדנת הנסי השחילה V8 מוגדש בחרטום הברונקו החדש. ההספק: 750 כ"ס
  • בשלב ראשון יוצרו 24 יחידות בלבד עם תג מחיר מפלצתי של 200 אלף דולר
  • פורד ברוקנו עדיין לא בייצור סדרתי, אבל יש לו כבר 190 אלף הזמנות
עוד לפני תחילת הייצור הסדרתי: סדנת השיפורים האמריקאית הנסי חשפה גרסה נהדרת לרכב השטח האגדי שהוקם לתחיה – פורד ברונקו. זאת למרות שייצור סדרתי עדיין לא החל ופרט לעובדי פורד איש לא נהג ברכב.
לדברי ג'ון הנסי, המייסד והבעלים של הסדנה המפורסמת מטקסס, "היכולת להציע קיט שיפורים לרכב עוד לפני שהתחיל השיווק נובעת מהידע והניסיון שצברנו עם גרסאות קצה ל-F150. רציתי לבנות לעצמי וללקוחות את הברונקו האולטימטיבי, והוא יהיה אחד מכלי הרכב הנחשקים ביותר שבנינו".
פורד אגב מציינת כי לברונקו החדש יש כבר יותר מ-190 אלף הזמנות, הרבה מעבר לתחזיות האופטימיות ביותר. רק 24 מהן יגיעו לסדנה של הנסי לטובת ההשבחה, עם תג-מחיר של 200 אלף דולר, כמעט 700 אלף שקל לפני מיסים, גבוה ביותר מפי 4 מהגרסה הבכירה לברונקו.
הרבה יותר כוח: בחזית יושתל מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר המוכר של פורד, כאן עם מגדש על ו-750 כ"ס, 440 כ"ס יותר מהגרסה החזקה בהיצע הדגם (V6 בנפח 2.7 ליטר). שינויים נוספים כוללים מצנן ביניים אוויר-מים גדול יותר, סעפות יניקה ופליטה חדשות ומערכת הזרקת דלק משודרגת.
המשך שרשרת ההנעה נותר ללא שינוי: תיבת 10 הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית לכביש, כפולה-קבועה לכביש (כוח גם לפנים כשנדרש), או כפולה לשטח עם חלוקה שווה לפנים-אחור, והילוך כוח. הנסי לא מפרסמת בינתיים את נתוני הביצועים.
הסדנה מבטיחה גם שיפור ביכולת השטח הצפויה להיות גבוהה ממילא, עם שדרוג למערך המיתלים ולצמיגים מבלי לפרט מעבר לכך. סביר להניח שכמו בדגם הרגיל, גם כאן תהיה נעילה לדיפרנציאל האחורי והקדמי ואפשרות ניתוק מוט מייצב להגדלת מהלך מתלים.
מה אנחנו חושבים: סדנת הנסי ובעליה מכורים לפרסום ותשומת לב, ולרוב די בצדק. אבל כאן נראה שמדובר בשדרוג מעט מיותר שנועד בעיקר לטובת יחסי ציבור, ולא במטרה להעלות על הכביש רכב ייחודי ומעניין. מבחינתנו, הדגם הרגיל עם חבילת שטח ייעודית.