וולוו מחזירה בחודש הבא סטיישן משפחתית לאולמות התצוגה שלה, אחת מגרסאות המרכב היותר מזוהות באופן היסטורי עם החברה. V60 בגרסת T8 היברידית-נטענת ו-V60 קרוס-קאנטרי הן למעשה שתי מכוניות סטיישן על בסיס ה-S60 המשווקת כאן כיום. ואת זה כדאי לכם לדעת עליהן:
סטיישן בישראל: בניגוד גמור לשאר העולם המערבי לפחות, הנהג הישראלי מתעלם באופן היסטורי כמעט לחלוטין מתצורת סטיישן. היו ניסיונות במהלך השנים שצלחו קצת יותר, בעיקר כשמדובר היה בציי רכב. לפני עידן הייתה זו מאזדה עם ה-626 שניסתה לפרוץ את מחסום השמרנות, לפני כעשור עשו זאת פורד פוקוס ויונדאי i30CW. כיום הם שוב זניחים בשוק. בוודאי בקטגוריית היוקרה.
מתחרות בארץ ובחו"ל (וגם מחיר משוער): סובארו אאוטבק היא כנראה מתחרה ישירה יחידה בשוק הרכב המקומי, ותהיה כנראה זולה יותר שכן היא עולה בין 205 ל-230 אלף שקלים. בעולם אלה סקודה סופרב סקאוט למשל, או אודי A4 אולרואד. כמה הן יעלו בארץ? כ-300 אלף שקלים. בערך.
6 צפייה בגלריה
וולוו 850 BTCC
וולוו 850 BTCC
סטיישן יחידה על קו הזינוק: וולוו 850 BTCC
מורשת שוודית: לוולוו היסטוריה ארוכה של מכוניות סטיישן אהודות על-ידי משפחות מהמעמד הבורגני גבוה בצפון אמריקה ואירופה. היצרנית הקפידה גם לתחזק תדמית ייחודית עם תצורת מרכב זו, בניגוד למרבית היצרניות האחרות שסטיישן עבורן היה לא יותר מהארכת מרכב של מכונית סדאן או האצ'בק. אז לכן הוחלט למשל על השתתפות בסבב מרוצי מכוניות סאלון הבריטי (BTCC) עם 850 סטיישן, דרך 850R שהייתה אחת ממכוניות הסטיישן המהירות בעולם באמצע שנות התשעים. והייתה גם V70 שהוצגה בתערוכת פרקנפורט 1997 בגרסת קרוס-קאנטרי עם איפור קרבי לשטח, הגבהת מרכב קלה והנעה כפולה-קבועה.
6 צפייה בגלריה
וולוו V60
וולוו V60
וולוו V60 T8
סטיישן, ביצועים וחיסכון: V60 T8 ההיבירידת-נטענת תהיה הגרסה החזקה בהיצע, לפחות עד שהיבואנית תנחית כאן את הפולסטר החזקה יותר. 2.0 ליטר עם מגדש על ומגדש טורבו, 303 כ"ס, הנעה קדמית דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ומנוע חשמלי עם 88 כ"ס שמחובר ישירות לגלגלים האחוריים. זה נותן ביחד 390 כ"ס והנעה כפולה ומזניק את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות מסחררות, עם הגבלת מהירות מרבית התנדבותית של וולוו - 180 קמ"ש. מצברי 11.6 קוט"ש מייצרים בין 50 ל-59 ק"מ נקיים מזיהום.
6 צפייה בגלריה
וולוו V60 קרוס קאנטרי
וולוו V60 קרוס קאנטרי
וולוו V60 קרוס קאנטרי
סטיישן ושטח: הקרוס-קאנטרי תגיע אלינו בגרסת B5 עם מנוע טורבו-בנזין (250 כ"ס) והנעה כפולה-קבועה. מערכת היברידית-קלה (48V) עם מנוע חשמלי צנוע (13.5 כ"ס) תאפשר לצמצם צריכץ דלק על-ידי כיבוי מנוע בעומס נמוך והקדמת פעולת מערכת עצור-סע. אבל הנתון המרשים ביותר בגרסה זו הוא מרווח גחון של לא פחות מ-21 ס"מ. רק חצי ס"מ פחות מטויוטה לנד קרוזר.
בטיחות: וולוו מיצבה עצמה בשנים האחרונות כמשלבת מערכות בטיחות מרשימות באופן תקני בדגמיה, והשתיים האלה אינן יוצאות דופן. כל המערכות המוכרות מה-S60 יהיו כאן, כולל בין היתר בלימה אוטונומית (עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי אופניים וחיות גדולות) הפועלת גם בכניסה לתנועה חוצה ולפני התנגשות חזית להפחתת עוצמת הפגיעה, שמירה על נתיב (עם התחמקות באמצעות היגוי), בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים ועירנות נהג, ותאורת מטריקס-לד אדפטיבית.
מה אנחנו חושבים: אף אחת מהן לא תהיה המכונית הכי נמכרת של וולוו בישראל. אבל בעולם הרכב הסובל מצונאמי רכבי פנאי משעממים שהפכו דומים זה לזה, שתי הגרסאות הללו סופר-מעניינות, ייחודיות ושונות. הקרוס-קאנטרי אכן נראית מושכת ומסקרנת יותר, אבל גם ההברידית-נטענת שווה עיון.