המיני הכי חזקה, מהירה ויקרה כבר כאן, אבל כבר לא לרכישה. דלק מוטורס, יבואנית מיני, שמה ידה על ארבע יחידות של ה-GP, גרסת קצה - שהוצגה לראשונה ב-2005 - שיוצרה הפעם במהדורה מוגבלת של 3,000 יחידות בלבד. אלא שאל תצפו לפגוש אחת מהן באולם התצוגה. המכוניות שהגיעו ארצה נמכרו זה מכבר, כל אחת מהן במחיר רשמי של 399 אלף שקל.
מיני GPמיני GP
בחרטום ה-GP מוצב מנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 306 כ"ס, שדרוג משמעותי של 75 כ"ס ליחידה ב-JCW הספורטיבית כשלעצמה. כדי לעמוד בתוספת הכוח חוזקו אבריו הפנימיים (גל ארכובה, בוכנות, טלטלים), הוגדל מגדש הטורבו ועלה יחס הדחיסה. יש מערכת הזרקת דלק בלחץ גבוה יותר, יש מצננים נוספים לקירור יעיל וסעפת היניקה והפליטה שונות. האחרונה אחראית גם לצליל מנוע משופר. או במילים אחרות, רועש יותר.
מיני GPמיני GP
בשונה מה-GP הראשונה מ-2005 והשניה מ-2012 שצוידו רק בתיבות ידניות, הפעם מחוברת למנוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. ההנעה קדמית בעזרת דיפרנציאל מוגבל החלקה והביצועים כצפוי מרשימים, אם כי לא שוברי שיאים. זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות, 265 קמ"ש מרביים.
מיני GPמיני GP
כדי להעניק למיני יכולת דינמית ראויה, בהתאם לפוטנציאל המנוע שבחרטומה, מערך המיתלים נוקשה יותר ומונמך (בסנטימטר), תושבות המנוע קשיחות יותר, סרנים מורחבים, מוט גישור בין בתי בולמי הזעזועים ומערכת ההגה מכוילת בהתאם. הבלמים גדולים יותר (360 מ"מ מלפנים), צמיגי הנקוק וונטוס S1 איוו-2 דביקים במידה 225-35-18 אחראים על האחיזה.
מיני GPמיני GP
ה-GP עוטה גם אבזרים אווירודינמיים דוגמת ספוילר אדיר ממדים מאחור, ומסיטי אוויר מקרבון סביב בתי הגלגל. אגב, הסרת הספסל מאחור מאפשרת הפחתה של כ-75 ק"ג מהמשקל העצמי. בתא הנוסעים יש מושבי ספורטיביים, הגה שונה עם סימון מרכוז בחלקו העליון ומנופי שליטה ידנית בהילוכים שיוצרו בהדפסה תלת ממדית. לוח המחוונים דיגיטלי ויש מסך מגע בגודל "8.8. במפתיע, אבזור הבטיחות צנוע ממיני רגילה ונעדר אפילו בלימה אוטונומית.
מיני GPמיני GP
ה-GP העדכני (מימין) לצד שני הדורות הקודמים