המיני הכי חזקה, מהירה ויקרה כבר כאן, אבל כבר לא לרכישה. דלק מוטורס, יבואנית מיני, שמה ידה על ארבע יחידות של ה-GP, גרסת קצה - שהוצגה לראשונה ב-2005 - שיוצרה הפעם במהדורה מוגבלת של 3,000 יחידות בלבד. אלא שאל תצפו לפגוש אחת מהן באולם התצוגה. המכוניות שהגיעו ארצה נמכרו זה מכבר, כל אחת מהן במחיר רשמי של 399 אלף שקל.
בחרטום ה-GP מוצב מנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 306 כ"ס, שדרוג משמעותי של 75 כ"ס ליחידה ב-JCW הספורטיבית כשלעצמה. כדי לעמוד בתוספת הכוח חוזקו אבריו הפנימיים (גל ארכובה, בוכנות, טלטלים), הוגדל מגדש הטורבו ועלה יחס הדחיסה. יש מערכת הזרקת דלק בלחץ גבוה יותר, יש מצננים נוספים לקירור יעיל וסעפת היניקה והפליטה שונות. האחרונה אחראית גם לצליל מנוע משופר. או במילים אחרות, רועש יותר.
בשונה מה-GP הראשונה מ-2005 והשניה מ-2012 שצוידו רק בתיבות ידניות, הפעם מחוברת למנוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. ההנעה קדמית בעזרת דיפרנציאל מוגבל החלקה והביצועים כצפוי מרשימים, אם כי לא שוברי שיאים. זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות, 265 קמ"ש מרביים.
כדי להעניק למיני יכולת דינמית ראויה, בהתאם לפוטנציאל המנוע שבחרטומה, מערך המיתלים נוקשה יותר ומונמך (בסנטימטר), תושבות המנוע קשיחות יותר, סרנים מורחבים, מוט גישור בין בתי בולמי הזעזועים ומערכת ההגה מכוילת בהתאם. הבלמים גדולים יותר (360 מ"מ מלפנים), צמיגי הנקוק וונטוס S1 איוו-2 דביקים במידה 225-35-18 אחראים על האחיזה.
ה-GP עוטה גם אבזרים אווירודינמיים דוגמת ספוילר אדיר ממדים מאחור, ומסיטי אוויר מקרבון סביב בתי הגלגל. אגב, הסרת הספסל מאחור מאפשרת הפחתה של כ-75 ק"ג מהמשקל העצמי. בתא הנוסעים יש מושבי ספורטיביים, הגה שונה עם סימון מרכוז בחלקו העליון ומנופי שליטה ידנית בהילוכים שיוצרו בהדפסה תלת ממדית. לוח המחוונים דיגיטלי ויש מסך מגע בגודל "8.8. במפתיע, אבזור הבטיחות צנוע ממיני רגילה ונעדר אפילו בלימה אוטונומית.
5 צפייה בגלריה
מיני GP
מיני GP
ה-GP העדכני (מימין) לצד שני הדורות הקודמים