בקצרה:
  • חוסכים: מיצובישי אאוטלנדר החדש מבוסס בעצם על ניסאן אקס-טרייל
  • עדיין עם מקום לשבעה, בשלב זה רק עם מנוע בנזין
  • צפוי להגיע לישראל בסביבות יולי-אוגוסט
על בסיס ניסאן: האאוטלנדר החדש, הוא דור רביעי לרכב הפנאי של מיצובישי, שהוצג לראשונה בתחילת האלף וממנו נמכרו עד כה 2.6 מיליון יחידות ברחבי העולם. הוא דגם ראשון שמיצובישי מציגה מאז הפכה לחלק מקונצרן רנו-ניסאן והוא מחליף את האאוטלנדר הנוכחי שהוצג לפני כמעט עשור, נחשב לאחד הדגמים הוותיקים בקטגוריה ונהנה מפופולאריות גדולה.
כבסיס תשמש פלטפורמת האקס-טרייל של ניסאן שמאפשרת גידול בכל ממד - 1.5 ס"מ לאורך (471 ס"מ), 5 ס"מ לרוחב (186 ס"מ), 4 ס"מ לגובה (175 ס"מ) ו-3.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (270.5 ס"מ). מרחב המחיה לנוסעים אמור לצאת נשכר, ובכל מקרה התצורה תהיה גם עתה עם שלוש שורות מושבים ומקום לשבעה נוסעים. השורה האמצעית ניתנת לכיוון למרחק ולקיפול של גב כל אחד מהמושבים בנפרד (40:20:40).
מראה חדש: העיצוב החיצוני שואב השראה מהאנגלברג-טורר קונספט שהוצג בז'נבה 2019, עם חרטום מאוד ייחודי אליו נדרשת תקופת הסתגלות. יחידות תאורה מפוצלות וסבכה בולטת הופכים אותו לפחות מלפנים לרכב מאוד מאוד בולט על הכביש, בעוד שמאחור המראה סטנדרטי יותר.
אבל השינוי המשמעותי עוד יותר הוא דווקא בתא הנוסעים, שצפוי להיות איכותי בהרבה מהאאוטלנדר היוצא והוותיק. סביבת הנהג נראית עדכנית עם לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) מסך מגע ("9) בחלקה העליון של הקונסולה, תצוגת נתונים עלית ("10.8) ובורר הילוכים בעיצוב ג'ויסטיק.
בסעיף האבזור ניתן למנות בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, חימום למושבים הקדמיים ולשורה השניה, משטח טעינה אלחוטי, חלון שמש גדול מבעבר ומערכת שמע של BOSE. אבזור הבטיחות כולל לא פחות מ-11 כריות אוויר ומערכת שמירה על נתיב (התרעה בדגם היוצא), בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת יותר והתאמת מהירות לפי נתוני מערכת הניווט.
מה עוד צריך לדעת: בתחילה תציע מיצובישי מנוע 2.5 ליטר בנזין אטמוספרי עם 181 כ"ס מבית ניסאן (31 כ"ס יותר ממנוע 2.0 ליטר בדגם היוצא), עם תיבת הילוכים רציפה הכוללת שמונה מצבים קבועים מראש. ההנעה תהיה קדמית או כפולה-קבועה המכונה S-AWC (ר"ת Super All-Wheel Control) וכוללת כעת גם הכוונת מומנט לפנים-אחור ולצדדים באמצעות בלימה, בהתאם לתנאי הנהיגה ולמצב הנבחר הכולל שישה מצבים (חסכוני, רגיל, ספורט, כורכר, שלג ובוץ).
הפלטפורמה החדשה אמורה להיות קשיחה מקודמתה עם שיפור נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש, בין היתר הודות להגדלה משמעותית של מפסק הסרנים מלפנים ומאחור ב-5.3 ו-6.3 ס"מ בהתאמה. בהמשך תוצע גרסה היברידית-נטענת בסידור דומה לדגם הנוכחי, עם שני מנועים חשמליים, האחד מחובר לגלגלים הקדמיים והשני לגלגלים האחוריים, בעוד מנוע הבנזין ישמש לטעינת המצברים או יחובר ישירות לגלגלים הקדמיים (ללא תיבת הילוכים) במהירות שיוט או בתאוצה חזקה. ניתן לשער כי מצברים גדולים יותר יאפשרו לו טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-70 ק"מ, 35 ק"מ יותר מהאאוטלנדר PHEV הנוכחי.
מה אנחנו חושבים: האאוטלנדר הקודם היה אמור לקבל מחליף לפני זמן רב, והוא שמר על פופולאריות גבוהה בעיקר הודות לתג המחיר אטרקטיבי, למרות שהיה נחות ממתחריו מכל בחינה שהיא.
אין כמעט ספק שהדגם החדש יביא עימו שיפור בכל תחום, אבל השאלה הגדולה תהיה כמובן באיזה מחיר. אם יתייקר משמעותית, עלולה היבואנית לאבד נתח שוק חשוב, עם אחד מהדגמים הנמכרים ביותר שלה. אם המחיר לא יזנק, העתיד יהיה ורוד.