בקצרה:
  • מיצובישי אאוטלנדר חדש יהיה גדול ומתקדם יותר
  • מבוסס על ניסאן אקסטרייל, גם עם מנוע היברידי-נטען
  • השקה בעוד שלושה שבועות, בישראל ביולי-אוגוסט
טייק 4: כשלושה שבועות לפני ההצגה הרשמית חושפת מיצובישי תמונות ראשונות לאאוטלנדר חדש, דור רביעי בשושלת רכב הפנאי המשפחתי הראשון שלה והמאוד מצליח באירופה ובישראל. היצרנית היפנית לא חושפת הרבה מידע, למעט העובדה שהוא יצויד בדור הבא של מערכת הנעה כפולה המכונה במיצובישי "Super All-Wheel Control".
קנטארו הונדה, מהנדס הפיתוח הראשי של הדגם הכה-חשוב עבור היצרנית, אמר כי: "לקחנו את כל מה שאנחנו יודעים על הנעה כפולה אחרי שנים ארוכות של השתתפות באליפות העולם בראלי ובדקאר, ויישמנו אותם בפיתוח ההנעה הכפולה החדשה. יהיה בורר מצבי הנהיגה עם מספר אפשרויות בחירה בהתאם לתוואי הדרך ומזג אוויר, והיא תנוהל כמובן על ידי מחשב".
על בסיס ניסאן: הדגם החדש יחליף את האאוטלנדר היוצא, אחד מהדגמים הוותיקים בקטגוריה שהוצג לפני כמעט תשע שנים, ומבוסס בעצמו על הדור השני מ-2006. עובדה זו לא מנעה ממנו לשמור על פופולאריות רבה, בעיקר הודות לאפשרות לשבעה מקומות ישיבה.
ההאוטלנדר החדש ישמור על תצורת שבעה מקומות, אבל אמור להציע תא נוסעים גדול יותר הודות לגידול משמעותי במידות האורך והרוחב. למעשה, הוא אמור להיות קרוב יותר לדגמים מקטגוריה גבוהה יותר כמו יונדאי סנטה פה. התמונות שפורסמו, עדיין עם מדבקות הסוואה, מאשרות כי העיצוב החיצוני יהיה דומה לקונספט אנגלברג-טורר שהוצג בתערוכת ג'נבה 2019, לרבות סבכה בולטת ויחידות תאורה מקוריות.
האאוטלנדר יהיה דגם ראשון של היצרנית שיתבסס על פלטפורמה של בעלת הבית רנו-ניסאן, במקרה שלו על האקס-טרייל העדכני. עובדה זו אמורה לסייע לשיפור משמעותי באיכויות הנסיעה – נוחות והתנהגות – הפחות מרשימות בדגם הנוכחי.
בהיצע המנועים יחידת בנזין אטמוספרית, ככל הנראה זהה לניסאן - 2.5 ליטר (181 כ"ס) עם תיבת הילוכים רציפה. בהמשך תוצע גם גרסה היברידית-נטענת המוכרת מהאטולנדר PHEV היוצא, עם שני מנועים חשמליים, האחד מחובר לגלגלים הקדמיים והשני לגלגלים האחוריים, בעוד מנוע הבנזין ישמש לטעינת המצברים או יחובר ישירות לגלגלים הקדמיים (ללא תיבת הילוכים) במהירות שיוט או בתאוצה חזקה.
נזכיר כי האנגלברג-טורר קונספט מצויד במצברים גדולים יותר מהאאוטלנדר הנוכחי, המאפשרים לו טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-70 ק"מ. שדרוג נוסף עשוי להתבטא בשורת מושבים שלישית, בשונה מהאאוטלנדר PHEV הנוכחי שאינו מאפשר זאת.
מה אנחנו חושבים: האאוטלנדר יהיה דגם חדש מהיסוד ראשון שהמותג מציג בארבע שנים, כאשר האחרון היה האקליפס-קרוס בתחילת 2017. הוא גם יהיה גם דגם ראשון שמיצובישי לא תשווק עוד באירופה, כחלק מתהליך ההתייעלות של המותג, ולכן הוא יגיע אלינו בתקינה אמריקאית.
הוא צפוי להציג שיפור משמעותי מכל בחינה, בעיקר מרחב המחיה, איכויות הנסיעה ומערכות הבטיחות. אבל הוא גם צפוי להיות יקר יותר, נקודות החוזקה העיקרית של הדגם הנוכחי. וזה עשוי להקשות עליו לשמור על מעמדו כאחד מרבי המכר של הקטגוריה.