פיז'ו וסיטראון (PSA) מתכננות הסתערות מחודשת על קטגוריות המשפחתיות-קומפקטיות המחזיקה עדיין בנתח השוק הגדול ביותר של מכירות רכב באירופה. במסגרתה תשווק פיז'ו 308 הבאה בגרסה היברידית-נטענת, בעוד סיטרואן C4 העתידית תאמץ יחידה כול-חשמלית. כך מפרסמים כלי תקשורת באירופה.
אן-ליס ריצ'רד, מנהלת כלי רכב חשמליים בקונצרן PSA, אמרה בראיון לאתר הבריטי אוטוקאר כי "בתוך PSA, דגמי סגמנט C (משפחתיות קומפקטיות, נב"ז) יתבססו על שתי הפלטפורמות העיקריות של הקונצרן - CMP המתאימה ליחידות חשמליות ו-EMP2 להיברידי-נטען. גם פרופיל הלקוחות בקטגוריה הזו מאוד מגוון. לעיתים זה הרכב היחיד בבית ולעיתים לא, ולכן גם יחידת הנעה חשמלית-מלאה וגם היברידית-נטענת מתאימות כאן. כל מותג בקבוצה יבחר באופציה שלדעתו תהיה מתאימה יותר".
ריצ'רד אמרה את הדברים לאור האסטרטגיה שקבע הקונצרן במסגרתו יאופיינו דגמים כמתאימים ליחידות הנעה חשמליות או ליחידות משולבות-חשמל. בין היתר נקבע כי דגמי מיני, סופר-מיני, משפחתיות קטנות וקומפקטיות (סגמנט A עד C) יצוידו ביחידות הנעה חשמליות. זאת מכיוון שהן ישמשו בעיקר לנסיעות עירוניות וטווחים קצרים יחסית.
דגמים בקטגוריית רכבי פנאי קומפקטיים ומעלה (C-SUV ומעלה) יקבלו יחידות הנעה היברידיות-נטענות, שכן ממוצע הנסועה (קילומטראז') של דגמים אלה גדול יותר. יחידות אלו משלבות בין מנוע בנזין וחשמל, המאפשר נסיעה בינעירונית על מנוע הבנזין ובכניסה לעיר שילוב מנוע החשמלי, מניעת זיהום אוויר לכמה עשרות קילומטרים ויכולת להכנס למרכזי ערים בהן מוגבלת תנועת כלי רכב מזהמים.
כבר כיום קיימת חלוקה בתוך הקונצרן. פיז'ו 208 ו-2008, DS3, אופל קורסה והמוקה העתידי מצוידים גם ביחידות חשמליות מלאות בעוד יחידות היברידיות-נטענות משולבות בפיז'ו 3008, 508, אופל גרנדלנד, סיטרואן C5 איירקרוס, DS7 ו-DS9.
נזכיר כי היצע דגמי המשפחתיות קומפקטיות של הקונצרן הכולל את פיז'ו 308, אופל אסטרה שעדיין משווקות כמו-גם סיטרואן C4 ו-DS4 שייצורן הופסק, עומד בפני עדכון משמעותי במסגרתו ישולבו בכל מקרה יחידות הנעה חשמליות. בנוסף, הבידול שיווצר ביחידות ההנעה יאפיין טוב יותר את המותגים השונים מול הצרכן.