בקצרה:
  • משרד התחבורה יודיע כי לא יהיה צורך לחדש רישיון נהיגה עד גיל 70
  • זאת כחלק מרפורמה מקיפה שמבצע המשרד, גם בנושא הטסטים
  • וכעת אולי ניתן יהיה להתמודד בנחישות עם בעיות התחבורה הציבורית
1 צפייה בגלריה
(מתוך אתר משרד הפנים)
משרד התחבורה צפוי להודיע היום (א') כי הרפורמה לרישיון נהיגה עד גיל 70, שתקנותיה עברו בוועדת הכספים לאחרונה, תכנס לתוקף החל ב-1 באוקטובר, בעוד קצת פחות מ-10 חודשים, לאחר שנים שבהן התעכבה מסיבות שונות.
על פי משרד התחבורה, החל ב-1 באוקטובר 2021 יונפק לנהגים רישיון נהיגה עד גיל 70, במקום כל 10 שנים כיום. זאת, במסגרת רפורמה שמשרד התחבורה מקדם ברישיונות הנהיגה בישראל. במסגרתה, רישיון הנהיגה המונפק כיום לנהגי רכב פרטי, דו-גלגלי ורכב מסחרי עד 12 טון, יהיה בתוקף עד לגיל 70, במקום 10 שנים כיום. לאחר גיל 70 יחודש הרישיון מדי חמש שנים עד גיל 80, ולאחר מכן יחודש בכל שנתיים כנהוג כיום.
עלות הנפקת רישיון נהיגה עד גיל 70 תעמוד על 510 שקלים ובמשרד מציינים כי לאורך השנים יחסכו עד כ-1,500 שקלים לכל נהג - כאשר הכוונה לנהג בשנות ה-20 לחייו ובחישוב עד הגיעו לגיל 70. יש לציין כי כיום נדרשים נהגים לשלם 441 שקלים בכל 10 שנים, עלות חידוש הרישיון.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, ציינה כי בכך מצטרפת ישראל למדינות רבות באירופה בהן מונפקים רישיונות נהיגה לתקופה בלתי מוגבלת או עד גיל 70, ללא צורך בחידוש הרישיון. "אני שמחה ליישם בתוך תקופה קצרה החלטות משמעותיות שישפיעו על פניה של החברה הישראלית בעשור הקרוב. היום אנחנו עושים צעד נוסף ליישום רפורמה חשובה לציבור בתחום רישיונות הנהיגה, שתחסוך בירוקרטיה והוצאה כספית מכל אזרח", הוסיפה השרה רגב.
יש להזכיר כי עוד בשנת 2017 הבטיח משרד התחבורה כי תוך "חודשים בודדים" לא יהיה צורך לחדש את רשיון הנהיגה עד גיל 70, וכי רישיונות חדשים ומעודכנים ישלחו לנהגים בדומה למדינות רבות באירופה שנוהגות כך. אלא שמאז המהלך שאותו תכנן - אך לא הוציא לפועל - שר התחבורה לשעבר, ישראל כץ, חלפו שלוש שנים מבלי לממש את ההבטחות. הפעם מתחייב משרד התחבורה לתאריך כניסת הרפורמה לתוקף.
מה אנחנו חושבים: משרד התחבורה פועל בשנה האחרונה לצמצם את הבירוקרטיה המעיקה של משרד הרישוי, הנפקת הרישיון עד גיל 70 מצטרף לצעדים נוספים, כפי שנחשף ב-ynet המשרד מצמצם גם את הטסטים לכלי הרכב צעירים (אף שהאגרה הגבוהה עדיין תשולם) והונגשו שירותי רישוי שונים באתר משרד התחבורה. הכיוון חיובי וחשוב שיגיע גם לתחומים האחרים עליהם מופקד המשרד, ובראשם התחבורה הציבורית.