• הקוליאוס מוותר על דיזל בסיסי כחלק ממהלך הפחתת מנועי סולר
  • יחליף אותו בנזין מוכר עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד
  • מתי בשראל? זמן נחיתה משוער עומד על אמצע 2021
בלי דיזל: רנו הוא מותג שזוהה בעבר עם מנועי דיזל מעולים ובעיקר חסכוניים. אלא שתקנות הזיהום החדשות באירופה מציבה יותר ויותר קשיים על מנועים מסוג זה, בעיקר ותיקים שבהם. במקרה של הקוליאוס המשווק כאן מאז תחילת השנה, העסק ברור. הוא מצויד במנוע טורבו-דיזל ותיק בנפח 1.75 ליטר (150 כ"ס) ובמקומו מגיע מנוע הבנזין 1.33 ליטר המוכר שמוצא מקום בחרטומי יותר ויותר דגמים בקונצרן (רנו-ניסאן-דאצ'יה), כמו-גם במרצדס שסייעה בפיתוחו. כאן עומד הספק המרבי של 160 כ"ס. תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד (במקום רציפה בדיזל) והנעה קדמית משלימים את השרשרת.
הביצועים שופרו כמובן משמעותית: 7.5 שניות מוצהרות בזינוק ל-100 קמ"ש (פחות 4.3 שניות). לכך מסייעת גם הפחתת משקל של לא פחות מ-150 ק"ג, רובם מהציר הקדמי ותוך הבטחה לשיפור היכולת הדינמית בעקבות השינוי. באירופה תמשיך רנו לשווק מנוע דיזל, אבל רק בגרסה בכירה ויקרה - שכנראה לא תוצע כאן - עם מנוע 2.0 ליטר (190 כ"ס), תיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה-קבועה. אגב, במהלך העדכון טיפלה רנו קלות במראה עם יחידות תאורה וחישוקים שונים. תא הנוסעים נותר ללא שינוי.
מה אנחנו חושבים: מצד אחד, מנוע הדיזל סייע לקוליאוס להיות חסכוני יחסית עם יתרון עבור חובבי נסיעות ארוכות. וההחלפה בבנזין כנראה תפגע בנקודת זכות זו. מצד שני, יתכן ובכך הוא יוזל ויהפוך לאטרקטיבי יותר לרכישה, יחד עם ביצועים טובים יותר ויתכן שגם התנהגות כביש משופרת הודות לדיאטה. נדמה שבסופו של יום, לפחות על הנייר מדובר בשינוי מבורך.