• איסוזו דימקס דור 3 נחת אצלנו. חדש לחלוטין למעט מנוע-גיר
  • מעכשיו, עם מערכות בטיחות מתקדמות כציוד תקני בכל גרסה
  • אבל הוא התייקר ב-10,000 שקלים, ויתחיל ב-195 אלף לידני
פעם שלישית: זהו דור שלישי לדימקס מאז החליף את ה"איפון" בתחילת האלף, והדגם הנמכר ביותר בקטגוריה בעשור וחצי האחרונים, למעט בשנה החולפת בה איבד את התואר לטויוטה היילקס. בעולם לעומת זאת יוצרו ממנו בסך הכל 4 מיליון יחידות, נתון נמוך משמעותית מהטנדר של טויוטה שנמכר במספרים מטורפים (כמעט פי 5). הוא מוציא לגמלאות את הדימקס הקודם, המשווק כאן כבר שמונה שנים ללא שינויים משמעותיים.
מה חדש: ראשית, המראה כמובן. הוא שונה לחלוטין מקודמו ונראה אגרסיבי בהרבה. כך גם סביבת הנהג שאמנם נראית פשוטה וסטנדרטית ביחס לנהוג כיום בעולם הרכב ה"פרטי" (או בעולם מוטורי שמחירו מתחיל בכ-200 אלף שקלים) , אבל עודכנה ונראית איכותית יותר, לרבות צג נתונים מפורט בלוח המחוונים, מושבים קדמיים חדשים שאמורים להציע תמיכה משופרת וגלגל הגה מתכוון לא רק לגובה אלא גם לעומק (כי הגענו כנראה לפאתי 2021).
גרסאות בכירות מצוידות במסך מגע מקורי עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto בגודל "7 (LS) או "9 (LSE), בשאר יש עדיין מסך מגע בהתקנה מקומית. מרחב המחיה ליושבים מאחור צפוי להיות טוב מבעבר הודות לבסיס גלגלים ארוך יותר (312.5 ס"מ, 3+ ס"מ), ולפחות בגרסאות בכירות ויקרות יותר יהנו מפתחי מיזוג נפרדים.
השדרוג המשמעותי ביותר נוגע למערכות בטיחות מתקדמות המוצעת כעת כציוד תקני וכוללת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה לעירנות נהג ותאורה דינמית. גרסאות אוטומטיות (ושוב, יקרות יותר) כוללות גם בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב ומניעת האצה לא רצונית למכשול. גרסאות LS היקרות עוד יותר מוסיפות גם התרעת שטח מת עם תיקון אקטיבי במעבר נתיב כשהשטח לא פנוי.
בסיס חדש, מנוע ותיק: דימקס עושה שימוש בשלדת סולם חדשה שמבטיחה להיות קשיחה ב-20% מקודמתה. תצורת המיתלים נותרה דומה (עצמות עצה כפולות מלפנים, סרן חי מאחור), אבל בגיאומטריה שונה מלפנים, בעוד שמאחור יש קפיצי עלים חדשים - קשיחים וקלים יותר - עם מהלך מתלה ארוך ב-3 ס"מ. עוד ברשימת השינויים: תגבור חשמלי להגה שאמור לשפר את פעולתו. למרות הגדלת בסיס הגלגלים, שינויי הגיאומטריה מקטינים קלות את קוטר הסיבוב (הגדול, 12.5 מטר).
המנוע ותיבת ההילוכים נותרו ללא שינויים, טורבו-דיזל בנפח 1.9 ליטר (163 כ"ס) עם תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית, והנעה אחורית בלבד או כפולה עם הילוך כוח בהתאם לגרסה. חובבי שטח ישמחו לגלות שנעילת דיפרנציאל אחורית מוצעת לראשונה - אבל רק בגרסאות כפולות-הנעה בכירות (ויקרות). מרווח הגחון גדל בחצי ס"מ (24 ס"מ), זווית הגישה שופרה בחצי מעלה (30.5) ומאחור ביותר ממעלה (23.9).
מה אנחנו חושבים: איסוזו ביצעה קפיצת מדרגה משמעותית ומחויבת המציאות עם הטנדר החדש. הוא נראה עדכני מאוד, מסובב ראשים, ואלה כלים מאוד חשובים כיום מבחינה שיווקית, אפילו בקטגוריית כלי העבודה האפרורית הזו. סביבת הנהג שודרגה, יש גם הבטחה לאיכות נסיעה משופרת ואולי חשוב מכל, מערכות בטיחות מתקדמות שמעניקות לו כך נראה יתרון משמעותי בקטגוריית דגמים שכנראה זקוקה להם יותר מכל עקב המבנה הייעודי-מיושן. אז כן, הדימקס איבד השנה את התואר הנמכר ביותר להיילקס אבל אם אנחנו אחראים על מכירת הטנדרים בטויוטה, כנראה שמידה מסוימת של חשש תשפיע על קובץ האקסל "הערכת מכירות טנדרים" שיוגש למנכ"ל.