טסלה תואשם במצג שווא לציבור הישראלי? שתי בקשות לתביעות ייצוגיות הוגשו בימים האחרונים נגד טסלה ישראל ונגד טסלה העולמית. זאת בעקבות שינוי ארץ הייצור דגם הבסיס (SR+) של מודל 3 מפיירמונט, ארה"ב לשנחאי שבסין. לצד זאת החלה טסלה לשווק בארץ את המכוניות הראשונות מסין עם שש כריות אוויר בלבד ולא שמונה בדומה למכוניות המגיעות מארה"ב. בעקבות שינוי ארץ המוצא מגיעות ארצה מכוניות עם סוללה שונה - כבדה ב-100 ק"ג, נטענת לאט יותר ורגישה יותר לטעינה במזג אוויר קר. השינויים נחשפו לראשונה ב-ynet ובידיעות אחרונות.
2 צפייה בגלריה
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3
(צילום: ניר בן זקן)
חשיפות ynet וידיעות אחרונות:
תביעה אחת הוגשה לבית הדין המחוזי מרכז באמצעות עורכי הדין צחי פיסטל ועדי ערמן ממשרד בן-ארי, פיש, סבן ושות', ועו"ד יאמן מסאלחה. תביעה נוספת הוגשה בידי עו"ד דוד מזרחי ורון סולן. לטענת עורכי הדין שהגישו את התביעה בשם שני בעלי טסלה מודל 3, בעת שהתבצעה הזמנת הרכב באתר החברה, לא צוין בו כי הוא מצויד בשש כריות אוויר, וכי בניגוד למפרט האמריקאי הוא אינו מצויד בכריות להגנה על ברכי הנהג והנוסע מלפנים. זאת ועוד, הרכב לא צויד בפנסי לד בצידי הגוף, שיש בדגם האמריקאי.
2 צפייה בגלריה
ציון הבטיחות המוטעה של טסלה בישראל
ציון הבטיחות המוטעה של טסלה בישראל
ציון הבטיחות המוטעה של טסלה בישראל
לפי כתבי התביעה, רק בחודש מאי עדכנה טסלה את מפרט המכוניות באתר שלה, ורק אז ציינה כי לכלי הרכב דירוג בטיחות 7 מתוך 8 בציון של משרד התחבורה הישראלי, לאחר שבתחילה נכתב באתר כי הם מדורגים בקבוצה הבכירה ביותר, 8.
לטענת התובעים, טסלה מנסה לחסוך סכומי כסף משמעותיים או לנצל מחסור זה או אחר שנוצר לה באספקת הרכבים שהוזמנו, וזאת מבלי לעדכן בכך את לקוחותיה. לא במועד רכישת הרכב ולא לאחר מכן, במועד אספקתו. עוד הם מזכירים כי טסלה נמצאת כעת בסין תחת ביקורת גוברת ותלונות של לקוחות על בעיות איכות במכוניות המיוצרות במפעל המקומי של טסלה.
עו"ד מזרחי וסולן מציינים כי סכום התביעה הייצוגית יהיה מעל 2.5 מיליון שקל. עו"ד פיסטל, ערמן ומסאלחה מציינים כי בשלב זה לא ניתן לקבוע את סכום התביעה הייצוגית. שניהם מבקשים פיצוי אישי לבעל הרכב שבשמם הם תובעים, בסך 25 אלף שקל.
יצוין כי מאז החל מבצע שומר החומות והחלו מתקפות רקטות, עצרה טסלה ישראל את המסירות ללקוחות של רכבי המשלוח מסין, שהתבצעו בנמל אשדוד. החברה הודיעה ללקוחות כי היא מחפשת אתר מסירות אלטרנטיבי, ותעדכן אותם ברגע שתחדש את המסירות.
תגובת טסלה ישראל: "בקרוב ניצור קשר עם הלקוחות שהושפעו".