טסלה מתחילה לספק לשוק הישראלי מכוניות מוקדם מהמתוכנן, ועושה זאת מהמפעל הסיני. לקוחות שהזמינו את מודל 3 ואמורים היו לקבל אותה ביוני, קיבלו בימים האחרונים דרישה לשלם עבור המכונית, לקראת מסירה כבר בחודש הבא. ההודעה, שאליה צורפו מספרי שלדה, חשפה עוד חידוש: בניגוד למשלוח הראשון של טסלה לישראל שהגיע ממפעל החברה בפיירמונט, בקליפורניה שבארה"ב, המשלוח הבא יגיע מהמפעל בשנגחאי שבסין.
1 צפייה בגלריה
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3
טסלה מודל 3
(צילום: ניר בן זקן)
המפעל הסיני מייצר מכוניות מדגם מודל 3 לשוק האירופי מזה מספר חודשים, וטסלה ישראל פועלת בכפיפות לטסלה אירופה. הדגם הסיני שונה מעט מהדגם המיוצר בארה"ב בעיצוב תא הנוסעים, אך יש הבדל משמעותי יותר בגרסת הבסיס, ה-SR+ּ.ּ
הדגם הסיני מצויד בסוללה מהדור החדש של טסלה, ליתיום ברזל פוספט. זו סוללה זולה יותר לייצור, בעלת אורך חיים ממושך יותר אך היא אינה משתמשת בקובלט וניקל, חומרי גלם מזהמים יותר מהם יש מחסור עולמי. מכרות קובלט ממוקמים בעיקר בסין ובאפריקה מעסיקים גם ילדים.
הסוללות החדשות עמידות יותר בפני מזג אוויר חם, אך לפי בדיקות בלתי תלויות שנערכו להן באירופה, הן גם רגישות יותר למזג אוויר קר, מאבדות יותר מקיבולת הטעינה שלהן לעומת סוללות הקובלט נפוצות ונטענות לאט יותר. הן גם כבדות יותר בכ-100 ק"ג.
דובר טסלה אישר כי מסירות המשלוח הבא יחלו כבר במאי, אולם מסר כי הן יימשכו לתוך חודש יוני. הדובר סירב להתייחס למעבר לייבוא מסין. "איננו מפרטים מאיזה מפעל מסופקות המכוניות שלנו ללקוחות. מודל 3 מציע את אותה החוויה לכל הלקוחות", מסר הדובר. יצמוין בהקשר זה כי החוק הישראלי מחייב את יצרני הרכב למסור ללקוחות את המידע על ארץ הייצור של המכונית שרכשו, והוא מופיע ממילא ברישיון ברכב. ֹ