טסלה נערכת להקמת רשת עמדות טעינה בארץ, כחלק מתחילת מכירות בישראל? דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו ומיני, מקימה רשת תחנות טעינה וירטואלית ב-Waze, בעלות פחותה בהרבה. במסגרת שיתוף הפעולה בין דלק לאפליקציית הניווט, יסומנו בווייז עשרות מיקומי עמדות של ספקית שירותי הטעינה אפקון ברחבי הארץ עם לוגו המותג הגרמני, אם כי הן יהיו פתוחות לכל בעלי חשמליות.
ערוץ הרכב ב-ynet מרכז עבורכם את כל עמדות הטעינה המהירה לאורך כבישי ישראל
בניגוד לשת"פ בין דלק לאפקון, טסלה שדחתה את תחילת פעילות השיווק פעם אחר פעם וצפויה להתחיל במחצית הראשונה של 2021, תקים בארץ כמו בשאר השווקים שבהם היא פועלת רשת עמדות טעינה מהירות (DC) שיהיו פתוחות רק ללקוחותיה. החברה חתמה על חוזים להקמת עמדות ראשונות בקניוני עזריאלי ומליסרון בעלות של מיליוני שקלים. אך הרשת הווירטואלית שתשיק יבואנית ב.מ.וו תעלה לפי ההערכות כמה מאות אלפי שקלים.
ב.מ.וו מכרה עד כה עשרות בודדות מהקומפקטית החשמלית שלה, ה-i3, אך קצב מכירת החשמליות שלה יואץ כנראה ב-2021 עם הגעת רכב הפנאי נטול הפליטות הראשון שלה, ה-iX3. עם זאת, דלק מוטורס מוכרת ב.מ.וו היברידיות-נטענות במספרים גדולים יחסית. בתשעת החודשים הראשונים של השנה היא העלתה לכבישי ישראל כ-750 היברידיות-נטענות, בהן מדגמי 330e (כ-300 מכוניות) ו-530e (כ-160). בשנה הקרובה ישיקו כאן גם אודי ומרצדס חשמליות נוספות מלבד ה-e-tron וה-EQC החשמליים שהן משווקות כיום, וחשיבות המכוניות הירוקות עבור יבואני היוקרה תלך ותגדל.
משתמשי חשמליות הזקוקים לטעינה בארץ סובלים כעת מהיעדר מקור מידע עדכני אחד המכיל מידע על מיקומי כל העמדות, האם הן תקינות או לא, עד כמה הן פנויות לשימוש בכל רגע נתון ועוד, אם כי כל אחת מספקיות שירותי הטעינה מציגה את המידע בנפרד באפליקציה שלה.
משרד האנרגיה פירסם קול קורא למימון אפליקציה לאומית שתספק את השירות, אך זו לא תאפשר למשל תשלום דרכה, כך שנהגי החשמליות עדיין יזדקקו לחוזי שימוש נפרדים עם כל חברת טעינה.