בקצרה:
  • פרולוג יהיה חשמלי ראשון להונדה בצפון אמריקה
  • את הפלטפורמה לרכב הפנאי העתידי תעניק GM
  • השיווק בארה"ב רק ב-2024. תכניות לישראל אין בינתיים
1 צפייה בגלריה
הונדה EV פלוס
הונדה EV פלוס
EV-פלוס, חשמלית של הונדה כבר בסוף שנות התשעים
פעם חלוצה, היום מאחור: הונדה נחשבה במשך שנים ליצרנית רכב נועזת, החדשנית ביותר בתעשייה היפנית ואחת המבריקות בעולם, וגם בנושא החישמול. ה-EV-פלוס שבתמונה הוא דגם מסוף שנות ה-90, רכב חשמלי ראשון של יצרנית גדולה שאגר אנרגיה לא במצברי עופרת-חומצה, אלא ביחידות ניקל-מטאל מודרניות לתקופה.
אבל בעוד תעשייה הרכב דוהרת ללא בלמים להפיכת כל הארסנל לחשמלי, הונדה נעצרה. עם היצע הכולל רק את החשמלית העירונית "e" עם טווח צנוע (220 ק"מ) שמשווקת באירופה, מצבה של הונדה מבחינה זו בעייתי. כל זאת לצד הבטחה להפוך למותג שכבר ב-2030 יצייד כ-40% מסך המכוניות שהוא משווק עם מנועים חשמליים, בדרך להתנתק מבנזין עשור לאחר מכן.
והפרולוג צפוי להיות הצעד הראשון בדרך לשם.
בין טוקיו לדטרויט: כדי לקצר עלויות וזמני פיתוח ולסגור כמה שיותר מהר את הפער, תעשה הונדה שימוש בפלטפורמה ויחידת הנעה של ג'נרל מוטורס, זו שתשמש בסיס לקאדילק ליריק האמורה להגיע לאולמות התצוגה בצפון אמריקה ב-2023.
נזכיר כי לאחות האמריקאית מנוע חשמלי אחורי עם 340 כ"ס וטווח נסיעה נקי מזיהום של 480 ק"מ, עם טעינה מהירה (190DC) שמאפשרת להוסיף 120 ק"מ בתוך 10 דקות. בהמשך יוצעו גם גרסאות כפולות הנעה חזקות יותר.
הונדה גם מציינת כי תציע גרסה יוקרתית לרכב הפנאי החשמלי תחת מותג היוקרה "אקורה". בחצי השני של העשור הנוכחי תציג הונדה חשמליות נוספות על בסיס פלטפורמה שתפתח עצמאית (e:Architecture).
מה אנחנו חושבים: שיתוף הפעולה עם ג'נרל מוטורס בהחלט יכול לסייע לצמצם את הפער, אבל לא לסגור אותו לחלוטין ועל הדרך צפוי לפגוע בתדמיתה פורצת הדרך של הונדה, המעדיפה באופן היסטורי לעשות את הדברים בדרך שלה. כדי לחזור למצב זה גם בעולמות החשמל ששטפו את שוק הרכב, היא תידרש לצעדים משמעותיים הרבה יותר. אם לא תשכיל לעשות זאת היא עלולה למצוא עצמה בבעיה קשה.