סוף לסכסוך בין משרדי התחבורה והבריאות סביב חידוש לימודי הנהיגה והטסטים. שני המשרדים גיבשו שורה ארוכה של מגבלות ותנאים לפעילות במטרה להבטיח מניעת סכנת הדבקה בקורונה. אלה החדשות הטובות. הרעות: מורי נהיגה מנוסים אומרים ל-ynet כי המתכונת המוסכמת על המשרדים תהפוך את השיעורים והטסטים לפחות בטוחים, ובעייתיים לתלמידים.
משבר לימודי הנהיגה, כך זה התנהל

החידוש המשמעותי ביותר הוא הצבת מחיצת ניילון בין מושב המורה-בוחן, לבין מושב התלמיד, שתימתח מקדמת הרכב ועד למושב האחורי, מגובה התקרה ועד לקו הכתפיים. זאת באופן שיחצוץ בין פניהם של המורה והתלמיד אך יאפשר התערבות של המורה-הבוחן בהיגוי בצורה בטיחותית במידת הצורך.
עוד נאסר על מורים, בוחנים ונבחנים שמלאו להם 67 שנים, ללמד או ללמוד נהיגה. בנוסף ישארו בתוקפן מגבלות עליהן הודיע משרד התחבורה בתחילת השבוע: איסור הסעת יותר מתלמיד אחד באותו זמן, חובת חבישת מסיכות וכפפות ליושבי הרכב וחיטוי הגה, מוט הילוכים וידיות איתות ותפעול באלכוג'ל בין התלמידים.
כמו כן חובה לנסוע עם חלונות אחוריים פתוחים, והתלמיד מחוייב בהצהרה כי בשעה האחרונה טרם הגעתו לשיעור-לבחינה המעשית, מדד חום לעצמו וכי חום גופו לא עלה על 38 מעלות צלזיוס במהלך השבוע האחרון, כי לא היה במגע עם חולה קורונה מאומת במהלך השבועיים שקדמו למועד השיעור וכי אין לו אף אחד מן התסמינים - שיעול וקשיי נשימה. המורה יהיה חייב להציב שילוט בתוך הרכב, במקום מרכזי וגלוי לעין, שבו יפורטו כל הנחיות.

מורי הנהיגה מודאגים

אלא שלצד ההוראות החדשות, מורי נהיגה מזהירים מהשלכותיהןת. "מחיצה מהגג עד הכתפיים היא דבר שיפגע בשדה ראיה של המורה למראה השמאלית, וביכולת שלו לזהות ולתקן בזמן סטיות מהנתיב של התלמיד, או להגיב לסטיות של כלי רכב אחרים. זו פשוט הזייה", סיפר מורה וותיק ממרכז הארץ.
מורה ותיק מירושלים התייחס להגבלת גיל העוסקים במקצוע. "רוב המנהלים המקצועיים של בתי הספר לנהיגה הם בני 67 ומעלה, ולא יוכלו לבצע כעת טסט פנימי. כל זאת מעבר לעניין העקרוני של לשלוח אנשי מקצוע ותיקים אל הקרח, ולאסור עליהם לעבוד בזמן שהמדינה לא נותנת להם דמי אבטלה".
תלמידים שכבר נקבעו להם טסטים עלולים להפסיד את דמי הטסט בסך 145 שקלים, מאחר ונקבע כי לא יבצעו מבחני נהיגה מעשיים ברכב שלא הותקנו בו מחיצות הניילון. "הטסטים יתחדשו ב-3 במאי, אבל לא כל המורים יספיקו למצוא מתקין למחיצות ולהפסיק לבצע את ההתקנה בפועל עד אז", הזהיר מורה נוסף. מורים אחרים אף מאיימים להשבית להשבית את לימודי הנהיגה אם לא ישונו התנאים.