• אודי Q5 עבר מתיחת פנים שטיפלה בעיצוב, תא הנוסעים והמנוע
  • ישווק בישראל עם תג מחיר שמתחיל ב-359 אלף שקלים
  • רוצים מערכות בטיחות מתקדמות ובסיסיות? שלמו עוד 30 אלף
יותר חסכוני, יותר חזק: ה-Q5 העדכני יוצע בשלב ראשון רק מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר, בלי גרסת דיזל כבעבר. עם מסנן חלקיקים ומערכת היברידית-קלילה (12V) שמדוממת מנוע בעומס נמוך והרחבת פעולת מערכת עצור-סע. התוצאה היא צמצום קל בצריכת הדלק ופליטת המזהמים.
הספק המרבי עלה ב-20 כ"ס (265 כ"ס) הודות לכיול שונה במחשב ניהול המנוע ויש לכך ביטוי קל בביצועים, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות (0.3 שניות פחות) בדרך ל-240 קמ"ש. ללא שינוי ניכר: תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעת קוואטרו-אולטרה כפולה-קבועה שמאפשרת ניתוק של הגלגלים האחוריים בעומס נמוך לטובת הקטנת צריכת הדלק.
קצת יותר מודרני: העיצוב החיצוני עודכן קלות בעוד שבתא הנוסעים יש כעת מסך גדול מבעבר ("10.1 מול "7) שאינו נשלט חוגת MMI כמו בדגם היוצא, אלא מאפשר שליטה במגע. ולוח מחוונים דיגיטלי הפך לציוד תקני.
במפתיע, מערך הבטיחות הסטנדרטי ודי בסיסי של הדגם הקודם, נותר ללא שינוי: רק בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב. רוצים בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים ומצלמת נסיעה לאחור (שקיימת גם במכוניות שעולות שליש)? שלמו עוד 30 אלף שקלים. רוצים תאורת OLED שנוספה כעת כאופציה? שלמו עוד 18 אלף.
אבזור הנוחות נותר כשהיה: ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש.
יש גם גרסת ביצועים: במקביל לתחילת השיווק המקומי של ה-Q5 ה"רגיל", מציגה היצרנית את ה-SQ5 העדכני. עם אותו מנוע V6 טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר ומערכת 48V, קצת פחות הספק (341 כ"ס, 6 כ"ס בפחות) וביצועים זהים: 5.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מרביים.
אודי מציינת כי עיקר השיפור נוגע להפחתת פליטת המזהמים הודות לצמד ממירים קטליטיים, כמו-גם שינויים באברי המנוע (בוכנות מפלדה מחושלת במקום אלומיניום, מזרקים שונים) ומצנן ביניים חדש (מים לאוויר). תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה נותרו ללא שינוי. כך גם האופציה לדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני.
מערך המיתלים נתמך קפיצי פלדה נוקשים יותר המנמיכים את המרכב ב-3 ס"מ, או מיתלי אוויר המאפשרים מרווח גחון משתנה. הבלמים גדולים מאלה של Q5 רגיל (שש בוכנות ודיסק בגודל 375 מ"מ מלפנים) וניתן לבחור בין חישוקי "20 או "21 כאופציה.
מה אנחנו חושבים: ה-Q5 נחשב לאחד מהדגמים הטובים בקטגוריה ומתיחת הפנים שלו נראית מוצלחת. והוא צריך אותה כדי להשאר אטרקטיבי מול מתחרים רעננים כמו ב.מ.וו X3 ומרצדס GLC חדש שיוצג בקרוב. אלא ששוב ראוי לציין כי באודי הוחלט כנראה לשים דגש-יתר על פוזה ונוחות, ובמקרה זה פחות על בטיחות. למרות מחיר של שתי משפחתיות גדולות מודרניות וסופר-מאובזרות, אודי בוחרת שלא לצייד את ה-Q5 במצלמת נסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים. זה לא מוסיף לה נקודות.