• וולוו מחזירה "C" להיצע הדגמים עם פנאי-קופה-חשמלי
  • עם 408 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 420 ק"מ
  • הכנה לקראת וולוו חשמלית בלבד ב-2030
בדרך החשמל: ה-C40 יהיה דגם חשמלי שני של וולוו, ושלישי אם מביאים בחשבון גם את המשפחתית של חטיבת הביצועים - פולסטר 2. זאת כחלק מהבטחת היצרנית ל-50% מסך מכירות המותג ב-2025 של דגמים בעלי הנעה חשמלית מלאה, ומעבר להנעה חשמלית בלבד ב-2030.
חזרה ל-C: האות השלישית שימשה את היצרנית השבדית בעבר לציון גרסאות קופה, לראשונה ב-C70, (גרסת קופה ל-S70) ולאחר מכן ב-C30 מאמצע העשור הקודם, גרסת האצ'בק עם שלוש דלתות ל-S40. כעת, שמונה שנים לאחר הפסקת ייצור הדור השני של ה-C70 היא חוזרת, עם גרסת כמו-קופה על בסיס XC40 חשמלי שהוצג לפני שנה וחצי.
השינוי העיצובי המשמעותי הוא בחלק אחורי משתפל בחדות לאחור עם מראה דמוי קופה, תוספת של צמד מסיטי אוויר (בקצה הגג ובקצה דלת תא המטען) ויחידות תאורה מקוריות. העיצוב הפנימי זהה, לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומסך מגע ("9) בקונסולה המרכזית. הוא ארוך מה-XC40 בחצי ס"מ (443 ס"מ) ונמוך ב-7 ס"מ (158 ס"מ), בעוד בסיס הגלגלים (270 ס"מ), הרוחב (185 ס"מ) ונפח תא המטען (413 ליטר) נותרו ללא שינוי.
הנעה חשמלית: ל-C40 יחידה חשמלית זהה ל-XC40, עם שני מנועים חשמליים ו-408 כ"ס בסך הכל, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בדרך ל-180 קמ"ש מרביים. מצברי 78 קוט"ש מאפשרים 420 ק"מ בין טעינות עם אפשרות לטעינה מהירה (150DC) ל-80% ב-40 דקות.
מה אנחנו חושבים: כפי שזה נראה כעת, וולוו תהיה יצרנית גדולה ראשונה בעולם להפוך לרק חשמלית, ומכונית אחרונה עם מנוע בנזין כלשהו בחרטומה תשווק על ידה עוד ב-2029. רק להזכיר, היא גם הייתה ראשונה להגביל את כל דגמי בעולם ל-180 קמ"ש במסגרת חזון 0 הרוגים בתאונות דרכים. נראה כי בניגוד ליצרנים אירופים רבים במשבר, אצלה עשתה הרכישה על ידי גורם חיצוני (ג'ילי הסינית במקרה זה) רק טוב. תדמיתית כמו-גם פיננסית.
מבחינתנו, ה-XC40 החשמלי אמור לנחות כאן רק בסוף השנה הקרובה, שנתיים לאחר השקתו העולמית, והערכת היבואנית היא שה-C40 יוצע במהלך 2022. המשמעות היא השקה מקומית מאוחרת, והתמודדות עם מתחרים מודרניים ממנו, כך שהרלוונטיות שלו לשוק עשויה להיפגע.