• דאצ'יה מכוונת גבוה, מציגה אב-טיפוס לרכב פנאי גדול
  • עם מראה מודרני, קשוח ותכליתי, ואולי אף שבעה מקומות
  • יגיע לייצור סדרתי ב-2022, עוד לא ידוע מתי ינחת אצלנו
בוקרשט פינת פריז: דאצ'יה עברה מהפך רציני מאז נרכשה על ידי רנו, תוך שדרוג משמעותי של היצע הדגמים, בין היתר בעזרת שילוב מערכות הנעה וטכנולוגיה של בעלת הבית ושמירה על תג-מחיר נמוך וחדירה מסיבית למדינות במזרח ומערב אירופה. בעשור וחצי מאז חזרה לשוק מסרה דאצ'יה כ-7 מיליון מכוניות, עם דגמים כמו סנדרו ודאסטר המככבים ברשימת רבי המכר בשווקים השונים.
וזה לא עומד להיעצר. בשנה הקרובה תתחיל דאצ'יה לשווק שני דגמים חשובים מאוד עבורה. הראשון הוא סנדרו חדש שיבוסס על לא פחות מרנו קליאו, הסופר-מיני הטובה ביותר כיום לטעמנו, מהלך שצפוי להפוך אותו לרכב מתקדם במספר דרגות מהמוחלף. השני הוא הספרינג, רכב מיני-פנאי עם יחידה חשמלית שעשוי להיות הזול ביותר עם מנוע נקי מזיהום.
בעתיד, כך מבטיחים ברנו, יתהדק שיתוף הפעולה בין המותג הרומני ללאדה הרוסית, שגם היא נמצאת תחת שליטת רנו והחזירה אגב לאחרונה את השם ניבה לרכב השטח הוותיק שלה. יש להניח כי הכוונה היא לשמור על עלויות פיתוח נמוכות במיוחד לכל המותגים תוך שימוש בפלטפורמה מודלוארית אחת לעומת ארבע הנדרשות כיום.
האח הגדול: בסך הכל תציג דאצ'יה שלושה דגמים חדשים עד 2025, כאשר הביגסטר הוא הראשון שבהם. לאב הטיפוס ממד אורך של 460 ס"מ, תוספת של 26 ס"מ לעומת הדאסטר. עוד לא ברור האם הארכת המרכב תאפשר שורת מושבים שלישית ותייצר מקום לשבעה. כן ברור כי הוא אמור להיות אלטרנטיבה זולה לרכבי פנאי קומפקטיים דוגמת יונדאי טוסון, קיה ספורטאז' הבא או פיז'ו 3008.
מראה רכב הפנאי קשוח ותכליתי יחסית, עם פסי הגנה בולטים, בתי גלגלים מודגשים, פסי גגון מסיביים וחישוקים מושחרים. יש גם יחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור, תפיחות על מכסה המנוע, ידיות פתיחת דלתות אחוריות מוסתרות ועוד. מה שאין: פרטים טכניים כלשהם אודות הרכב. כן ניתן לשער שהוא יוצע גם בגרסת הנעה כפולה.
מה אנחנו חושבים: הביגסטר יעניק לדאצ'יה כרטיס כניסה לטריטוריה בה לא היתה עד כה. הוא ללא ספק יהיה יקר יותר מדגמי המותג המוכרים לנו כיום, וכאן טמונה הבעיה עבור המותג הבסיסי. יחד עם זאת, אם הוא ישמור על מראה קרבי, יציע שורת מושבים שלישית, יעשה שימוש במנועים המתקדמים ומערכות ההנעה המשובחות של הקונצרן וישמור בכל זאת על מחיר נמוך בהרבה ממתחריו, זו יכולה להיות הצלחה גדולה.