• דאצ'יה מציגה סנדרו וסטפווי חדשים, המבוססים כעת על רנו קליאו
  • לראשונה במותג עם מערכת בטיחות אקטיבית ותיבה רציפה
  • יגיעו ארצה במחצית הראשונה של 2021 וישמרו על תג-מחיר נוח
הזול ביותר: הסנדרו הוא הדגם הבסיסי והזול ביותר בהיצע של דאצ'יה וככזה, הרכב החדש הזול בישראל, היחיד שישאיר לכם עודף מ-60 אלף שקלים. זהו דור שלישי לסופר-מיני שנחשף חלקית לפני כשבועיים, וינחת כאן ברבעון הראשון של 2021. עם 2.1 מיליון יחידות זהו הדגם הנמכר ביותר של המותג באירופה, כ-32% מסך מכירות המותג מאז נרכש על-ידי קונצרן רנו ב-2004. הסטפווי, למעשה סנדרו עם "איפור" קרבי של רכב פנאי, יוצר ב-1.3 מיליון עותקים, כ-65% מסך מכירות הדגם.
מערכות בטיחות אקטיביות, לראשונה: הסנדרו החדש שתמונות ראשונות שלו פורסמו כבר לפני שבועיים, מבוסס על פלטפורמת CMF-B שמהווה בסיס גם לרנו קליאו החדשה. עובדה זו מאפשרת לא רק פוטנציאל לשיפור ניכר של היכולת הדינמית הנמוכה בדגם המוחלף, אלא גם שילוב מערכות בטיחות מתקדמות - לראשונה במותג.
לכן יש כעת שש כריות אוויר (רק ארבע בדגם היוצא), בלימה אוטונומית מבוססת רדאר עם טווח פעולה של עד 170 קמ"ש כציוד תקני, כמו-גם מערכת להתרעת שטחים מתים שתוצע כאופציה. התרעת סטייה מנתיב אינה נכללת, ולכן תדרש התקנה מקומית.
מודרני גם מבפנים: מהתמונות נראה כי תא הנוסעים יציע מעתה שילוב מגוון מבעבר של צבעים וחומרים, לרבות מושבים חדשים עם כיוון נוח יותר - כך דאצ'יה - של מושב הנהג לגובה, והגה המתכוון כעת גם למרחק. יש גם מסך מגע בגודל "8 חדש בחלקה העליון של הקונסולה, בקרת אקלים דיגיטלית וחלון שמש חשמלי - אף הוא לראשונה במותג.
בסיס הגלגלים ארוך ב-1.5 ס"מ (260.5 ס"מ) ועשוי לשפר בכך (גם אם במעט) את מרחב המחייה מאחור, ולתא המטען נוספו 8 ליטר (328 ליטר). הסנדרו ארוך ב-2 ס"מ (409 ס"מ), רחב ב-2 ס"מ (175 ס"מ) ונמוך ב-2 ס"מ (145 ס"מ) מקודמו. הסטפווי ארוך בסנטימטר (410 ס"מ), רחב ב-2.5 ס"מ (178.5 ס"מ) ונמוך ב-3 ס"מ (158.5 ס"מ) מהדגם היוצא. מרווח הגחון של גרסת הפנאי נותר ללא שינוי (17.4 ס"מ), 4 ס"מ יותר מסנדרו רגיל.
שיפור באיכות הנסיעה: בישראל ישווק הסנדרו עם מנוע שלושה צילינדרים מוגדש בנפח ליטר בודד שממקום גם בחרטום הקליאו. הוא מפיק 90 כ"ס, 10 כ"ס פחות מברנו והספק זהה למנוע 900 סמ"ק המוגדש היוצא. הוא ישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית (חמישה בעבר) או לתיבת אוטומטית רציפה במקום תיבה רובוטית חד-מצמדית בעבר. נתוני ביצועים טרם פורסמו, אבל דאצי'ה מבטיחה שהתיבה החדשה תסייע להפחתת 11% בצריכת הדלק ופליטת המזהמים (סנדרו) או 4% במקרה של הסטפווי. הסנדרו ישווק אגב גם עם מנוע ליטר ללא מגדש, 65 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים ידנית.
לדברי היצרנית, בסיס גלגלים ארוך יותר, מפסקי סרנים רחבים יותר, כיול שונה למיתלים ומעבר להגה בתגבור חשמלי (הידראולי בעבר), יעניקו לשני הדגמים יכולת דינמית גבוהה מבעבר לצד שיפור בנוחות הנסיעה.
מה אנחנו חושבים: כפי שזה נראה כרגע הסנדרו והסטפווי עוברים שדרוג של ממש, בעיקר הודות למעבר לפלטפורמה סופר-מודרנית במקום הבסיס האקסטרה-מיושן של הדגמים הנוכחיים. מעבר לכך, נדמה כי דאצ'יה טיפלה בשני המקרים במרבית נקודות התורפה ולכן הם נראים טוב יותר בחוץ ובפנים, מצוידים במנוע מודרני ותיבה אוטומטית ראויה, לרבות מערכות בטיחות חשובות שלא היו. ולכן, אם דאצ'יה תמשיך לשמור על צניעות לרבות תג-מחיר נמוך, שני הדגמים האלה עשויים להתגלות כלהיטי מכירות מפתיעים. נעדכן.