בקצרה:
  • הסינים חוזרים למקורות הבריטיים ומציגים אב-טיפוס לדו-מושבית ספורטיבית
  • המנוע יהיה חשמלי כמובן, הזינוק מסחרר והטווח יעמוד על כ-800 ק"מ
  • גרסת ייצור צפויה ל-2024, לרגל חגיגות ה-100 למותג
בחזרה למקורות: MG הבריטית עברה אינספור שינויי בעלות בשלהי חייה כמותג בריטי ותיק, עד שעברה לידיים סיניות ב-2005. קונצרן SAIC, בעל השליטה בחברה, ניסה להשתמש במותג כדי לחדור בהצלחה לשוק האירופאי עם מכוניות משפחתיות בסיסיות, אך ללא הצלחה. שינויים נוספים בהנהלה והחלטה לשנות כיוון באירופה, סימנו את המהפך, בעיקר כאשר MG שמה יהבה על הנעה חשמלית.
כיום, כשהיא המותג המוביל בשיווק רכב חשמלי בישראל, יש מי ששכח היכן החל המותג את דרכו. חגיגות 100 שנות קיום יעניקו הזדמנות מצוינת להזכר. שכן MG שזכתה לעיקר פרסומה בזכות דגמי רודסטר ייחודיים במחיר נוח יחסית, המפורסם שבהם הוא ה-MGB שיוצר מתחילת שנות השישים ובמשך כמעט שני עשורים, מציגה כעת איור של אב-טיפוס לרודסטר "כמו פעם". כדי לדייק, כמו פעם זה לא יהיה שכן את יחידת מנוע הבנזין בחרטום יחליף מנוע חשמלי, את מיכל הדלק יחליפו סוללות וכל זה יקרה ב-2024.
מתנת יום הולדת: הקונספט המכונה כעת "סייברסטאר" מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי, עם תצורת מנוע דומה לזו שהוצגה במארבל R - שתי יחידות מאחור ואחת לפנים שידאגו גם להנעה כפולה עם הכוונת מומנט מאחור. היצרנית לא מפרסמת עדיין מידע טכני על הרכב שנמצא בשלבי פיתוח ראשוניים, למעט הערכה כי טווח הנסיעה יעמוד על 800 ק"מ והזינוק ל-100 קמ"ש על פחות משלוש שניות. ממשיכת דרכה של טסלה רודסטר שהוצגה בסוף 2017, הצפויה לעלוצת על הכביש בשנה הבאה, תהיה מתחרה ישירה.
מה אנחנו יכולים לומר על העיצוב? שיחידות התאורה הקדמיות עגולות בדומה לדגמי הרודסטר של MG, האחוריות מעוצבות כדגל היוניון ג'ק. גוף המכונית כולל סוללת מסיטי אוויר לטובת יעילות אווירודינמית ומאחורי המושבים מותקנות צמד בליטות המשמשות גם כקשתות התהפכות.
מה אנחנו חושבים: הבעלות הסינית עשתה טוב למותג MG שהיה כפסע מפשיטת רגל מחסלת. ואחרי לא מעט שנים של חוסר רלוונטיות מחוץ לסין, פורץ המותג לתודעה עם היצע רכבי פנאי חשמליים או היברידיים המציעים תמורה טובה לכסף, ובעתיד ההיצע יתרחב עוד יותר. נראה שהזמן הגיע לחיזוק המותג על ידי דגמים שאינם פונים לקהל הרחב, אלא דווקא לנישות של חובבי הגה. ומה טבעי יותר מרודסטר חשמלית? נותר רק לקוות שלא מדובר בתרגיל יחסי ציבור ותו לא.