בקצרה:
  • המארבל R יגיע לכאן במחצית השניה של השנה
  • עם נתוני ביצועים מצוינים וטווח מוצהר של 400 ק"מ
  • הוצגה גם סטיישן חשמלית לאירופה. עתידה המקומי לא ברור
פנאי וביצועים ללא זיהום: MG הציגה מארבל R, רכב פנאי חשמלי מתקדם עם ביצועים וטווח מרשימים, ומעמד בכיר במשפחה המתרחבת של המותג הסיני. בשונה מה-MG ZS EV אשר היה אשתקד הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל, הוא מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי ואינו דגם מוסב. יתרון הפלטפורמה מתבטא בדרך כלל בשיפור משמעותי באיכויות הנסיעה ובחופש ניכר לתכנון מראה ומרחב פנים.
יחידת ההנעה כוללת שלושה מנועים חשמליים, שניים מאחור ואחד מלפנים המייצרים הנעה כפולה עם הכוונת מומנט מאחור. ההספק המשולב עומד על 288 כ"ס וההאצה ל-100 קמ"ש אמורה להסתיים תוך 4.9 שניות בלבד, עם מהירות מרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש. MG מבטיחה טווח נסיעה של 400 ק"מ, עם אפשרות לטעינה מהירה של המצברים ל-80% בתוך חצי שעה.
הרבה מסכים, מעט מתגים: הסינים לא חושפים עדיין פרטים מלאים על הרכב, אך הוא צפוי להציע מפרט עשיר במיוחד. המראה דומה לאב הטיפוס שהוצג לפני כשנה עם יחידות תאורה קדמיות ואחוריות לכל רוחב המרכב, ידיות פתיחת דלתות נשלפות, כונסי אוויר ופגושים אגרסיביים.
בתא הנוסעים יש לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע עצום בגודלו ("19.4), ללא מתגים כלל. יש בורר-חוגה למצב הנסיעה (לפנים-אחור-חניה) ולצדו מתגי בחירת מצב נהיגה ושליטה במערכת הבלימה הרגנטיבית. היצרנית מבטיחה שתציע את כל מערכות הבטיחות המוכרות, לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
ויש גם סטיישן חשמלית: לצד המארבל R חשפה MG גם את ה-5, למעשה מתיחת פנים עם עיצוב עדכני לסטיישן קומפקטית שמשווקת באנגליה, ומעתה תוצע כעת גם בשאר השווקים באירופה. מלבד שינויי עיצוב, המנוע החשמלי חזק כעת יותר עם 184 כ"ס (28 כ"ס יותר), בעוד טווח הנסיעה גדל ל-400 ק"מ (60 ק"מ יותר). טעינה מהירה ל-80% תסתיין בתוך חצי שעה. נפח תא המטען יהיה 1,400 ליטר לאחר קיפול המושבים מאחור, כושר הגרירה יעמוד על חצי טון וגם היא תצויד בכל מערכות הבטיחות המתקדמות.
מה אנחנו חושבים: MG מתפתחת במהירות ממותג שהחל לשווק בישראל בדיוק לפני עשור מכוניות סיניות פשוטות (ר"ע MG350 ו-MG550), ליצרן מכוניות חשמליות מהמעלה הראשונה עם מגוון דגמים שמתרחב במהירות ומעמד בכיר בשוק המקומי. יש לשער כי הקרב שלה על הבכורה יהיה כבר השנה קשה מבעבר בהתחשב בנחשול דגמים מקבילים שמגיע אלינו מסין, אך היא בהחלט כוח שיש להתחשב בו, וצפוי ללא ספק להגדיל עוד יותר את נתח השוק בו הוא מחזיק כרגע.
המארבל R נראה כדגם מדויק על משבצת ההתרחבות, כזו שיכולה לא רק להעשיר את אולם התצוגה אלא גם למצב את החברה כולה גבוה יותר, עם הבטחה לביצועים מרשימים שאינם נופלים מאף אחת ואולי אף יכולת דינמית טובה מבעבר. עד כמה הוא באמת כזה נדע לאחר שננהג בו וכמובן, תג המחיר יקבע רבות. יש לנו הרגשה שאף הוא עומד להפתיע.