• טויוטה מתחילה לשווק בישראל את ההיילקס, לאחר שעבר מתיחת פנים
  • יוצע גם עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.8 ליטר חזק יותר. המחיר עלה ל-275 אלף שקל
  • חבל שמערכות הבטיחות המתקדמות יוצעו גם בעתיד רק בגרסאות בכירות ויקרות
יש לו יותר כוח: החידוש העיקרי בהיילקס - מעבר למראה, עוד נגיע אליו - הוא תוספת של מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.8 ליטר שמייצר 204 כ"ס ו-51 קג"מ. זינוק מאוד משמעותי של כ-35% לעומת המנוע הבסיסי, שמייצר 54 כ"ס ו-10.2 קג"מ פחות. שיווקו של ה-2.4 ליטר הוותיק ימשיך ללא שינוי.
בניגוד למנוע הבסיסי שישווק גם בעתיד עם הנעה אחורית לצד הנעה כפולה, המנוע הגדול יוצע רק עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. תוספת הכוח מאפשרת לו לזנק ל-100 קמ"ש ב-10.7 שניות ולקצץ בכך 2.1 שניות. נדגיש כי בזמן פרסום הודעת היצרנית להיילקס העדכני, נתון הזינוק ל-100 קמ"ש עמד על 10 שניות.
תיבת ההעברה נותרה ללא שינוי (אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח) וכך גם נעילת דיפרנציאל אחורית. לדברי היצרנית, מערכות ההיגוי, המיתלים ובקרת היציבות כויולו מחדש, יש בולמי זעזועים חדשים, מתלה (עלים) אחורי שתוכנן מחדש ותושבות מתלה שונות האמורים לסייע לשיפור משמעותי בנוחות הנסיעה.
והמראה מה? יש פגוש קדמי שונה, תוספות פלסטיק שחור-קרבי סביב בתי הגלגלים ובסבכה הקדמית, יחידות תאורה שונות, דלת ארגז אחרת ואפשרות לחישוקי "17 שחורים. בתא הנוסעים יש בגרסאות הבכירות מסך מגע גדול יותר ("8 לעומת "7) עם צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay ו-Android Auto.
עדיין ללא מערכות בטיחות תקניות: בתחום אבזור הבטיחות אין שינוי. במפתיע, גרסאות הבסיס נטולות מערכות מתקדמות וזה חבל, במיוחד לרכב עבודה הנוסע לעיתים קרובות עם משקלים גבוהים ומבלה שעות רבות על הכביש. טנדרים לעבודה הם כלי רכב מועדים לתאונה לא רק עקב שהייה ארוכה על הכביש גם בשעות מוקדמות או מאוחרות מאוד, אלא גם מכיוון שהם נחותים מרכב פרטי מבחינת מערכות רכב שונות. הגרסאות הבכירות נותרו ללא שינוי עם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב כולל תיקון (באמצעות הבלמים), בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תמרורים.
מה אחנו חושבים עליו: טויוטה היילקס אינו רק הרכב המוערך ביותר ביבשות אפריקה, אוסטרליה ואסיה, אלא גם בישראל הקטנה הוא נחשב למוביל הקטגוריה. בהתאם, הוא גם ניצח כל מתחרה שהצבנו בפניו, לרבות פולקסווגן אמרוק, ניסאן נבארה ומיצובישי טריטון. ועד שינחת כאן איסוזו דימקס החדש שנראה מבטיח, אין סיבה שלא ישמור על התואר. המנוע החזק והמראה הרענן רק מוסיפים לו נקודות זכות אך נזכיר שוב - שיווק גרסאות הבסיס ללא מערך בטיחות מתקדם אינו חביב עלינו.