בקצרה:
  • קופרה בורן יהיה דגם חשמלי ראשון למותג הספרדי
  • בפועל מדובר באח כמעט-תאום לפולקסווגן ID3
  • יגיע ארצה, כנראה במהלך השנה הבאה
חשמל ספרדי: אב טיפוס חשמלי בשם אל בורן הוצג לפני יותר משנתיים תחת מותג סיאט, אבל גרסת הייצור שלו שנחשפה היום (ג') תכונה רק "בורן" ותשווק תחת חטיבת הביצועים קופרה. זאת למרות שמדובר באח כמעט תאום לפולקסווגן ID3, עם אותה פלטפורמת MEB ייעודית, מידות דומות ואותם מנועים ומצברים. יש להזכיר כי סיאט היא אחרונה בקונצרן פולקסווגן שמציגה דגם על בסיס פלטפורמה זו, המשותפת גם לסקודה אניאק ולאודי Q4 e-tron.
בהשוואה ל-ID3 הוא ארוך ב-6 ס"מ (432 ס"מ), נמוך ב-1.5 ס"מ ס"מ (153.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים (276.5 ס"מ), רוחב (181 ס"מ) ונפח תא מטען (385 ליטר) זהים. הוא יוצע עם שלושה גדלי מצברים (45, 58 או 77 קוט"ש) ובהתאם טווח הנסיעה של בין 340 ל-540 ק"מ, נתונים דומים ל-ID3. טעינה מהירה (125DC) תאפשר מילוי של המצברים ל-80% בתוך 35 דקות, או תוסיף 100 ק"מ בתוך שבע דקות.
חשמל דינמי: לבורן אותם מנועים חשמליים המחוברים ישירות לגלגלים האחוריים, עם 150 או 204 כ"ס כמו בפולקסווגן המקבילה, ונתוני ביצועים זהים: 8.9 שניות ו-7.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש בהתאמה. גרסה חזקה עם 231 כ"ס תזנק ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות.
קופרה מציינת כי הבורן יהיה שונה מאחיו הגרמני בין היתר הודות לכיול מיתלים שונה ונוקשה יותר, הנתמך בולמי זעזועים אדפטיביים. גם להגה צפוי כיול ייחודי וכך גם למערכת בקרת היציבות שתאפשר ניתוק חלקי.
מה עוד צריך לדעת עליו: העיצוב החיצוני וסביבת הנהג דומים לאב הטיפוס. יש לוח מחוונים דיגיטלי צנוע מאחורי ההגה ומסך מגע גדול ("12) בקונסולה המרכזית. ההגה כולל מתגי התנעה ובחירת מצב נהיגה, ותהיה אפשרות לתצוגת נתונים עלית במציאות רבודה. כמקובל כיום, חלק ניכר מהדיפונים והריפודים עשויים מחומרים ממוחזרים.
מה אנחנו חושבים: החשמלי הראשון של חטיבת הביצועים הספרדית נראה על הנייר דומה מדי לפולקסווגן ID3. הבידול העיקרי יהיה בגרסה מחוזקת יותר ובכיול שונה למערכות מכאניות ואלקטרוניות, שמטרתו להקנות לו תחושה דינמית יותר. גם חיצונית הוא צפוי להציע יותר אגרסיביות ויזואלית. עד כמה זה יתבטא על הכביש? עוד מוקדם כמובן לדעת אבל כרגע לפחות הוא נראה קצת כמו "עוד רכב חשמלי", ולא גרסת ביצועים מחשמלת כפי שניתן היה לצפות ממותג קופרה המסעיר.