ב.מ.וו מתחילה לשווק בישראל את ה-8 גראן קופה, מחליפת סדרה 6 גראן קופה שתנסה להתמודד טוב מקודמתה מול מתחרות כמו אודי A7, מרצדס CLS ופורשה פנמרה. תג המחיר זהה לקופה – החל מ-890 אלף שקל ל-840 בסיסית ועד 1.28 מיליון שקל ל-850 הבכירה.
הגראן קופה ארוכה ב-23 ס"מ (508 ס"מ), רחבה ב-3 ס"מ (193 ס"מ) וגבוהה ב-6 ס"מ (140.5 ס"מ) מסדרה 8 קופה עליה היא מבוססת. בסיס הגלגלים גדל ב-20 ס"מ (302) במטרה לאפשר מרווח טוב לארבעה נוסעים, אך הנוסע השלישי מאחור זוכה למושב סמלי בלבד. נפח תא המטען גדל ב-20 ליטר (440 ליטר).
היצע מנועי הטורבו בנזין כולל שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 340 כ"ס ב-840 או V8 במפח 4.4 ליטר עם 530 כ"ס ב-850. שני המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, הנעה אחורית במנוע הקטן וכפולה קבועה בגדול. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות ב-840 ו-3.9 שניות ב-850, 0.2 שניות יותר מגרסאות הקופה המקבילות, בדרך להגבלה אלקטרונית של 250 קמ"ש בשני המנועים. שתיהן מצוידות בדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, בעוד לגרסה הבכירה יש גם היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים ומערכת פליטה אקטיבית.
רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3) מסך מגע ("10.25) עם מצלמות היקפיות המאפשרות תצוגה משתנה, ריפודי עור, מושבים קדמיים עם כיוון חשמלי (גם להגה), חימום וקירור, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, דלת תא מטען חשמלית, סגירה רכב לדלתות, חלון שמש וחישוקי "20 קלים.
אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטחים מתים וערנות נהג, בעוד שה-850 מצוידת גם בתאורת לד אדפטיבית עם אלומה משתנה (עד 600 מטר). יש גם מערכת חניה אוטומטית כולל אפשרות לזיכרון תוואי הנסיעה וחזרה עליו בנסיעה לאחור (עד 50 מטר).
הכותב חבר מערכת iCar