• קיה ריו עבר מתיחת פנים מתבקשת, קיבל עוד מערכות בטיחות ונחלש
  • לצד האבזור העשיר יותר, יש פגיעה מתבקשת בביצועים
  • למרות זאת, תג המחיר לא השתנה כלל: 105 אלף שקל
האחות החורגת: בניגוד לפיקנטו והספורטאז' הסופר מצליחים שהעלו את קיה על המפה בישראל, הסופר-מיני ריו הייתה תמיד סוג של בת חורגת. וזה קצת מפתיע, שכן עם מאגר לקוחות עצום שרכש את הפיקנטו הקטנה כרכב ראשון, אך טבעי הייתה שתהיה זליגה מעלה אל הדגם הגדול יותר. אם בגלל התרחבות התא המשפחתי, שיפור ההכנסה או אפילו נסיעות ארוכות יותר. זה לא קרה.
הסוסים ברחו מהאורווה: כמו בגרסה שנחתה כאן ב-2019, גם כעת יוצע מנוע שלושה צילינדרים בנפח ליטר, אבל במפתיע, כעת עם 100 כ"ס בלבד, לעומת 120 כ"ס בדגם היוצא. נתון המומנט ללא שינוי (17.5 קג"מ) וכך גם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-11.4 שניות בדרך ל-185 קמ"ש, 0.9 שניות יותר ו-5 קמ"ש פחות מבעבר. עוד שווה להזכיר כי באירופה משווקת הריו העדכנית עם מנוע מוגדש בתוספת מערכת היברידית קלה (48V) שמפחיתה את פליטת המזהמים ב-10%.
שחור משחור: השינויים העיצוביים צנועים ומתבטאים בפגושים, סבכה ויחידות תאורה שונים. בתא הנוסעים יש מסך מגע גדול יותר ("8 לעומת "7) וצג נתונים צבעוני וגדול יותר ("4.2 לעומת "3.7). באירופה יש אפשרות לשילוב צבעים מגוון, אצלנו ממשיכים להסתפק בשחור-קודר. אגב, באירופה משווקת הריו בגימור GT-ליין ספורטיבי שמוסיף עניין בדומה למתחרות הישירות. היבואנית בארץ בחרה לוותר.
אבזור הבטיחות מורחב וכולל כעת גם שמירה על נתיב (תיקון סטייה בעבר) והתרעה על שכחת ילדים, בנוסף לבלימה אוטונומית ותאורה דינמית שהוצעו בדגם היוצא. בקרת שיוט אדפטיבית והתראת שטחים מתים המוצעות באירופה לא עשו דרכם אלינו.
מה אנחנו חושבים: אין לנו ספק שלקיה ריו יש את היכולת להיות שחקנית משמעותית בשוק המקומי. היא סובלת היום למעשה מהתדמית הזולה שהצמידה לה היבואנית בתחילת דרכה, ללא מערכות בטיחות רלוונטיות ועם מנוע מיושן. נקודות התורפה טופלו, אבל באיחור. מתיחת הפנים בהחלט יכולה הייתה לסייע, כמו-גם מערכות הבטיחות המתקדמות, אבל אז הגיעה נסיגה דרמטית לאחור בכוח המנוע. אלה לא יסייעו לה מול מתחרות עדכניות.