בקצרה:
  • ה-ID6 יהיה חשמלי ראשון לפולקסווגן עם שבעה מקומות
  • מבוסס על פלטפורמת MEB מוארכת של ID4, עם אותם מנועים
  • ייצור ושיווק: בינתיים רק סין, וחבל שכך
חשמלי שלישי, לסין בלבד: ה-ID6 יהיה דגם שלישי במשפחת הדגמים החשמליים של פולקסווגן, אחרי ה-ID3 וה-ID4 (ולפני ID5 שכבר נצפה בניסויים) וראשון עם שורת מושבים שלישית ומקום לשבעה נוסעים. בשלב ראשון הוא ירד מפס ייצור רק בסין ובשתי גרסאות הנבדלות בעיקר בעיצוב - ID6X שייוצר על-ידי קונצרן SAIC ו-ID6 "קרוס" שייוצר על ידי FAW. סין היא שוק הרכב הגדול והחשוב ביותר עבור פולקסווגן, ובאופן טבעי הגדול ביותר עבור דגמיה החשמליים. בהתאם הצהירה היצרנית הגרמנית כי עד 2023 תשווק בסין לא פחות משמונה דגמים נקיים מזיהום.
לשבעה נוסעים, ללא זיהום: עד היום ה-ID6 הוא הגדול ביותר לעשות שימוש בפלטפורמת MEB הייעודית לרכב חשמלי שפיתח הקונצרן הגרמני. בהשוואה ל-ID4 הוא ארוך ב-29 ס"מ (487.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-19.5 ס"מ (296.5 ס"מ), גבוה ב-4 ס"מ (168 ס"מ) ועם ממד רוחב דומה (185 ס"מ).
הוא יוצע עם שלוש גרסאות מנוע: אחורי בשתי רמות הספק (180 כ"ס או 204 כ"ס) או עם שני מנועים (אחד נוסף מלפנים) ו-306 כ"ס עם הנעה כפולה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 9.3 שניות בגרסת הבסיס, 6.6 שניות בגרסה הבכירה והמהירות המרבית מוגבלת בכולן ל-160 קמ"ש. יש אפשרות בחירה בין שני גדלי מצברים: 58 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-300 ק"מ, או 77 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-450 ק"מ.
מה אנחנו חושבים: פולקסווגן משקיעה בשנים האחרונות משאבים רבים בפיתוח דגמים חשמליים ותרחיב באופן ניכר את ההיצע בזמן הקרוב. ה-ID6 הוא אחד המעניינים, שכן הוא פונה לנישה בה יש (בינתיים) נוכחות נדירה, חשמליים עם שבעה מקומות.
חבל רק שהדגש העיקרי של היצרנית - עם ההיצע החשמלי החדש - הוא להקטנת ממוצע פליטה באירופה, על חשבון מגוון הדגמים. ולכן גם השוק הישראלי לא ממש בתוכניות היצרנית לרכב שבעה מושבים חשמלי. וחבל.