פולקסווגן חושפת את הטוארג R, דגם ראשון של חטיבת הביצועים של פולקסווגן, המצויד ביחידת הנעה היברידית נטענת. הוא מושק כעשור לאחר הפסקת ייצור גרסת הקצה הקודמת של של רכב הפנאי, ה-R50. שיווק בישראל נמצא בבחינה.

יחידת ההנעה דומה לזו של פורשה קאיין הייבריד, משלבת בין מנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר (340 כ"ס) למנוע חשמלי (136 כ"ס) המותקן בתוך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. ההספק המשולב עומד על 462 כ"ס ו-71.4 קג"מ, 41 כ"ס יותר מגרסת V8 TDI, החזקה בהיצע עד כה, אבל 20.4 קג"מ פחות ממנה. נתוני ביצועים רשמיים טרם פורסמו, אבל הזינוק ל-100 קמ"ש צפוי לעמוד על כ-5 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.
המצברים בקיבולת 14.1 קוט"ש, יאפשרו טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-50 ק"מ למהירות של עד 140 קמ"ש. מיקומם אינו פוגע במרחב המחיה לנוסעים, אבל תא המטען התכווץ בשל כך ב-200 ליטר (610 ליטר). כושר הגרירה זהה לגרסת הדיזל המשווקת כאן ועומד על 3.5 טון, וגם מערכת הסיוע בנסיעה לאחור נשמרה כאן.
הטוארג R שומר על תצורת הנעה כפולה קבועה, עם דיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה (טורסן) עם אפשרות לחלוקת כוח משתנה – עד 70% לפנים ועד 80% לאחור. הוא גם שומר על תצורת מיתלי אוויר אדפטיביים כציוד תקני, המאפשרים הגבהה או הנמכה של המרכב לצורך נסיעת שטח או גישה נוחה יותר, אבל מערכת מוטות מייצבים אקטיביים והיגוי אחורי המוצעים בטוארג הרגיל אינם מופיעים אפילו ברשימת האופציות של ה-R.
מבחינה עיצובית השינויים צנועים – גימורי הניקל צבועים כאן שחור, וכך גם החישוקים הקלים ("21 או "22 כאופציה). תא הנוסעים כולל כמו בדגם הרגיל לוח מחוונים דיגיטלי ("12) ומסך מגע ענק ("15) עם תוספת נתונים על יחידת ההנעה החשמלית ומושבים שונים עם רקמת האות R. מערכות הבטיחות מהדגם הרגיל מוצעות גם כאן, לרבות בקרת שיוט אדפטיבית עם טווח פעולה של עד 250 קמ"ש.