• קיה סטוניק עבר מתיחת הפנים שכוללת שדרוג אבזור נוחות ובטיחות והחלשת מנוע
  • הפגיעה בביצועים ניכרת אך צריכת הדלק תהיה טובה במעט
  • המחיר נותר זהה: החל מ-118 אלף שקלים
20 סוסים פחות: מנוע הבנזין המוגדש והצנוע - שלושה צילינדרים, ליטר בודד - עבר עדכונים שונים אך ההספק המרבי שהוא מייצר דווקא נמוך יותר כעת - היה 120 כ"ס בסטוניק היוצא, כעת 100 כ"ס בלבד. יש עדיין גם סטוניק עם 120 כ"ס אבל ביבואנית טוענים כי היו דורשים עליה מחיר גבוה משמעותית שכן היא מצוידת כיום במערכת היברידית קלה (48V). בכל מקרה, משמעות חיתוך 15% בהספק המרבי אינה בלתי מורגשת. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש איטי משמעותית (11.7 שניות, עוד 1.4 שניות) והמהירות המרבית נמוכה יותר.
צריכת הדלק לעומת זאת יוצאת נשכרת מהשנמוך המפתיע עם 10% יותר מרחק על כל ליטר בנזין - 16.6 ק"מ לליטר לפי תקן WLTP החדש שיהפוך למחייב גם בארץ החל ב-1.1.2021. תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד נותרה ללא שינוי. אגב, בעוד מספר שבועות צפויה גרסה בסיסית יותר ומתוחת פנים אף היא, עם מנוע 1.4 ליטר ותיק לנחות כאן.
קצת יותר אבזור: אין הרבה שינויי עיצוב שיש להזכיר, למעט שינוי האבזור בגרסת ה-EX (חישוקי "16 במקום "17 אך מפתח חכם חדש). קיה כן הגדילה את מסך המגע ("8 לעומת "7) ושדרגה את אבזור הבטיחות עם מערכת לשמירה על נתיב (לעומת תיקון בלבד) והתרעה חשובה על שכחת ילדים במושב האחורי. את גרסת פרימיום הבכירה מחליפה גרסת GT-ליין יקרה יותר (123 אלף שקל) הכוללת אלמנטים עיצוביים "ספורטיביים" ותוספת אבזור לרבות חלון שמש וחיישני חניה גם מלפנים.
מה אנחנו חושבים: קיה סטוניק מציע איכויות נסיעה גבוהות, וביחס למתחריו הוא אפילו מהנה לנהיגה, אבל אלה יתרונות שפחות מעניינים את הלקוח הממוצע. אז נכון, אבזור וסביבת הנהג אומנם שופרו אך העיצוב נותר סולידי (מדי), תנוחת הנהיגה רגילה (מדי), תא הנוסעים צפוף (מדי) והמנוע חלש יותר. המשמעות היא שב-2021 הוא עומד להתקל בתחרות קשה יותר מבעבר, והתוצאה עלולה להיות בינוניות שיווקית.

הערה: בבמקור נכתב כי הסטוניק לא היה מהמצליחים בקטגוריה אך בחינה מחודשת של תת הקטגוריה אליה הוא שייך מגלה מספרים מרשימים. הכתבה תוקנה בהתאם.