בקצרה:
  • תמונות ברשת חושפות אב-טיפוס ארוך לסוזוקי ג'ימני
  • עדיין עם שלוש דלתות, גרסת הייצור עשויה להציע חמש
  • הבסיס המכאני יהיה כמעט זהה לדגם המוכר
הנסיך הקטן: סוזוקי ג'ימני העדכני הוצג לאחר מספר שנות הדלפות ושמועות באמצע 2018, והפך מיידית ללהיט מכירות באירופה (ואצלנו), תוך שהיצרנית אינה מצליחה לעמוד בביקושים הגדולים. עם זמני המתנה לרכב חדש שנמתחים הרבה מעבר למקובל בשוק הרכב ובסוזוקי בפרט.
3 צפייה בגלריה
סוזוקי ג'ימני
סוזוקי ג'ימני
(צילום: ניר בן זקן)
זה המקום להזכיר כי ליצרנית היפנית יש היסטוריה עשירה של ייצור רכבי שטח קטנים, החל מה-LJ20 הפחות מוכר במחוזותינו, בעיקר עם הסמוראי מתחילת שנות ה-80 והג'ימני הקודם מסוף שנות ה-90 שהוכיחו כי ניתן להציע יכולת שטח מרשימה גם ללא מנועי ענק - בעיקר בזכות משקל נמוך במיוחד. בידיים הנכונות הציגו הסוזוקים הקטנים עבירות שלא נפלה מזו של ג'יפ CJ, ובמקרים מסוימים הייתה אפילו גבוהה יותר. כל זאת לצד תג-מחיר נמוך, אמינות יוצאת דופן ועלויות אחזקה נמוכות.
הגודל לא קובע: בסוזוקי שללו בעבר את האפשרות לייצר גרסה שימושיות יותר של הג'ימני, אך אב טיפוס שמוצג לאחרונה בתמונות ריגול ברשת - עדיין תחת מדבקות הסוואה - מציג בסיס גלגלים ארוך יותר מהגרסה המוכרת, גם אם אינו מצויד (עדיין) בחמש דלתות.
3 צפייה בגלריה
סוזוקי ג'ימני
סוזוקי ג'ימני
(צילום: ניר בן זקן)
על משמעות הגדלת רכב השטח היפני אין כמעט צורך להכביר מילים. הג'ימני הנוכחי מציע מרחב מחיה מאוד צנוע ליושבים מאחור ונפח תא המטען מצומצם באופן טבעי, וגרסה ארוכה עשויה לפתור שתי בעיות אלה, גם אם הצמיחה בממדים החיצוניים תהיה מוגבלת. יתכן גם כי אב הטיפוס יהיה בסופו של תהליך דגם מסחרי ללא ספסל מאחור וחלונות צד, הזוכה לפופולאריות גבוהה בחלק מהשווקים באירופה הודות להטבת מיסוי.
השאר ללא שינוי: אין ספק כי סוזוקי תמשיך להשתמש במכלולי גרסת שלוש דלתות לרבות שלדת סולם עם התאמות מתבקשות, ושני סרנים חיים מלפנים ומאחור, עם קפיצים ובולמי זעזועים בכיול שונה על מנת לתמוך בתוספת המשקל. גם מערכת ההנעה אמורה להישאר ללא שינוי - מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר (102 כ"ס) עם תיבת חמישה הילוכים ידנית או ארבעה אוטומטית ותיבת ההעברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.
3 צפייה בגלריה
סוזוקי ג'ימני
סוזוקי ג'ימני
(צילום: ניר בן זקן)
מה אנחנו חושבים: קשה שלא לאהוב את סוזוקי ג'ימני. בעידן המודרני של מכוניות שהופכות דומות יותר האחת לשניה, הוא מצליח להיות כל כך ייחודי ויוצא דופן מבחינת מראה וחווית נהיגה. גם אם מרבית הלקוחות לא מנצלים עשירית מהיכולת. והכל בתג-מחיר שגם אם הוא פחות נגיש מבעבר, מותיר אותו ללא מתחרה ישיר. למעשה, הרכב הקרוב אליו ביותר מבחינת יכולת הוא ג'יפ רנגלר, שעולה כפול ממנו.
גרסת חמש דלתות? הלוואי. היא ללא ספק תזניק אותו עוד יותר מבחינת פופולאריות, שכן היא תהפוך אותו למתאים לקהל רחב הרבה יותר ואנחנו בתוכו. בקיצור, אנחנו בעד, וכמה שיותר מהר.