בקצרה:
  • יצרנית הרכב הסינית NIO חושפת סדאן חשמלית מול טסלה מודל S
  • עם 653 כ"ס, 1,000 ק"מ בין טעינות ויכולת אוטונומית מלאה
  • תג המחיר שלה בסין: 220 אלף שקל בלבד
"טסלה הסינית": NIO מכונה כך לעיתים קרובות באמצעי התקשורת ולא בכדי. היצרנית הצעירה הספיקה למשל לקבוע שיא הקפה למכונית חשמלית בנורבורגרינג, שבו החזיקה שלוש שנים עד שהודחה על-ידי פולקסווגן. והיא גם מעורבות בסבב הפורמולה E, ולמרות שהיא משווקת בינתיים רק בשוק המקומי. השאיפות לייצא לשווקי מערב ברורה שכן היא מחזיקה כבר במרכזי פיתוח באירופה ובארה"ב.
היצע הדגמים שלה כולל בינתיים שלושה רכבי פנאי: ES6 המיועד לחמישה, EC6 שהיא גרסת כמו-קופה לה ו-ES8 הגדולה עם מקום לשבעה נוסעים. היא גם היא מציעה ללקוחות שירותי טעינה יוצאי דופן הכוללים מערכת החלפה מהירה - בשלוש דקות - של סוללות במודל דומה לזה של בטר פלייס זצ"ל. היא גם מציעה שירות של ואנים המצוידים במערכת לטעינה מהירה, עבור מי שגר רחוק מעמדה מהירה-קבועה או מי שנתקע בצד הדרך.
סדאן ראשונה: ה-ET7 ממוצבת בינתיים לפחות כספינת דגל של המותג. בהשוואה לטסלה מודל S היא ארוכה ב-13 ס"מ (510 ס"מ) עם בסיס גלגלים גדול ב-10 ס"מ (306 ס"מ). העיצוב החיצוני דומה לקו המשפחתי, עם יחידות תאורה צרות וללא סבכה קדמית, בעוד שידיות פתיחת דלתות נשלפות וחישוקי הפחתת מערבולות אוויר מאפשרים מקדם גרר נמוך במיוחד (0.23).
בתא הנוסעים יש מגוון חומרים ועיצוב שלא רק מוותר על מתגים, אלא גם פתחי מיזוג - המוסתרים בקונסולה - ומשטח מגע במקום ידיות לפתיחת דלתות מבפנים. יש כמובן מסך מגע ענק בקונסולה המרכזית ("12.8), לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2), תאורת אווירה משתנה בעשרות גוונים ומערכת שמע עם 23 רמקולים.
מהירה, וגם אוטונומית: שני מנועים חשמליים, אחורי עם 408 כ"ס וקדמי עם 245 כ"ס, בסך הכל 653 כ"ס והנעה כפולה-קבועה. הזינוק ל-100 קמ"ש איטי יחסית לעולמות ה-2 שניות פלוס של חשמליות על מבית טסלה, לוסיד אייר ופורשה, אך עדיין מאוד מאוד יוצא דופן. יש מיתלי אוויר אדפטיביים בכל ארבעת הפינות ועל הבלימה מופקדת מערכת ברמבו האיטלקית.
ה-ET7 תוצע עם שלוש תצורות מצברים: 70 קוט"ש עם טווח של 500 ק"מ, 100 קוט"ש וטווח של 700 ק"מ ו-150 קוט"ש עם 1,000 ק"מ בין טעינות. נציין שהנתונים מחושבים על פי תקן NEDC הישן, ולכן טווח הנסיעה בתקן WLTP העדכני יהיה נמוך בכ-25%.
NIO מציידת את ה-ET7 במערכת הכוללת 33 חיישנים עם 11 מצלמות, 12 חיישנים אולטראסוניים, חיישני LiDAR, רדאר ומעבד נתונים מהיר במיוחד (8GB לשניה). לטענת החברה, אלה יאפשרו נהיגה אוטונומית מלאה כשתאושר מבחינה רגולטורית.
מה אנחנו חושבים: זה נאמר כבר רבות, המעבר של תעשיית הרכב לחשמל שינתה את מאזן הכוחות, וזה מאפשר לחברות קטנות וצעירות להציע יכולות יוצאות דופן, לעיתים גבוהות יותר מאלה של יצרניות מוערכות ומבוססות היטב. NIO היא בפירוש חברה כזו, וה-ET7 החדשה נראית כמכונית מרשימה ומושקעת. עכשיו כל שניתן לקוות היא שהחברה תתחיל לשווק את המותג גם מחוץ לגבולות הרפובליקה העממית, מה שיאפשר לה גם לנחות כאן באופן רשמי.