• טיגואן העדכני מוסיף אבזור נוחות ומשדרג מערכות בטיחות
  • היצע המנועים ללא שינוי, ללא גרסאות R חזקות והיברידיות-נטענות
  • מחיר התייקר ב-5,000 שקלים, ומתחיל כעת ב-175 אלף שקלים
כל 35 שניות נולד טיגואן: הטיגואן היה רכב הפנאי הראשון של פולקסווגן, והגיע לשוק הרכב בדיוק כאשר טעם הצרכנים השתנה בחדות מדגמים משפחתיים-סטנדרטיים לרכב בעל מראה גדול יותר, עם תנוחת ישיבה גבוהה וסממני קרביות מדומה.
באותה תקופה ייצרה פולקסווגן כ-120 אלף יחידות בשנה, בעוד שאשתקד קצב הייצור עלה ליותר מ-900 אלף מכוניות. עד כה נמכרו יותר מ-6 מיליון יחידות וקצב הייצור כרגע עומד על רכב חדש שמתגלגל בכל 35 שניות מפס ייצור בארבעה מפעלים שונים בגרמניה, רוסיה, סין ומקסיקו. הטיגואן המעודכן שנחת כעת ינסה להעביר אליו לקוחות ממאזדה CX-5 וטויוטה ראב4.
מה חדש: כמו בכל מתיחת פנים בערך, יש חרטום חדש שמייצר מראה מעט דינמי יותר. בתא הנוסעים יש הגה חדש עם מנופי שליטה ידנית בהילוכים, מתגים שונים בקונסולה המרכזית, תצוגה איכותית יותר למסך מגע ("8) ובלוח המחוונים הדיגיטלי בגרסה הבכירה (200 אלף שקל).
לזו האחרונה נוספו גם תאורת אווירה משתנה ובולמי זעזועים אדפטיביים שאמורים לסייע בשיפור נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. שאר פרטי אבזור הנוחות - כמו מצלמות היקפיות, ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, חלון שמש, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "18 - נותרו כבעבר.
לגרסת הבסיס נוסף מפתח חכם, תצוגת נתונים עלית ומשטח טעינה אלחוטי כציוד תקני, בנוסף לבקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מצלמת נסיעה לאחור עם חיישני חניה אחוריים וקדמיים וחישוקי "17 קלים. בתחום הבטיחות: יותר כריות אוויר (9 לעומת 7) והתרעה על שטחים מתים עם מניעה כניסה אקטיבית לנתיב לא פנוי, בנוסף לבלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית שהוצעו בדגם היוצא.
הצד המכאני: מנוע 1.5 ליטר בנזין מוגדש (150 כ"ס) עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית יגיע מהטיגואן היוצא. ברבעון הראשון תנחת כאן גם גרסת 2.0 ליטר (190 כ"ס). אבל, המנועים המעניינים באמת לא מגיעים, לפחות בינתיים. לא ה-R הכוחני ולא PHEV היברידית-נטענת שנוספו בעדכון הדגם.
מה אנחנו חושבים: טיגואן נחשב לאחד מהדגמים הטובים בקטגוריה, בעיקר בכל הקשור לאיכות נסיעה. השדרוג שעבר מוסיף לו נקודות זכות שונות, אך הוא גם התייקר בכמה אלפי שקלים ללא סיבה מיוחדת. כך שמעמדו, אם בכלל, נותר כשהיה. ובכל מקרה, אבל היינו מצפים שפולקסווגן תציע כאן גם את הדגמים המיוחדים יותר של הטיגואן, כמו גרסה היברידית נטענת ובעיקר ה-R הכוחנית. זה לא קורה.